Gå til innhold

Pirater kastes ut av Live (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja, det tror jeg. Hvis folk ikke hadde stjelt så mye, så hadde de vel ikke trengt å ta så jævla mye penger for et spill?

Haha! Jeg ser for meg et møte i et spillselskap der de blir enige om at nå tjener vi så mye penger at nå må vi sette ned prisene for nå er konkurransen med piratmarkedet blitt mye lavere og mulighetene for å tjene enda mer penger mye høyere :!:

Lenke til kommentar

Hvis noen uskyldige føler seg generalisert som pirat så får dem skylde på piratene, og ikke MS. Dette er noe man bør tenke på FØR man modifiserer konsollen, og ikke komme å grine om etterpå. Sjansen for at dette skulle skje med den det gjelder har hele tiden vært der, og den som har vært inne på modifisering burde skaffet seg den informasjonen.

Lenke til kommentar
Ja, det tror jeg. Hvis folk ikke hadde stjelt så mye, så hadde de vel ikke trengt å ta så jævla mye penger for et spill?

Haha! Jeg ser for meg et møte i et spillselskap der de blir enige om at nå tjener vi så mye penger at nå må vi sette ned prisene for nå er konkurransen med piratmarkedet blitt mye lavere og mulighetene for å tjene enda mer penger mye høyere :!:

 

Uansett hvordan du vrir og vender på det, så er det den som kjøper spill som betaler for spillene til piratene. Prisen på spill dekker nemlig dette svinnet. Om utgiverne hadde satt ned prisen, vet man ikke, men det er mulig siden man hadde hatt større mulighet til det. Men det kan også tenkes at den ekstra inntekten ville blitt brukt på utviklerne og da hadde vi kanskje fått bedre spill.

Lenke til kommentar

Modder man boksen så opptrer man like ulovlig som å piratkopiere spill er nå min mening.

 

Totalt unødvendig, da de aller fleste har en PC eller andre enheter som kan utføre det man liksom modder boksen for å gjøre utenom å spille kopierte spill.

 

"Jeg må jo ha backup av mine spill" er også helt irrelevant, ja Xbox360 er kjent for å ødelegge platene men da får man heller vurdere om det er verdt kjøpet. Mao. man tar en kjent risiko.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Eg spilte gta4 i går, omtrent heilt nytt og betalt 500kr for. I løp av ein time klarte ikkje xboxen å lese dvden to ganger, og eg måtte starte på nytt. Meiner MS seriøst at når ein betaler over 2000kr for boksen, 500 per spill og over 50kr i månanden for live abonement, at slikt berre må reknes med? Ja, det er nok konsumentene MS tenker på med dette tiltaket, og ikkje det å halde på mest mogeleg monopol makt og profitt.

Når ein leser ein del av innlegga her, får ein intrykk av at MS er eit stort velferds tiltak, som berre har spillerenes interesser i tankene. Røynda er nok ganske anderledes.

Lenke til kommentar
Eg spilte gta4 i går, omtrent heilt nytt og betalt 500kr for. I løp av ein time klarte ikkje xboxen å lese dvden to ganger, og eg måtte starte på nytt. Meiner MS seriøst at når ein betaler over 2000kr for boksen, 500 per spill og over 50kr i månanden for live abonement, at slikt berre må reknes med? Ja, det er nok konsumentene MS tenker på med dette tiltaket, og ikkje det å halde på mest mogeleg monopol makt og profitt.

Når ein leser ein del av innlegga her, får ein intrykk av at MS er eit stort velferds tiltak, som berre har spillerenes interesser i tankene. Røynda er nok ganske anderledes.

 

At boksen din har problemer med å lese cden er jo ingen grunn for å modifisere boksen sin heller da.

MS er ikke et velferdstiltak, men du som er så opptatt av hva pengene dine går til burde jo også synes det er surt å betale i dyre dommer for spill, mens man ser flere og flere sitter med titler ulovlig før launch?

Jeg betaler gjerne for den opplevelsen spillprodusentene gir meg, og vil færre pirater medføre bedre spill er det bare å gjøre det som er nødvendig i mine øyne.

Lenke til kommentar
Eg spilte gta4 i går, omtrent heilt nytt og betalt 500kr for. I løp av ein time klarte ikkje xboxen å lese dvden to ganger, og eg måtte starte på nytt. Meiner MS seriøst at når ein betaler over 2000kr for boksen, 500 per spill og over 50kr i månanden for live abonement, at slikt berre må reknes med? Ja, det er nok konsumentene MS tenker på med dette tiltaket, og ikkje det å halde på mest mogeleg monopol makt og profitt.

Når ein leser ein del av innlegga her, får ein intrykk av at MS er eit stort velferds tiltak, som berre har spillerenes interesser i tankene. Røynda er nok ganske anderledes.

 

At boksen din har problemer med å lese cden er jo ingen grunn for å modifisere boksen sin heller da.

MS er ikke et velferdstiltak, men du som er så opptatt av hva pengene dine går til burde jo også synes det er surt å betale i dyre dommer for spill, mens man ser flere og flere sitter med titler ulovlig før launch?

Jeg betaler gjerne for den opplevelsen spillprodusentene gir meg, og vil færre pirater medføre bedre spill er det bare å gjøre det som er nødvendig i mine øyne.

 

Når ein enkel flashing av dvd-spilleren i xboxen kan gjøre at eg kan sikkerhetskopiere spillene mine, så eg er sikker på at dei ikkje dør etter eit par veker, så er det absolutt eit argument for å gjøre det.

 

Det som irriterer meg meir enn piratene, er spill produsentene som nekter å konkurere på pris, men har satt ein likevekts pris på 500kr for kvart spill. Hadde det faktisk vert ein priskonkuranse i markedet, så hadde det ikkje kostet så vanvitig mykje å få kjøpt desse spilla. Om spilla hadde blitt spesielt mykje bedre uten piratene tviler eg på. At spillselskapa hadde fått inn fleire penger er klart, men om desse hadde gått til invisteringer i produktutvikling, er langt frå sikkert. Kvifor skulle selskapene investere meir på produktutvikling vist dei like vel får melka markedet med dagens budsjett?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS
Vet ikke om det er kontoen eller selve 360en de sperrer( hvis det er mulig da)
Så om du spiller på en venns xbox (som du tilfeldigvis ikke visste var modda) og blir utestengt fra live så mister du all Gamescoren din? Dont think so

.

Lenke til kommentar

Jeg er ett av de rasshøla som har modda xbox, og endelig ble jeg også bannet(med god grunn).. Sånn jeg ser det så burde folk få modde boksen sin så mye de vil, miste garantien++ Men å bli utestengt fra LIVE er bare teit(med mindre de gjør som meg og laster ned et par spill), når dette kunne vært løst på en veldig enkel måte. Se på PC spill hvor du faktisk må ha en egen CD-key for å spille online, det funker fint på PC, hvorfor ikke på Xbox? Spilt masse COD4 online på PC og betalt for spillet. Kunne f.eks vært sånn at man måtte ha en kode(gears 2 map pack code) som man måtte ha brukt og lastet ned for å spille online.

 

Det at piratkopiering gjør spill dyrere er bare piss, det har INGEN innvirkning på prisen på spill sånn det er i dag. Betalte akkurat samme priser for spillene til min Super Nintendo for "et par år" siden, og det er jo ganske jevne priser på de nyeste PC, PS3, Xbox og Wii spillene. Samt spill i USA er fortsatt mye billigere enn her til lands, og tviler på at de taper penger på spillsalg i USA.

 

Det finnes enkle løsninger på problemet piratkopiering av spill, at Microsoft er så kåte på å selge flere konsoller er jo litt synd. Spesielt med alle de røde ringene som har oppstått rundt omkring. Å forbedre maskinen med nytt kabinett og vannkjøling mot å miste garantien burde vært helt lov spør du meg(noe som er helt uproblematisk). Det oppstår ikke problemer før du flasher DVD ROMen for å spille "backup spill"

Endret av Hoa_Hottentott
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...