V?rbris Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Vet ikke helt hvor jeg skulle legge dette, men det har med datasikkerhet å gjøre mener jeg. Saken er at jeg i de siste dager har fått en rekke sjikanerende emailer. Jeg har altså emailadresse, men ville ha hatt rede på IP adresse til avsender. Kan jeg finne dette ut, utfra tilsendte emailer? Har kontaktet min nettleverandør, og blokkert avsender. Problemet er at avsender kan opprette nye epostkontoer andre steder og fortsette dette, og jeg vil da stadig få nye epostdomener å blokkere. Noen som har peiling? Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 har ikke peiling, men et rask søk ga iallefall dette.. http://aruljohn.com/info/howtofindipaddress/ Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Vis hele e-posten i originalform. Er forskjellig hvordan du gjør dette, men i Gmail klikker du i hvert fall "show original". Lenke til kommentar
Pizzaen Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Hva har du tenkt og gjøre med ip'n? Eneste måten og få fram personen bak ip'n er og kontakte politiet, men det har seg slik at en så liten sak har ikke politiet ressurser til og ta seg av så de vill nåkk ikke gjøre annet en og legge saken på is. Så jeg ville ikke ha kastet bort tid på og finne ut den ip'n. Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Tipper det eneste du kan gjøre er og blokkerer, blokkerer og blokkere mer. Hvem som helst kan sende epost fra hvor som helst, gjennom private og utenlandske servere. Så at noen kommer til og bruke tid og ressurser på dette tviler jeg på. Lenke til kommentar
Tommy- Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Har du gmail? hvis så kan du sperre enkelt mailadresser kjempe enkelt Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Har du gmail? hvis så kan du sperre enkelt mailadresser kjempe enkelt Han har vel alt blokert avsenderen, men problemet her er vel at avsender bare oppretter nye email adresser. Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Men det er som nevnt ovenfor så og si umulig å få oppgitt navn ut ifra en ip. Det skal være veldig alvorlig for at FBI (eller de som har tilgang på det) skal gi ut navn og addresse. Lenke til kommentar
Reyna Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 (endret) Hei Har fått ny epostadresse fra nett leverandøren. Forsåvidt er avsender kjent med både adresse og tlf nummer, han har ringt meg opp flere ganger. Her er det mer som ikke funker, skulle legge inn min nye epostadresse i registreringa på forumet fordi den gamle er slettet. Men jeg mottar intet på den nye emailadresse, og ikke får jeg logget inn med mitt gamle brukernavn ulfjoh01, og heller ikke får jeg kontaktet administratorer for hjelp! Måtte registrere meg på nytt for i det hele tatt å komme inn. Endret 13. november 2008 av bakrus01 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå