huldal Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Har et Canon EOS 400D og tenkte og kjøpe en telelinse... Og da kom jeg over denne. Er det noen som har noen synspunkter på dette objektivet? Er det brukbart eller bør jeg kjøpe noe annet? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 I følge signaturen din så har du allerede et teleobjektiv - Sigma 70-300mm i APO utgaven. Fordelen med det objektivet du linket til er at du slipper å bytte mellom de to objektiene du har idag. Men optisk sett er de objetivene du allerede har, bedre enn dette. Det er mulig at du bør bytte ut kit-objektivet hvis du ikke er fornøyd med det. Men jeg ville spart noe fler kroner og kjøpt noe som faktisk er en forbedring. f.eks en Tamron 17-50mm f/2.8 Tom Lenke til kommentar
huldal Skrevet 12. november 2008 Forfatter Del Skrevet 12. november 2008 Det objektivet i signaturen min eksisterer ikkje lenger. Jeg var egentlig ute etter et objektiv som jeg kan bruke når jeg er ute sammen med ungene, på fjelltur og elles et allround objektiv. Ser litt at fordelen med 18-200 er at man slipper og skifte objektiv hele tiden. Tror jeg skal greie meg fint uten brennvidde fra 200-300, brukte det bare et par ganger da jeg zoomet inn noen fugler. Så det jeg lurer på er hvordan kvaliteten på bildene blir med dette objektivet... blir de redusert i forhold til 70-300 objektivet som jeg hadde før? Er det noen bedre alternativ i samme prisklasse? Lenke til kommentar
huldal Skrevet 13. november 2008 Forfatter Del Skrevet 13. november 2008 Kanskje dette er et bedre kjøp? Canon EF-S 55-250mm f4-5.6 IS Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Kanskje dette er et bedre kjøp? Canon EF-S 55-250mm f4-5.6 IS Det er et greit objektiv til en fornuftig pris; så den kan vi anbefale. Tom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå