Gå til innhold

BDP-S350 / BDP-S550 - valgets kval / oppdatering - erfaringer

Anbefalte innlegg

Hei,

Har nå forsåvidt bestemt meg for å kjøpe en av disse.

Lest tester og mange mener BDP-S350 holder.

Det sies at det denne kan oppgraders til 2.0 profil.

MEN, hvordan? Det nevnes en minnepinne. Hvilken? Pris? Hvor kjøper man? Det nevnes internett for oppgradering, skal selve spilleren kobles til nett? pc? Hvordan?

Videre er det også nevnt at den billige ikke har true master hd dekoding. Men jeg har en receiver med 3 x HDMI-innganger og dekoder alle lydformat, så da forstår jeg det dithen at den "mangelen" på spilleren ikke har noe å si. Riktig?

Mange spm, og føler meg litt dum. Men dette virker som en jungel for meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

Har nå forsåvidt bestemt meg for å kjøpe en av disse.

Lest tester og mange mener BDP-S350 holder.

Det sies at det denne kan oppgraders til 2.0 profil.

MEN, hvordan? Det nevnes en minnepinne. Hvilken? Pris? Hvor kjøper man? Det nevnes internett for oppgradering, skal selve spilleren kobles til nett? pc? Hvordan?

Videre er det også nevnt at den billige ikke har true master hd dekoding. Men jeg har en receiver med 3 x HDMI-innganger og dekoder alle lydformat, så da forstår jeg det dithen at den "mangelen" på spilleren ikke har noe å si. Riktig?

Mange spm, og føler meg litt dum. Men dette virker som en jungel for meg.

Du er ikke dum - dette med forskjellige profiler på blu-ray er dumt - og en effekt av at formatet kanskje ikke var så ferdig som de ønsket ved lansering.

Kan ikke svare på alt nå, har ikke den spilleren selv. Men kan ta noe nå:

Har du en receiver som støtter HDMI v 1.3 og dekoder alle lydformat, inklusiv True HD og DTS HD MA så er det uviktig om avspilleren ikke dekoder de. Den sonyen kan sende alle disse som bistream (det er sikkert i hvert fall) og la receiver dekode. I følge denne sonysiden, så kan den dekode True HD men ikke DTS HD MA. Men som sagt, med riktig receiver er det ett fett.

http://www.sony.no/product/blu-ray-disc-pl...=TechnicalSpecs

Endret av Dr.Peedee
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...