Kexxy er sexxy! Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Oi oi oi! Snærtent leketøy det der ja. Jeg som tenkte "kanskje det der hadde vært noe for meg..." helt til jeg så prisen. Lenke til kommentar
int20h Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Nvidia Quadro FX 5800 har 4 GB minne og er et proffkort for de kravstore! Les mer Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Hehe, endelig noe som har 64-bits OS som krav . Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Skjermkort med 4 GB minne er heftig ja Lenke til kommentar
Romis Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Kan man klokke dette til å bli enda bedre? Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Kan man klokke dette til å bli enda bedre? Fordi DA skal du kjøpe det og ellers la være? Tror nok brukere av dette kortet ikke nødvendigvis er hardbarkede gamere... Men skulle gjerne hatt det på jobben, jeg... Overklokket eller ikke så vil nok brukerne være rimelig fornøyd med prestasjonene... Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Det virker at dette er basert på 55nm GT200b/GT206. Hvis det er tilfellet da kan vi forvente GTX 279/290 snart, tenker jeg. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Hehe, endelig noe som har 64-bits OS som krav . Hvorfor er det et krav? Windows Server 2003, Enterprise Edition 32-bit klarer 32 GB memory med Physical Address Extension! Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Baah.. Ikke kom dragende med PAE igjen, vær så snill. PAE er en haltende dinosaur som kun er av akademisk og kverulativ interesse. Praktisk talt ingen bruker det fordi det har alt for store ulemper vedheftet seg. Lenke til kommentar
TwiiK Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Hadde nok tatt imot dersom noen kastet det kortet der på meg, ja Sitter med en scene i 3ds max på 33 millioner polygoner nå og 8800GT-n sliter så jeg kan høre den hyle og gråte inne i kabinettet. Men tror nok det blir en litt billigere Quadro på meg. Lenke til kommentar
magnemoe Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Baah.. Ikke kom dragende med PAE igjen, vær så snill. PAE er en haltende dinosaur som kun er av akademisk og kverulativ interesse. Praktisk talt ingen bruker det fordi det har alt for store ulemper vedheftet seg. Sjønner heller ikke helt nytten når du har 64bit os, greit nok før 64 bit ble vanlig. Så også at det kun støttes av de avanserte serverene til ms, men vil ikke en vanlig 64bit 2003 server også støtte mer en 4gb når xp og vista 64 bit gjør det? Lenke til kommentar
guge Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Det hadde vært interessant å se hva slags spillytelse disse knalldyre Quadro FX kortene har i forhold til de nyeste kortene for spillere. Noen som vet? Lenke til kommentar
Stefanus Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Tidligere husker jeg at nvidia sine toppkort (quadro og "vanlig"), var cirka like i spill ytelse. Husker ikke helt hvilke kort det var, men var noen/par år siden. Lenke til kommentar
pululf Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Tenk så digg det hadde vært med et sånt kort... Jeg driver mye med 3D-grafikk, og kan kun bruke CPUen til å rendre. Men vil det være mulig å bruke dette kortet? Jeg bruker Cinema 4D foresten. BTW, hvorfor kan ikke 3d-programmer bruke den store kraften i skjermkortet mitt? Det har jo mye mer kraft enn CPUen... Hadde nok tatt imot dersom noen kastet det kortet der på meg, ja Sitter med en scene i 3ds max på 33 millioner polygoner nå og 8800GT-n sliter så jeg kan høre den hyle og gråte inne i kabinettet. Men tror nok det blir en litt billigere Quadro på meg. Wait... Hvordan får du brukt grafikkortet til å rednre? Som sagt, jeg kan kun bruke CPUen Lenke til kommentar
TwiiK Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 (endret) Tror ikke engang quadro kortene hjelper med rendering. Vanlige skjermkort gjør det i alle fall ikke. Men quadro kortene hjelper som sagt groteskt i å håndtere polygoner i viewporten, altså mens du modellerer. Her er et kraftig vanlig skjermkort godt å ha også. Men jeg kjøpte meg nylig en renderfarm bestående av 4 quadcores så rendering har jeg ikke noe problem med. Er viewport ytelsen som sliter. Endret 12. november 2008 av TwiiK Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Tror ikke engang quadro kortene hjelper med rendering. Vanlige skjermkort gjør det i alle fall ikke. Gelato. http://www.nvidia.com/page/gz_learn.html Overklokke er quadro-kort vil jeg si er galskap. Risikere at kalkulasjoner blir feil eller grafikk renderes med artifacts er heller lite lurt. Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Nvidia har lagt veldig mye i CUDA for å få GPU til å utføre de oppgavene som tradisjonelt var forbeholdt CPU, og disse Quadro FX-kortene skal egne ypperlig til GPU-akselerert rendering og ray-tracing. dette forutsetter at man bruker en CUDA basert applikasjon, og det finnes flere av dem allerede. Lenke til kommentar
pululf Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Nvidia har lagt veldig mye i CUDA for å få GPU til å utføre de oppgavene som tradisjonelt var forbeholdt CPU, og disse Quadro FX-kortene skal egne ypperlig til GPU-akselerert rendering og ray-tracing. dette forutsetter at man bruker en CUDA basert applikasjon, og det finnes flere av dem allerede. Går det ann å bruke CUDA på vanlige skjermkort? Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Nvidia har lagt veldig mye i CUDA for å få GPU til å utføre de oppgavene som tradisjonelt var forbeholdt CPU, og disse Quadro FX-kortene skal egne ypperlig til GPU-akselerert rendering og ray-tracing. dette forutsetter at man bruker en CUDA basert applikasjon, og det finnes flere av dem allerede. Går det ann å bruke CUDA på vanlige skjermkort? Ja, alle Nvidia kort fra og med 8800-seieren kan kjøre CUDA. Lenke til kommentar
Cashmere Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Men da blir oppgavene delt mellom CUDA og CPU ikke sant? Eller hvordan fungere det egentlig? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå