Mongoose Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Sitter med en Fujitsu Siemens, Amilio Pro v2045 masse bluescreens og feilmld på harddisk, gjorde at jeg kjøpte ny disk... setter den inn, og får følgende mld når jeg har kjørt inn WinXP plata..... finner ingen harddisk, systemet restartes... Disken er registrert i Bios, men win installasjon finner den altså ikke. får legge til at ved forsøk på å reinstallere winXP på gammel disk, kom samme mld.... her startet xp som vanlig, men med bluescreen...trodde da at det var disken som var på vei til å dø...... har også byttet minnebrikke, da jeg trodde denne kunne være årsaken... anyone..??? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Tyder på at maskinen din har SATA-harddisk og trenger egne drivere for å kunne håndtere denne. Se sticky under lagringsmedier for detaljer. Lenke til kommentar
Erti Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Tyder på at maskinen din har SATA-harddisk og trenger egne drivere for å kunne håndtere denne. Se sticky under lagringsmedier for detaljer. De fleste maskinvareleverandørene har implementert to måter å adressere kommunikasjon mot sata-enheter, AHCI eller 'native/legacy/compatible' .. Om du ser i BIOS på maskinen, kan du muligens velge compatible istedet for AHCI, da vil maskinen boote. For å utnytte SATA etter intensjonen bør du deretter installere AHCI-kompatible drivere, og endre tilbake i BIOS slik at alle funksjoner igjen støttes. Lykke til! Lenke til kommentar
Mongoose Skrevet 12. november 2008 Forfatter Del Skrevet 12. november 2008 Tyder på at maskinen din har SATA-harddisk og trenger egne drivere for å kunne håndtere denne. Se sticky under lagringsmedier for detaljer. De fleste maskinvareleverandørene har implementert to måter å adressere kommunikasjon mot sata-enheter, AHCI eller 'native/legacy/compatible' .. Om du ser i BIOS på maskinen, kan du muligens velge compatible istedet for AHCI, da vil maskinen boote. For å utnytte SATA etter intensjonen bør du deretter installere AHCI-kompatible drivere, og endre tilbake i BIOS slik at alle funksjoner igjen støttes. Lykke til! Og hjertelig takk for info.....da var det bare å finne cd keyen...... Da satser vi på at maskinen funker snart..og jeg har lært litt til.....er nok noe i det med at man lærer så lenge man lever....... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå