Crispo Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Min stasjonære PC har ei stund hatt et merkelig problem. Det som skjer er at skjermen blir svart, og viftene i kabinettet går haywire (dvs, de kjører på maks omdreining). Deretter må jeg starte maskinen på nytt. Dette har skjedd en gang før, men gikk over av seg selv. Problemet oppstod først i sommer da jeg bestemte meg for å prøve og installere Windows Vista. Under installasjonen var første gang dette skjedde. Etter dette skjedde problemet også under installasjon av Windows XP. Problemet gikk deretter over av seg selv. I dag reinstallerte jeg Windows XP, av forskjellige grunner. Det var da problemet oppstod igjen. Nå skjer altså dette under kjøring av den ferske installasjonen. Det kan gå alt fra 1 minutt til 1 time før dette skjer. Men dette har ikke skjedd på flere måneder, før nå. Jeg synes alt vitner om at dette ikke er et software-problem. Men jeg synes også det er merkelig at det skulle være et hardware-problem, ettersom dette kun skjer med nye installasjoner, og under ny installasjon av OS. Hardware: Asus hovedkort - Type husker jeg ikke. 2GB GEIL DDR2 XFX GeForce 9800 GTX C2D E6600 Et punkt som kan være verd å nevne er at jeg synes DVD-ROM'en har virket noe pussig. Den er utrolig treg, og lager veldig mye lyd, og kan stoppe totalt i intervaller. Jeg er helt blank på hva dette kan skyldes, ettersom jeg aldri har opplevd noe liknende problem. Hadde satt enormt stor pris på om noen kunne hjelpe meg med dette problemet. Lenke til kommentar
Crispo Skrevet 12. november 2008 Forfatter Del Skrevet 12. november 2008 Plukket ut DVD-ROM'en, og problemet vedvarer. Lenke til kommentar
Crispo Skrevet 12. november 2008 Forfatter Del Skrevet 12. november 2008 Samme problem mens jeg drev på i BIOS. Alt blir svart, og PC'en crasher. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå