bjarters Skrevet 16. januar 2002 Del Skrevet 16. januar 2002 Har endelig funnet bruker manualen til kameraet mitt og finner til min store glede at den har DV In/Ut. Det er et Jvc GR-DV808. Lurer nå på hvilket kort jeg skal kjøpe til Pc'en min. Venter spent på svar.. Lenke til kommentar
Yoda Skrevet 17. januar 2002 Del Skrevet 17. januar 2002 Hva man skal kjøpe er sterkt knyttet til hva man skal bruke det til. Du sier lite om hvordan resten av systemet ditt er. I hovedsak dreier det hele seg om hvor kjapp disk(ene) klarer at ta imot/levere data. ATA100 7200rpm disker klarer på de fleste prosessoroppsett å levere minstekravet, som er ca 3600 kb/s. Ved vanlig hobbyvirksomhet med DV-kamere kan du f.eks benytte kort og prog.vare som jeg har lagt inn under. Kjører selv med samme oppsett. Et annet tips er hvis man har behov for nytt lydkort å kjøpe SB Audigy med firewireport. Slik kan man slå to fluer i en smekk. Ytelsen på denne porten er testet til å være litt dårligere enn med rene firewirekort. Jeg har dette kortet og opplevde ingen problemer (framedrop). FRA : http://www.komplett.no 108149 Pinnacle Studio DV m/Studio 7 - PCI, Firewire, Retail 50-99 1,395,- 1,290,- Lag høykvalitets digitale filmer med DV-kamera! FireWire tilkobling kobler kamera mot PC Trenger kun 150 MB harddiskplass for å redigere en DV-tape. Oppløsning: 720x576 Videoformat: DV DV Inn og DV Ut Pinnacle Studio Software Titledeko og SmartSound software Støttede Operativsystem: Windows 98SE Windows ME Windows 2000 Windows XP Håper dette kan være til litt hjelp. Yoda Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå