Cashmere Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Haha, gud så nyttig Lenke til kommentar
Joananas Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Google klarer alt! Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Google har ved hjelp av sin søkemotor laget en algoritme som viser når influensaen slår til. Les mer Lenke til kommentar
Tonio Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Om ikke nyttig for meg, hadde det i det minste vært gøy å se her i Norge. Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Det første folk gjør når de begynner å få sykdomssymptomer er nemlig å søke etter influensasymptomer på Google, og Google tar god vare på alle søk som blir gjort. Ved å automatisk gå gjennom disse, kan man se på hvor mange som søker etter influensarelaterte symptomer, og med stor nøyaktighet fastslå når et utbrudd er på vei. Ganske smart gjort. Lurer på hvilke andre ting man kan plukke opp på den måten? Er det mange som søker etter symptomer på kjønnsykdommer rett etter roskildefestivalen feks? Lenke til kommentar
Zenit Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Kul tjeneste, dog ganske unyttig så lenge det kun er USA. *Vente i spenning på norsk utgave* Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Håper de går ennå mer nøye til verks. Jeg skulle gjerne sett et verdenskart der man ser den rødfargede delen av influensa-skalaen bre seg utover verden som en bølge. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Dette er underholdning på høyt nivå for statistikk-elskere som meg. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Big brother... Så lenge dataen er annonymisert ser jeg ikke problemet. Lenke til kommentar
kilik Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Forventer meg et real-time kart basert på IP-adresser. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Håper de går ennå mer nøye til verks. Jeg skulle gjerne sett et verdenskart der man ser den rødfargede delen av influensa-skalaen bre seg utover verden som en bølge. Ser for meg tyranner(som meg selv ) hadde prøvd å lage en slik bølge hvis dette hadde blitt realisert. Lenke til kommentar
tommen_h Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Litt vittig at overskriften sier: "Google forutser influensa" Og at dette står i artikkelen: Den kan selvsagt ikke se inn i fremtiden Lenke til kommentar
Überadri Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Det var jo smart! Men hvorfor ikke for hele verden? De som syntes dette var interessant burde sjekke ut http://www.google.com/trends Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234 Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 what teh..? For et navn, Google Flu Trend, :!: Hva blir det neste? Google Milf Trends... Lenke til kommentar
Cashmere Skrevet 12. november 2008 Forfatter Del Skrevet 12. november 2008 Etter de innleggene her så kan jeg faktisk se hvor nyttig dette kan være. Må nesten trekke mitt første innlegg her Lenke til kommentar
bureaucrator Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 De kunne lage statistikker om så mangt. Er det en korrelasjon mellom forkjølelse og rasisme, for eksempel? Synes ikke dette er big brother, men det burde være åpen informasjon... Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 hvordan skille ut om de som har symptomene og de som bare vil finne ut hvor langt unna epidemien er ? hvis alle som søker blir tolket som syke , og det blir lagt statistikk på dette så kan jeg ikke forstå at det blir riktig Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Poenget er at så lenge ingen er klar over at det er en epedimi under oppseiling så vil ikke så mange søke etter influensasymptomer, med mindre de har symptomene selv. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 de tror det kanskje er en epidemi på gang og søker . men der er ikke sikker at det er noe fare for det . og da blir statistikker ikke helt rett men statistisk kan også brukes på akkurat den måte man vil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå