ada82 Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Jeg har jobbet som programvaretester gjennom et vikarbyrå i noen måneder, og nå skal jeg skrive under kontrakt ut 2009 for samme firma, men gjennom et annet vikarbyrå. Jeg har ca 2 år IT-utdanning, er sertifisert som tester, og får nå 130 kroner timen. Jeg fikk beskjed om å tenke gjennom hva jeg ville ha i lønn, så nå er jeg veldig usikker på hva jeg bør si. Innspill? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 130/timen er ekstremt lite. Det er det samme som uutdannede får i callsenterjobber. Hvor mye du burde ha kommer jo også helt an på hva du faktisk gjør. Skriver du testdokumentasjon, script som simulerer bruksmønstre eller bare bruker produktet og så skriver rapporter? Lenke til kommentar
LordjOX Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 (endret) Det var lite. 2 år utdanning og sertifisering? Jeg jobbet som blackbox tester og integrasjonskonsulent som sommerjobb mellom studier og tjente 160kr timen (ikke vikarbyrå). Har en bachelorgrad men lønnen var uavhengig av utdanning. Endret 12. november 2008 av LordjOX Lenke til kommentar
ada82 Skrevet 12. november 2008 Forfatter Del Skrevet 12. november 2008 Ja, jeg er enig i at det er lite, det er mye derfor jeg skifter vikarbyrå. Men nå er ikke firmaet jeg jobber for akkurat kjent for å være veldig generøse de heller, så kjempemye kan jeg ikke vente meg. Jeg driver for det meste med blackboxtesting, lager testcaser og testplaner. Jeg har lite jobberfaring (har vært mye sykemeldt, men er nå helt frisk), og sertifiseringen var for bare et par uker siden. Jeg tenker kanskje på å foreslå 150 kr timen, høres det saklig ut? Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Jeg ville prøvd meg på 160 uten problemer. Lenke til kommentar
ada82 Skrevet 14. november 2008 Forfatter Del Skrevet 14. november 2008 Jeg snakket med en annen som jobber i samme i byrå, han sa at han hadde fått lett 150 lett for en stund siden, så han mente jeg burde legge meg litt høyere. Så jeg sa jeg kunne tenke meg 160, men vet ikke hva det blir til ennå. Takk for svar! Lenke til kommentar
Kizzaz Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Jeg jobbet for et IT firma i sommer, og da fikk jeg 150 kr timer pga av at jeg var 2. års datateknikk student. 10+ kr per år. Begynner da på 140 kr timen. Det du får var ekstremt lite. fikk nesten like mye på Rimi Lenke til kommentar
2r3 Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Det viktigaste for deg er jo att du må tjene meir i månadene enn det du har i utgifter. Bur du heime med gratis mat og ly er det ikkje så viktig og rekne ut kor mykje du må tjene for og ikkje gå i minus, men bur du i ei leilighet der du finansierer alt sjølv må du nesten tjene meir enn du bruker. Lenke til kommentar
kdog Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Det du får var ekstremt lite. fikk nesten like mye på Rimi Det er vel strengt tatt en jobb som krever det samme som kassa på rimi? Lenke til kommentar
LordjOX Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Det du får var ekstremt lite. fikk nesten like mye på Rimi Det er vel strengt tatt en jobb som krever det samme som kassa på rimi? Black box testing, ja. White box testing, nei. Lenke til kommentar
designer0 Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 hvor kan man få certefisering som programvare tester? Lenke til kommentar
ITOslo Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 ISTQB er en sertifisering som jeg har sett på ifm testledelse som jeg jobber med nå. Den går vel mest på testplanlegging og metodikk. Hva trådstarter har får han svare på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå