MagnarP Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Xboxen min streiket for godt for nesten et år siden, og jeg betaler fortsatt for det jævla xbox live abonnementet siden jeg ikke har funnet en eneste måte å si opp på uten å ringe support. Hvem faen bryr seg om Microsucks? Så du betaler heller enn å kontakte support. Smart. Vel jeg håper MS tar til vettet og installerer BD i Xbox360, da slipper man alle bekymringer for ødelagte plater som den nå tydeligvis tom. gjør helt på egenhånd. Det hadde vært skikkelig lurt. Ikke bare hadde prisen gått opp med kanskje 1000kr, de 20 millioner+ 360 eiere i dag hadde sluppet å kjøpe nye spill siden maskinene deres ikke har BD. MS hadde spart kundene sine for utgifter! Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 (endret) Vel jeg tenkte nå på neste Xbox som MS sier skal slippes senest 2010! Forøvrig kjøpte jeg den fortsatt nyeste utgaven av PS3 til 2495,- og det for nesten 1 år siden fra komplett.no Endret 16. november 2008 av Theo343 Lenke til kommentar
phax Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Noen her som har blitt kastet ut til nå da? Ikke merket noe her. Men holder meg unna å spille før spillene er lansert da.. Tror ikke det er det smarteste man gjør. Lenke til kommentar
MagnarP Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 (endret) Vel jeg tenkte nå på neste Xbox som MS sier skal slippes senest 2010! Forøvrig kjøpte jeg den fortsatt nyeste utgaven av PS3 til 2495,- og det for nesten 1 år siden fra komplett.no Jaha, så hvor har MS sagt at de kommer med ny Xbox før 2010? Mest sannsynlig så er det ikke kommet noen ny i 2012 en gang. Særlig med tanke på at at de nå totalt oppdaterer maskinen med NXE. Da kan forøvrig de som er så redde for riper i dvd'ene sine bare installere hvilke spill de vil. Problem løst for de. Hvorfor du forteller meg at du har kjøpt PS3 til 2500kr skjønner jeg ikke. Endret 16. november 2008 av MagnarP Lenke til kommentar
MagnarP Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Noen her som har blitt kastet ut til nå da? Ikke merket noe her. Men holder meg unna å spille før spillene er lansert da.. Tror ikke det er det smarteste man gjør. Tror ikke de har begynt særlig i Norge enda. Veldig få som har blitt bannet her virker det som. Så enten slapp vi lettere unna enn andre eller så kommer det nok mer snart. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Det finnes et par muligheter nå for å lure firmware sjekken så at det ser ut som man fortsatt har den orginale selv om den er modifisert. Men det hadde vært moro å sett hvor mange som blir utestengte pga dette og hvor mange som går til innkjøp av en ny spillkonsol. Blir vel sånn at man har 2 til slutt, 1 for å spille de kopierte spilla og en annen for å spille på nett. Og er man først bannet så er det nok mange som gir fullstendig f i å kjøpe nye spill og kopierer bare alt de kan. Lenke til kommentar
Steina Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Det finnes et par muligheter nå for å lure firmware sjekken så at det ser ut som man fortsatt har den orginale selv om den er modifisert. Når sjekkes det hvilken firmware som er installert på drevet? Det jeg har lest angående dette, så har det kun vært spekulasjoner. Mulig de får bedre muligheter til å oppdage drev uten orginalfirmware når den nye storoppdateringen skal lastes ned? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 (endret) Vel jeg tenkte nå på neste Xbox som MS sier skal slippes senest 2010! Forøvrig kjøpte jeg den fortsatt nyeste utgaven av PS3 til 2495,- og det for nesten 1 år siden fra komplett.no Jaha, så hvor har MS sagt at de kommer med ny Xbox før 2010? Mest sannsynlig så er det ikke kommet noen ny i 2012 en gang. Særlig med tanke på at at de nå totalt oppdaterer maskinen med NXE. Da kan forøvrig de som er så redde for riper i dvd'ene sine bare installere hvilke spill de vil. Problem løst for de. Hvorfor du forteller meg at du har kjøpt PS3 til 2500kr skjønner jeg ikke. 1. Hvorfor forteller jeg om pris! Vanskelig logikk? Fordi du sier at BD er enormt fordyrende for konsollen, noe det ikke er. Altså tull at det vil bli 1000,- fordyrende for BD alene. 2. I et intervju jeg leste her inne for får dager siden med Sony, ble det sagt at PS4 vil komme i løpet av 2010, og MS ville ikke avsløre i samme intervjuet at de ville komme med neste Xbox samtidig men alle skjønner at de ikke vil være dårligere og i tillegg er 360 eldre enn PS3 så sannsynligheten er høy. MS skal straks slippe "Jasper" utgaven av Xbox360 ut i butikkene, men ikke før "Falcon" utgavene er tømt fra lagrene. Etter "Jasper" er det ingen flere planer om oppdateringer til Xbox360 og dens hardware. Dog med unntak av noe snakk rundt en "Valhalla" versjon hvor CPU/GPU legges på en kombinert chip, men det gjenstår å se. "Jasper" er forøvrig den eneste utgaven jeg vil vurdere for kjøp da de andre ser ut til å dø som fluer av varmeproblemer, noe som er hårreisende for en konsoll. Videre er også NXE i tilegg til "Jasper" det som bidrar til at jeg vurderer Xbox360 godt nok som produkt til å kjøpes. Dog er en annen ulempe harddisken i Xbox360. Endret 16. november 2008 av Theo343 Lenke til kommentar
turbo_fever Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Tror dem har begynnt og trappe opp her i norge og nå. Vet om folk som har blitt bannet. Men siden det har vært og kanskje er problem med att plater blir ødelagt, så er det ganske logisk att noen vill modde for og ha kopi av sitt orginale spill så det ikke blir ødelagt. Burde jo heller ha hatt en type for vertifisering på spillene, en kode eller nå. Slik som på online spill på pc. Hadde ikke spillet mitt forza to mer en i 3 timer så var min disc ødelagt. Måtte nessten bare le når kommentaren om att "pirater" gjør spille miljøet utryggt og banninga skal føre til ett tryggere spillemiljø. Skulle tru dem var lives terrorisster. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 (endret) Skremmende at platene blir så lett ødelagt. Det og RRD er årsakene til at jeg ikke har kjøpt ennå. Men NXE og Jasper vil ant. forbedre disse tingene betraktelig, så jeg gleder meg til det er på plass. Jeg har hørt at man ikke kan bytte HDD slik som på PS3 hvor jeg har 320GB(PS3 installerer spill) nå, er det tilfelle? håper det er rykter fra eiere som ikke kjenner boksen sin. Endret 17. november 2008 av Theo343 Lenke til kommentar
turbo_fever Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Du kan jo bytte hd men siden du ikke får kopiere det som er på den til pc uten å modde, og da bryte garanti osv så er det ikke mulig å bytte til ny hd. Men buke eksisterende hd på anna xbox er ikke problem. Laster bare inn profilen din til den xboxen det gjelder. Det er for dårleg att du må ha tillgang til live og for att du skal kunne få spille av serier filmer som du har på pc. Blir du bannet og ikke har tilgang til live får du ikke spillt noe video. Er of for dårlig støtte. Dem har tatt vekk en del codec støtte. For i starten fikk jeg spillt av flere format enn nå. Lenke til kommentar
McKack Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Nei du kan ikke bytte harddisk på en 360 som på en PS3 desv. På PS3 kan du ta en helt standard 2.5" harddisk, uansett størrelse og installere den uten å bryte garantien. For 360'en er det største du får av harddisk 120gb som koster svimlende 1000kr (og ja det er bare en vanlig harddisk i noe Microsoft-plastikk) Lenke til kommentar
MagnarP Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Skremmende at platene blir så lett ødelagt. Det og RRD er årsakene til at jeg ikke har kjøpt ennå.Men NXE og Jasper vil ant. forbedre disse tingene betraktelig, så jeg gleder meg til det er på plass. Jeg har hørt at man ikke kan bytte HDD slik som på PS3 hvor jeg har 320GB(PS3 installerer spill) nå, er det tilfelle? håper det er rykter fra eiere som ikke kjenner boksen sin. Hold deg til PS3 du. 360 er nok ikke noe for deg. Lenke til kommentar
MagnarP Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Nei du kan ikke bytte harddisk på en 360 som på en PS3 desv. På PS3 kan du ta en helt standard 2.5" harddisk, uansett størrelse og installere den uten å bryte garantien. For 360'en er det største du får av harddisk 120gb som koster svimlende 1000kr (og ja det er bare en vanlig harddisk i noe Microsoft-plastikk) Men du får ikke kjøpt PS3 uten harddisk. Så hvis du setter inn en ny så har man i praksis betalt for en harddisk man ikke har bruk for (den som er i maskinen). Lenke til kommentar
Velarol Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Xboxen min streiket for godt for nesten et år siden, og jeg betaler fortsatt for det jævla xbox live abonnementet siden jeg ikke har funnet en eneste måte å si opp på uten å ringe support. Hvem faen bryr seg om Microsucks? du må nokk desverre ringe til MS å si opp kontoen. er xboxfan selv, men synes de kunne spart seg dette:) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Xboxen min streiket for godt for nesten et år siden, og jeg betaler fortsatt for det jævla xbox live abonnementet siden jeg ikke har funnet en eneste måte å si opp på uten å ringe support. Hvem faen bryr seg om Microsucks? du må nokk desverre ringe til MS å si opp kontoen. er xboxfan selv, men synes de kunne spart seg dette:) Hvorfor syter du? Microsoft kan ikke lukte at du har problem med din 360. Lenke til kommentar
phax Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Hvorfor syter du? Microsoft kan ikke lukte at du har problem med din 360. Han mener nok heller at microsoft har gjort det ekstremt vanskelig å si opp abonnementet sitt. Det hadde jo vært veldig enkelt å implementere både på xboxen og nettsiden et alternativ der man kansellerer abonnementet. Man eneste måten man kan gjøre dette på er og ringe kundeservice, noe jeg synes er tungvint hvertfall. Når man kan bestille seg et gull abo på et par minutter via xboxen så burde man kunnet kansellere det like enkelt. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Modder man boksen så opptrer man like ulovlig som å piratkopiere spill er nå min mening. Totalt unødvendig, da de aller fleste har en PC eller andre enheter som kan utføre det man liksom modder boksen for å gjøre utenom å spille kopierte spill. "Jeg må jo ha backup av mine spill" er også helt irrelevant, ja Xbox360 er kjent for å ødelegge platene men da får man heller vurdere om det er verdt kjøpet. Mao. man tar en kjent risiko. Kanskje din mening, men lovens mening er det vel ikke? Såvidt meg bekjent er det heldigvis ikke ulovlig å modde noen xbox. Og ikke er det totalt unødvendig heller, du nevner jo en årsak til å gjøre det, men bare avfeier det emd at man "tar en kjent risiko", man har all grunn til å åpne det låste og sterkt begrensede systemet MS legger opp til, der konsumentetn ikke får bestemme noe som helst. AtW Lenke til kommentar
neslonek Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Xboxen min streiket for godt for nesten et år siden, og jeg betaler fortsatt for det jævla xbox live abonnementet siden jeg ikke har funnet en eneste måte å si opp på uten å ringe support. Hvem faen bryr seg om Microsucks? du må nokk desverre ringe til MS å si opp kontoen. er xboxfan selv, men synes de kunne spart seg dette:) kan jo sperre visa kortet, går sikkert kjappere det enn å prøve å få tak i support Lenke til kommentar
phax Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 kan jo sperre visa kortet, går sikkert kjappere det enn å prøve å få tak i support Men da får du bare en utestående betaling. Var hvertfall det som skjedde når jeg sperret mitt kort da jeg mista pengboka. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg