Gå til innhold

Amentio, en flue på veggen?

Anbefalte innlegg

Jeg har flere ganger blitt fristet til å handle fra Amentio, og de to gangene faktisk har bestilt noe fra Amentio har det endt med kanselleringer.

Første gangen bestilte jeg en skjerm som de visstnok hadde 20+ på "lager." 2 dager etterpå fikk jeg en mail om at de ikke hadde varen på "lager" og det ville gå omlag 1 uke før den kunne sendes til meg. Bestemte meg for å kansellere, men det var lettere sagt enn gjort. Pengene var allerede trukket og jeg måtte sitte i en telefonkø som varte en god stund før jeg endelig fikk kansellert og returnert pengene.

Den andre erfaringen er mer eller mindre identisk, bare et annet produkt...

Hvis jeg noen gang skal kjøpe noe fra Amentio igjen så skal jeg sørge for at det ikke haster å få produktet, ikke er dyrt og velge postoppkrav! Jeg holder meg til Netshop og MPX hvor jeg bare har positive erfaringer, både på levering, pris, kundeservice og retur. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

må sjøl si at amentio er veldig gode på pris, men det på bekostning av servicen da! og det til gangs.

har bestillt meg en harddisk der og den var doa, så jeg satt i ventekø evig lenge før jeg kom gjennom og spurte om jeg kunne komme innom kontoret deres (som ligger i trondheim) og levere de disken slik at de kunne sende den videre, men jeg fikk beskjed fra en passelig utrivelig kundebehandler om at den måtte jeg sende i post til de. og det er snakk om at jeg bor 1km unna!

men disken ble nå postet og greier

og fikk igjen en ny en etter 3 uker!

vet jo ikke hvor det var somling da. men jeg er vant med å handle på mamoz som også holder til i trondheim selv om de er dyrere så betaler jeg for service!

har hørt rykter om at mamoz er treige på mail og tlf men det har ikke jeg noe problem med siden at de er rett nedi bakken fra der jeg bor.

og jeg har flere ganger levert inn varer som enten var DOA eller ødelagt innen garanti/reklamasjonstia og fått ny veldig fort.

på DOA har jeg fått varen tilbake med en gang ved flere anledinger.

men det er jo en subjektiv sak om man vil betale minst mulig og satse på at alt fungerer til man er utenfor reklamasjonstia og om det går i stykker at man må vente i flere uker.

eller at man betaler litt ekstra for å få god service.

Lenke til kommentar
På de to gangene jeg har bestilt varer fra Amentio, har to av de fire varene jeg har bestilt vært defekt. Dette er naturligvis ikke Amentio sin feil, men måten de behandler DOA-returer er i mine øyne ganske håpløs. Første gangen brydde jeg meg ikke, da det var en HDD til noen få hundrelapper bare.

Men nå, for tre uker siden bestilte jeg et skjermkort. Fikk det sendt direkte til meg fra Norek.no, som jeg da regner for å være en seriøs leverandør til opptil flere butikker. Ikke noe problem her, altså.

Skjermkortet var derimot defekt, og måtte derfor returneres til Amentio. Det har nå tatt over en uke, og de sier jeg kan få refundert pengene eller en ny vare, siden de ikke har dette kortet inne lenger. Jeg ser tydelig at det kortet jeg har bestilt har to forskjellige varelinjer, et med tilbudspris (hvilket jeg benyttet meg av), og et med ordinær pris. Der har de 10-49 på lager. Men hvorfor kan de ikke sende meg dette? Jeg sendte en mail, men har ikke fått svar på snart tre døgn........... Dette er for dårlig.

**Beklager quoting**

Jeg har nå fått svar. De fortalte meg at mellomlegget på det andre kortet (som er identisk med det jeg kjøpte), ble for mye, slik at de ikke kan sende meg dette uten at jeg betaler mellomlegget. Hvor håpløst er ikke det? Det er jo samme produkt, bare et det koster 300kr mer, nå som det ikke er på tilbud.

Jobber selv i butikk, og dette er daglig kost for meg, men vi gir da ikke kunden dette svaret.

Noen som er uenig i mine meninger her? Værsåsnill, ytre deres! Jeg trenger andre meninger før jeg blåser helt av mot den stakkars jenta som sitter i kundemottaket hos Amentio :)

Lenke til kommentar
**Beklager quoting**

Jeg har nå fått svar. De fortalte meg at mellomlegget på det andre kortet (som er identisk med det jeg kjøpte), ble for mye, slik at de ikke kan sende meg dette uten at jeg betaler mellomlegget. Hvor håpløst er ikke det? Det er jo samme produkt, bare et det koster 300kr mer, nå som det ikke er på tilbud.

Jobber selv i butikk, og dette er daglig kost for meg, men vi gir da ikke kunden dette svaret.

Noen som er uenig i mine meninger her? Værsåsnill, ytre deres! Jeg trenger andre meninger før jeg blåser helt av mot den stakkars jenta som sitter i kundemottaket hos Amentio :)

Syns ikke Amentio (eller noen annen butikk for den saks skyld) er urimelige når de krever et mellomlegg. Du har her fått et tilbud til å komme raskere i mål med saken din, ellers må den nødvendigvis gå den vanlige veien.

Lenke til kommentar

Jeg synes det er feil, i og med at det er samme vare, bare at den ikke lenger er til tilbudspris.

Om man kjøper en vare på Elkjøp/Expert/Komplett/osv til xxxx kr på tilbud, som er defekt, vil man jo fortsatt få erstattet den med samme vare når den kommer tilbake til ordinærpris..?

Men, for all del, jeg ser poenget ditt.

Lenke til kommentar

Ja, poenget mitt er jo det at Amentio vil jo få tilbake et nytt kort fra produsenten, så hvorfor ikke gi meg et nytt med en gang?

Men uansett, vi er nå kommet til en enighet. Dama jeg prata med kom frem til at det var identisk produkt, så jeg ville få et av dem, straks.

Hun ønsket meg tilogmed en riktig god helg, og sa at hun beklaget denne lille misforståelsen.

Jeg takket høflig for god service. Mer skulle det ikke til for at helgen min plutselig ble en fin en, før den engang har startet.

*Fornøyd*

Folka hos Amentio er ikke så gale alikevel :)

Lenke til kommentar
Ikke dumt, det. De har vel funnet ut at det er vi som henger her, som er kundene deres.

Jeg er i allefall fornøyd, igjen!

Når de skriver innlegg som skryter av seg selv under falsk navn så er det dumt jo.

Nå er det ikke bevist at de har gjort det her, men....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...