HaterDiskus Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 (endret) Fikk en mail her en dag, fra Facebook. Var noen som har sendt meg en invite til å bli medlem. Det ser ut som en vanlig mail fra Facebook, og all den vanlige skiten står der. Men når jeg søker opp personen så finnes den ikke. Det er jo snakk om en virkelig person, som er lagt til på min msn, men hun er ikke å finne på Facebook. Har selvfølgelig ikke klikket på noen linker i mailen, men er bare nysgjerrig. Adressen jeg fikk invitasjonen fra slutter på "@facebookmail.com". EDIT: Prøvde akkurat å invitere meg selv, og ser at adressen stemmer. Endret 12. november 2008 av Mimir Lenke til kommentar
Pizzaen Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 @facebookmail.com høres litt skeptisk ut ja, tror de bruker @facebook.com, men er ikke sikker. Viss du tror du har virus kan du gå gjennom denne guiden. Lenke til kommentar
Cashmere Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Mailadressa til facbook er @facbookmail.com, sjekka det nettopp Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 12. november 2008 Forfatter Del Skrevet 12. november 2008 Viss du tror du har virus kan du gå gjennom denne guiden. Jeg har jo ikke klikket på noen linker i posten. Burde jo ikke ha fått noe da? Lenke til kommentar
Pizzaen Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Men viss facebook bruker @facebookmail.com tror jeg ikke du trenger og bekymre deg for noe. Viss den personen du fikk mail om ikke eksisterer så er det sikkert bare en feil i systemet deres. Sjangsen for at facebook sender ut virus er lik 0. Facebook har blitt utrolig stort det siste året så inntektene for og spre virus er mindre en og ha lojale brukere. Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 12. november 2008 Forfatter Del Skrevet 12. november 2008 Men det kan jo være noen som utgir seg for å være "@facebookmail.com". Mener å ha hørt om lignende saker før? Lenke til kommentar
Right Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Husk at man kan sette seg selv som skjult på facebook sin søkefunksjon slik at man ikke finner folk når man søker på navnet/mailadressen/whatever deres. Det kan ikke ganske enkelt være det som har skjedd? Lenke til kommentar
Pizzaen Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Men det kan jo være noen som utgir seg for å være "@facebookmail.com". Mener å ha hørt om lignende saker før? Tror nåkk ikke det går... Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 12. november 2008 Forfatter Del Skrevet 12. november 2008 Phising jeg tenker på tror jeg. Men det går vel kanskje bare på hva man utgir seg for å være når jeg tenker meg om. Lenke til kommentar
Pizzaen Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Phising jeg tenker på tror jeg. Men det går vel kanskje bare på hva man utgir seg for å være når jeg tenker meg om. Folk lager f.eks en side som heter postbankeen.com som er helt lik postbanken.com også får de folk til og skrive inn kortnummrett etc. også tømmer de bankontoen din. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå