Simlulator Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Eg er har ikke heilt greie på ting inni pc`er! Men de har seg sån at eg vil skifte skjermkorte i pc`en min. Nye spill lager av og til, spesielt med litt mods osv Er de bare til å kjøpe et skjermkort? Det som står i nå hetter navida geforce 7650gs, må eg da kjøpe Navida sine skjermkort? Eller kan eg kjøpe hvilket som helst skjermkort, å de vil like vel passe? Som sagt helt noob i maskinvare til pc Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Finn ut om du har PCI-E slot med f.eks CPU-Z eller SIW Fortell hvilke andre komponenter du har Hovedkort Strømforsyning osv Lenke til kommentar
Simlulator Skrevet 11. november 2008 Forfatter Del Skrevet 11. november 2008 Finn ut om du har PCI-E slot med f.eks CPU-Z eller SIWFortell hvilke andre komponenter du har Hovedkort Strømforsyning osv Er som sagt nybegynner, så hvor finner eg ut alt dette? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Du laster ned programmene jeg har skrevet navnet på og sjekker Lenke til kommentar
Simlulator Skrevet 11. november 2008 Forfatter Del Skrevet 11. november 2008 Du laster ned programmene jeg har skrevet navnet på og sjekker Har PCI-Express! Angående hovedkort;ATI Xpress 200(RS480) Kan de stemme? Strømforsyning har eg ikke peiling på hvorda eg finner de ut Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Du leser hva som står skrevet på siden av den. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Det som står i nå hetter navida geforce 7650gs, må eg da kjøpe Navida sine skjermkort? Nei, bare å kjøpe fra hvilken som helst produsent . For tiden er det vel ATI som gir mest for pengene. Lenke til kommentar
Simlulator Skrevet 12. november 2008 Forfatter Del Skrevet 12. november 2008 (endret) Nå tok eg ut de game skjermkortet, en skrue og en plastik lås ting så var de ute! Hvor kan eg finne et nytt skjermkort som passer min pc, å som er godt til spill? Min pc: AMD Athlon 64x2 Dual core Prossesor 4200+ 2,20GHz Ram 1022MB Navida GeForce 7650gs skjermkort Er det eg kommer på i farten Endret 12. november 2008 av Simlulator Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Du har ikke besvart spørsmålet mitt om strømforsyning. Om du skal ha et forholdsvis kraftig skjermkort vil du trenge en 6-pin PCI-E kabel eller i alle fall to ledige molex/drev kontakter= de du kobler til Harddisken om du har IDE disk(Ikke SATA) Ati 4850 er en meget god kandidat. Lenke til kommentar
Simlulator Skrevet 12. november 2008 Forfatter Del Skrevet 12. november 2008 Du har ikke besvart spørsmålet mitt om strømforsyning. Om du skal ha et forholdsvis kraftig skjermkort vil du trenge en 6-pin PCI-E kabel eller i alle fall to ledige molex/drev kontakter= de du kobler til Harddisken om du har IDE disk(Ikke SATA) Ati 4850 er en meget god kandidat. Har sett på den strømforsyning dingsen. Det er den som du setter støbselet inni? Lenke til kommentar
Simlulator Skrevet 12. november 2008 Forfatter Del Skrevet 12. november 2008 Skal du ha navnet på den eller ka du skal ha? Går ledninger ned til hovedkortet og andre steder Eg kan ikke så mye om data deler Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Skal du ha navnet på den eller ka du skal ha? Går ledninger ned til hovedkortet og andre steder Eg kan ikke så mye om data deler Bare skriv her akkurat hva som står på selve strømforsyninga. Altså, antall watt er vel det viktigste, men gjerne hva slags merke det er . Du burde også oppgradere RAM'en siden 1 GB ikke holder så veldig langt i dagens spill. RAM er heldigvis billig . Har du DDR eller DDR2 RAM? Lenke til kommentar
Simlulator Skrevet 12. november 2008 Forfatter Del Skrevet 12. november 2008 (endret) Skal du ha navnet på den eller ka du skal ha? Går ledninger ned til hovedkortet og andre steder Eg kan ikke så mye om data deler Bare skriv her akkurat hva som står på selve strømforsyninga. Altså, antall watt er vel det viktigste, men gjerne hva slags merke det er . Du burde også oppgradere RAM'en siden 1 GB ikke holder så veldig langt i dagens spill. RAM er heldigvis billig . Har du DDR eller DDR2 RAM? Det som står er er 350w max og delta electronics Såg på esken til pc`en å der står det Memory: 2x MEM 512M DDR2 (Om du skal ha et forholdsvis kraftig skjermkort vil du trenge en 6-pin PCI-E kabel eller i alle fall to ledige molex/drev kontakter= de du kobler til Harddisken om du har IDE disk(Ikke SATA): Hardisk 320gb SATA står de på esken! Endret 12. november 2008 av Simlulator Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Molex 6-pin PCI-E kontakt og en overgang fra Molex til PCI-E som du må bruke om du ikke har PCI-E. Følger med skjermkort. Lenke til kommentar
Simlulator Skrevet 12. november 2008 Forfatter Del Skrevet 12. november 2008 (endret) Molex 6-pin PCI-E kontakt og en overgang fra Molex til PCI-E som du må bruke om du ikke har PCI-E. Følger med skjermkort. Fant ein slik kobling som vist på de første bildet! En rød og gul og 2 svarte ledninger. Og ledningene gikk opp i strømforsynings boksen. Endret 12. november 2008 av Simlulator Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 (endret) Strømforsyningen er nok desverre i dårligste laget. Endret 12. november 2008 av KnewtFan Lenke til kommentar
Simlulator Skrevet 12. november 2008 Forfatter Del Skrevet 12. november 2008 Strømforsyningen er nok desverre i dårligste laget. Kan eg ikke skifte skjermkort da? Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Strømforsyningen er nok desverre i dårligste laget. Kan eg ikke skifte skjermkort da? Du kan det ja, men det må være et kort som ikke krever så mye strøm og samtidig er kraftigere enn det du har i dag. Det kan være ganske vanskelig uten å kjøpe ny PSU. Lenke til kommentar
Simlulator Skrevet 12. november 2008 Forfatter Del Skrevet 12. november 2008 (endret) Strømforsyningen er nok desverre i dårligste laget. Kan eg ikke skifte skjermkort da? Du kan det ja, men det må være et kort som ikke krever så mye strøm og samtidig er kraftigere enn det du har i dag. Det kan være ganske vanskelig uten å kjøpe ny PSU. Hmm, så eg må ha ny PSU for den eg har i dag ikke greier å levere nok strøm til et nytt skjermkort? Hvordan virker det med å skifte PSU for ein som ikke kan så mye om pc deler? Endret 12. november 2008 av Simlulator Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå