+azo Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Heisan sa hoppsan. Jeg trenger litt hjelp med å forstå litt av hvert. Pcen min har vært forferdelig treg i det siste. Lav FPS is spill, og lang responds tid på nett. Jeg rensket nettopp opp i pcen med CCleaner, og støvsugde pcen godt, og etter dette gikk pcen som smurt. Det var først i går jeg støvsugde og rensket opp i den, men merker allerede at det begynner å minske på FPS i spill igjen. Jeg tenkte jeg skulle skjekke temeperaturen på de forskjellige delene i pcen, så jeg har akkurat lasted ned Speedfan. Dette forstår jeg ikke mye av, uten om noen av de forskjellige temperaturene. Jeg har en Intel® Core2 Quad CPU Q6600 @ 2.40GHz og CPU temperaturen ligger på 35-45 grader, mens Core 0, og Core 1 ligger på en gjennomsnitlig temeperatur på 54 grader mens jeg spiller, mens Core 2 og Core 1 ligger på 48 grader. (Mens jeg spiller/har spillene åpne) Er dette for høy temperatur, eller er det bare meg som tror det? CPU0 Fan ligger på 980-990 RPM, noe som jeg ikke hvet hva betyr. Kunne noen hjulpet meg med dette, og kanskje forklart hva alle de andre temperaturene står for? Slik som System, AUX, og HD0? Takk for all hjelp jeg kan få! Lenke til kommentar
War Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Du kan laste ned Everest også. 54C er ingenting min ligger på 71C med vann. Du kan sjekke skjermkort temp også med rivatuner Lenke til kommentar
+azo Skrevet 12. november 2008 Forfatter Del Skrevet 12. november 2008 Ser også nå at temperaturen ligger på rundt 58-60 på hver eneste kjerne. Jeg skal prøve de du linket. Men jeg har hørt at når man havner rundt 50-60 at man kanskje burde gjøre noe med det snart. Lenke til kommentar
War Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 (endret) Du har en 65nm cpu og ikke en 45nm,= varmere. Dette er min temp på en 2,6Quad extreeme @ 2,9 med vannkjøling og skjermkort-luft i skrivebord, ingen belastning. Ville ikke ha kjøpt ny kjøler før temp var 70+ i load. Kjør 3dmark 06+ og sjekk temp da. Endret 12. november 2008 av War Lenke til kommentar
+azo Skrevet 12. november 2008 Forfatter Del Skrevet 12. november 2008 Skjermkortet ligger på 81C. Jeg vil gjerne høre andre sine meninger også. Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Kjernene "cores" på min CPU ligger på ca. 37-40 grader ved idle (0% bruk) og opp mot 60-70 grader ved 100% load, så dine temperaturer mener jeg er normale. Skjermkortet mitt idler vel på rundt 55 grader, men kan komme i opp mot 90grader ved spilling, dette er også normal temperatur. Lenke til kommentar
War Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Vet du ikke vil gøre min mening igjen men last ned rivatuner og set Fan til manuell og 100% kun når du spiller så vil tempen gå ned med 20 grader og kanskje ytelsen opp / mulighet til å klokke med det samme programmet. Kan lage en profil du trykker på før du gamer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå