Gå til innhold

Bilde fra PS3 via hdmi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå kjenner jeg ikke til den yamahaen din, men hvis du har koblet ps3 til den via hdmi inn, må du selvfølgelig koble yamahaen til tv'en via hdmi ut. regner med du har gjort dette, så da er det vel i innstillingene på yamahaen du må fikle litt.

Jeg prøvde å koble fra PS3 til receiver med den analoge ps kontakten i ps3 og rød og hvit phono plugger i receiver. Deretter koblet jeg ps3 til tv med hdmi. Dette ga perfekt bilde, men lyden hakket/skurret bare og var ikke gjenkjennelig.

Lenke til kommentar

Ordna seg forøvrig. Selv om jeg gjorde som du sa ordna det seg ikke, men jeg måtte selvsagt endre litt i innstillingene på ps3en.

Et oppfølgingsspørsmål:

Tidligere da jeg ikke hadde receiver, men kjørte lyden gjennom tv og koblet med en enkel hdmi-kabel, merket jeg meg at lyden og bilde hakket av og til. Det ble så plagsomt at jeg måtte restarte konsollen. Kan grunnen til det være at jeg da kjørte både lyd og bilde gjennom en og samme kabel, og at jeg dermed slipper det problemet nå?

Lenke til kommentar
Har kjørt lyd og video gjennom samme HDMI kabel mellom PS3 og TV'en i par år nå. Det skurret aldri. Det høres heller ut som et problem enten fra PS3'en din eller TV'en din.

Kan det ha noe med at jeg ikke har vært online med konsollen enda, og dermed heller ikke oppdatert den?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...