Gå til innhold

Brenneren min funker ikke(plextor)

Anbefalte innlegg

bruker nero brenneprogram, og alt ser ut til å gå bra og den ser ut til å brenne, men når den er ferdig er cden tom, noen som vet hva som kan være galt? kjøpte meg akkurat ny pc som jeg satt sammen selv, har skrudd den opp for å se om kablene satt i cd-brenneren.

CD-brenneren klarer å lese men ikke brenne.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

prøv å lukk cdn etter deg. Ellers kan du prøve et annet program

PASS PÅ AT DU VELGER SIMULER OG SÅ BURN ellers simulerer den bare og brenner ikke noe som hles, så hvis det står burning startet eller brenning startet så er du godt på vei

Lenke til kommentar
på det bidet du viste var alt grået ut bortsett fra write, og den var haket av

hmmm? det eneste som er grået ut er finalize cd (som er irrelevant), fordi det er obligatorisk med en bin fil som jeg brukte som ett exempel. seff er write haket av, bildet viser hva som skal være huket av før du starter å brenne.

Lenke til kommentar

Da er det jo det som er problemet da! Nero finner ikke brenneren. Finner du brenneren i explorer da? Står den kanskje som slave på en kabel og har jumpere innstilt på master?

Sjekk master/slave, både i BIOS, fysisk på kablene og bak på brenner og evt det andre du har på samme kabel. Hvis begge står som master kan det f.eks godt bli problemer.

DrErling

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...