mteigen Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 Hei, jeg har et lite problem som ikke NGT klarer å løse for meg. VI er to stykk som deler et NGT delta abbonement med Netopia 3351 gjennom en switch. Det er kablet riktig med krysset mellom switch og ruter, og vanlig nettverkskabel til pcene (kablene er også testet for å se om de fungerer). Begge maskinen når hverandre perfekt gjennom ruteren, og begge makinene virker perfekt når de er direkte koblet til ruteren. Problemene oppstår når vi kobler oss på lokalnett. Da når vi hverandre, men nettforbindelsen blir crap. Mao, når vi skal gjennom switchen til ruteren, blir det problemer. Høyt pakketap og greier og greier..... Switchen er prøvd ut, og den virker som den skal. Kan forøvrig også legges til at det er ingen som helst konsistens på dette. Av og til fungerer det faktisk bra gjennom ruteren, mens andre ganger helt forferdelig. Virker som det blir dårligere og dårligere jo lengre vi har vært koblet på.....Alt fra NGT inn til det ytre grensesnittet på ruteren er i orden, så det må være på innsiden problemet ligger. Noen som har vært borti noe lignende, eller har en løsning.... Dette begynner å bli mektig irriterende nå, og NGT kan ikke hjelpe.... Specs: PC1: Windows 98, 10.0.0.2 PC2: Win XP. 10.0.0.4 Switchen er av type CNet 5 ports Ruter er av type Netopia Cayman Series 3351 Takk for all hjelp, Marius Lenke til kommentar
mteigen Skrevet 3. april 2003 Forfatter Del Skrevet 3. april 2003 Videre, når jeg kobler fra alt og så til igjen, virker det perfekt gjennom switchen til ruteren i de første 15 minuttene (sånn ca) deretter kommer pakketapet og vanskeligheten med å nå ruteren gjennom switchen.... Fatter ingenting. Håper noen kan hjelpe meg, marius Lenke til kommentar
mteigen Skrevet 11. april 2003 Forfatter Del Skrevet 11. april 2003 Hmmm, det må da være noen her inne om har et svar da. Har også testet ut autonegotiation på nett.korta og ruteren, men hjelper ikke det heller. Lenke til kommentar
Yoshy Skrevet 11. april 2003 Del Skrevet 11. april 2003 Du bruker DHCP ? Ingen av maskinene kjører internettdeling ? (vet at du har router, men jeg vet ikke hva du gjør ) Lenke til kommentar
mteigen Skrevet 21. april 2003 Forfatter Del Skrevet 21. april 2003 Jeg bruker dhcp ja. Er ikke helt sikker på hva du mener om internettdelingen, men har laget en arbeidsgruppe på xp maskinen. Det virker som om routeren bare mister kontakt med ethernet akkurat som det passer den, om det så er enkelte nettverkskort den er koblet til, eller gjennom ruteren. Er helt håpløst. takker for svar, marius Lenke til kommentar
hans A Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 Legg inn IP adressen til DNS serveren manuelt. Ikke bruk automatisk DNS. Men programer både pc'ene og routeren manuelt. Og prøv det noen dager. Jeg hade et noe lignende problem som ble fikset med å legge inn to DNS adresser på begger pc'ene og routeren. Lenke til kommentar
Gef Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 Jeg bruker vanlig nettverkskabel(ikke krysset) fra Netopia 3351 routeren min, til switchen...prøv det... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå