Gå til innhold

40-42" hvilket TV er riktig for meg?


Anbefalte innlegg

Størrelse:

40-42" Sitter ca 3m fra tv'en.

 

Prisklasse:

7-11 000,-

 

Spesifikasjoner:

Min 2x HDMI, ikke for stor ramme rundt panelet, ellers ingen krav om LCD/Plasma, FullHD/HDready.

 

Kildesignaler:

kabeltv fra CanalDigital, film fra PC (både HD og dårligere kvalitet), kjøper nok en PS3 for litt spilling og se film (DVD, kanskje litt BlueRay senere).

60% TV (hovedsakelig standard TV signaler), 30% film fra PC, 10% PS3 spilling og film.

 

Modellene det står mellom, rangert etter det jeg mener er det beste valget for meg:

 

1. Panasonic 42PX80E (ca 7.000)

2. Sony 40W4500 (ca 11.000)

3. Samsung LE40A656 (ca 10.000)

4. Panasonic 42PZ8 (ca 8.000)

5. Samsung LE40A559 (ca 7.500)

 

Noen andre TV'er jeg bør vurdere? Og hva ville dere satt som TV nr.1 for meg?

 

Noen tanker jeg har rundt panasonic 42PX80E. Er litt skeptisk siden den ikke kjører native 720p? (den kjører 1024x768 istedenfor 1280x720). Den vil jo bli koblet til PC'en og jeg ønsker å kjøre 1:1 pixelmapping, noe som vil dra bildet ut ser jeg for meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Samsung sin A559 ligger hvertfall milevis bak PX80 og PG6000, fargene er unaturlige, og det er dårligere flyt i bildet.

Hvis du har litt dårligere signaler så anbefaler jeg sterkt Px80. Har den selv, og bilde via analogt kabel-signal er faktisk rimelig bra! Vet om mange som har valgt PX80 forran PZ80/PZ85, fordi PX80 takler de fleste signaler så bra. Du kommer garantert til å bli fornøyd. er heller ikke noe problem med innbrenning med mindre du spiller e.l. i maaange timer i strekk. Har spilt Trackmania i over to timer i strekk uten at det har blitt innbrenning.

Lenke til kommentar
Samsung sin A559 ligger hvertfall milevis bak PX80 og PG6000, fargene er unaturlige, og det er dårligere flyt i bildet.

Hvis du har litt dårligere signaler så anbefaler jeg sterkt Px80. Har den selv, og bilde via analogt kabel-signal er faktisk rimelig bra! Vet om mange som har valgt PX80 forran PZ80/PZ85, fordi PX80 takler de fleste signaler så bra. Du kommer garantert til å bli fornøyd. er heller ikke noe problem med innbrenning med mindre du spiller e.l. i maaange timer i strekk. Har spilt Trackmania i over to timer i strekk uten at det har blitt innbrenning.

 

Ok, da er A559 helt uaktuell.

 

Har også lest det at mange velger PX80 forran PZ80 fordi PX80 takler de fleste signaler bedre. Men hva om jeg kjøper HD boksen til Canal Digital, da er det vel den boksen som oppskalerer slik at da vil PZ80 gi gode signaler, selv ved vanlige TV sendinger? Og når jeg kjører film via PC, så kan jeg kjøre 1:1 pixelmapping på 1920x1080 fra PC'en og la PC'en gjøre oppskaleringen? Tenker jeg riktig?

Lenke til kommentar

Vel, hvis det ikke er i HD så må en full-HD uansett "gjette" seg til 3 av 4 piksler, tror jeg.

Vet ikke helt hvordan det er hvis du kobler en PZ80 til PCen. Men husk på at hvis du skal surfe o.l så kan du bare glemme så høy oppløsning, da blir skriften altfor liten!

Sitter for øyeblikket tilkoblet TVen og skriver, har da en oppløsning på 1024 x 768, som gir et utrolig skarpt bilde! Kan desverre ikke ha 1360 x 768 da laptoppen ikke støtter dette. Vet ikke om TVen støtter det via VGA engang :)

Lenke til kommentar
Hei, jeg vil anbefale deg denne : http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=348230

 

Nydelig TV :)

 

 

Etter å ha lest litt flere tester så har jeg og kjæresten min mer eller mindre bestemt oss for denne TV'en ja (Samsung 40" LCD-TV LE40A656).

 

Ser at MPX har denne for 9.000,- så tror jeg bestiller derfra. Var på elkjøp i går og hørte om de hadde modellen og hva for pris de skulle ha, men de skulle ha 13-14.000 for den. Fikk de til å gå ned til 11.000 men det var det laveste, så tror det blir MPX.

Lenke til kommentar
Hei, jeg vil anbefale deg denne : http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=348230

 

Nydelig TV :)

 

 

Etter å ha lest litt flere tester så har jeg og kjæresten min mer eller mindre bestemt oss for denne TV'en ja (Samsung 40" LCD-TV LE40A656).

 

Ser at MPX har denne for 9.000,- så tror jeg bestiller derfra. Var på elkjøp i går og hørte om de hadde modellen og hva for pris de skulle ha, men de skulle ha 13-14.000 for den. Fikk de til å gå ned til 11.000 men det var det laveste, så tror det blir MPX.

 

NB: Når du kjøper en Samsung tv på nett så får du ikke samme garanti som i butikk!

Lenke til kommentar
NB: Når du kjøper en Samsung tv på nett så får du ikke samme garanti som i butikk!

 

Hvorfor får man dårligere garanti når en kjøper i en webshop? Etter det jeg har skjønt så har man "bedre" garanti hvis man kjøper over nett, for da har man automatisk 7? dagers returrett, noe du ikke har hvis du kjøper i en butikk.

 

Eller tenker du på at produktene er gråimportert slik at man må sende produktet til produsent istedenfor webshop? Noen som vet om det gjelder hos MPX?

Lenke til kommentar

Fikk min Panasonic 42PX80E på fredag, demovare fra komplett, betalte 3495.- pluss frakt, noe som var mistenkelig billig, så jeg var noe skeptisk, men eneste som manglet var to skruer til bordstativet, ellers ser TV ny ut. Jeg har en kreatel(motorola)box, fiber som er kobblet til TV via scart, gammel DVD spiller via scart, så langt er jeg meget fornøyd, men det skal ikke så mye til siden jeg gikk fra en 29 crt. Men til mitt bruk som er TV/film så vil jeg tro at jeg gjorde et bra valg, men har tråla nettet etter tester etc, og panasonicen kommer godt ut i de testene jeg har lest, den går under folkeplasmaen, og det kan jeg forstå, billig og bra

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...