haswonit Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Ala 300, Troy, Kingdom of Heaven, LOTR, Beowulf og Gladiator mottas med takk. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Hva med den 13th Warrior? Antonio Banderas versus vår egen Dennis Storhøi! Ingen kjempesak, men morro for oss selvelskende nordmenn. Ellers har vi klassikeren Braveheart og den heller middelmådige King Arthur, men sistnevnte har heldigvis med Clive Owen. Lenke til kommentar
haswonit Skrevet 11. november 2008 Forfatter Del Skrevet 11. november 2008 Braveheart er jo klassiker ja, glemte den.. King Arthur var vel OK. 13th warrior har jeg aldri sett. Fått litt dårlig kritikk på imdb da? Lenke til kommentar
Montag Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Excalibur og Saladin (1963): Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
Thantophobia Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Kubricks Spartacus? Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 13th warrior har jeg aldri sett. Fått litt dårlig kritikk på imdb da? Ikke bry deg om IMDB. De har ikke tatt med den norske faktoren her. Lenke til kommentar
fox Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 13th warrior har jeg aldri sett. Fått litt dårlig kritikk på imdb da? Ikke bry deg om IMDB. De har ikke tatt med den norske faktoren her. Og filmen mangler litt hollywoodsk, derfor For min del digger jeg filmen!!!Anbefales... Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 The Last Samurai med Cruise'rn bør jo også funke. Har ikke sett den på år og dag, men mener å huske at filmen var nemmlig. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 vill du har forhistoriske eller historiske, forhistorie er før mennesklig historie startet altså mens vi løp rundt nakene og drepte mamuter. men de fleste flimer som ligner på de filmene du likte er alt nevnt du har jo også The Messenger: The Story of Joan of Arc som viser krig ca. 200 år etter kingdom of heaven The Last Samurai med Cruise'rn bør jo også funke. Har ikke sett den på år og dag, men mener å huske at filmen var nemmlig. den passer jo ikke helt inn, filmer viser en krig fra 1870 tallet, Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 (endret) Jojo, men som du sier er begrepet forhistorisk helt feil i forhold til det han spør om, så da bare slengte jeg ut en film hvor de løper rundt i store slag med sverd og sånn. Men motstanderen hadde kanskje kuler og krutt i The Last Samurai? Lenge siden jeg har sett den... Endret 12. november 2008 av DoktorBacon Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Er kuler og krutt der ja. Ikke fra samuraienes side selvsagt. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 ja det var kruttet jeg tenkte på. ut fra filmene han nevnte virker det som han er ute etter sverd og bue filmer. Lenke til kommentar
haswonit Skrevet 12. november 2008 Forfatter Del Skrevet 12. november 2008 (endret) Ja, du har rett. Brukte begrepet forhistorisk fremfor historisk, pga at historisk dekker jo alt fra Kleopatra til Bush. edit: "Eldre historie" funker vel bedre. Endret 12. november 2008 av JonasE Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 ja eldre histore funker greit, så lenge man ikke følger skolepensum, da eldrehistore slutter i 1850 noe som er litt vel sent for det du vil ha. du kan jo også prøve å se serien Rome, ikke så mye krig i den, men du kan jo prøve å se Lenke til kommentar
haswonit Skrevet 12. november 2008 Forfatter Del Skrevet 12. november 2008 Rome er jo knall; sex, fyll og gjengoppgjør! Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 viss du vil se litt nyere ting, kan du prøve waterloo kjempe stort slag i den filmen, du har også de tre muskiterer, mye fekting og slikt i den, samme med man in the iron mask. så har du the alamo fra 2004, som har yndlings slaget mitt i film, men den viser slag fra 1830 så da kan det være litt for nytt og ikke nok sverd og slikt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå