Gå til innhold

Musikkprogram som sorterer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg bruker foobar til å gjøre den jobben. Dette krever jo at sangene dine er tagget i en sjanger.

Her er en lien how to

Velg alle filene du vil organisere

Så høyre klikk og trykk File operations

Velg move, copy alt ettersom

Output file name format trykk edit også add.

På format skriver du:

$if2(%genre%,unknown genre)/$if2(%album artist%,unknown artist)/$if2(%album%,unknown album)['('%date%')']/$if(%multiitem%,$if(%discnumber%,Disc %discnumber%,Image),[[%disc%.]%tracknumber%. ]%title%)

Da kommer det ut som

Electronic /Birdy Nam Nam /Birdy Nam Nam(2005)/1.17. From Here To There (Bonus Track)

Lenke til kommentar
Jeg bruker foobar til å gjøre den jobben. Dette krever jo at sangene dine er tagget i en sjanger.

Her er en lien how to

Velg alle filene du vil organisere

Så høyre klikk og trykk File operations

Velg move, copy alt ettersom

Output file name format trykk edit også add.

På format skriver du:

$if2(%genre%,unknown genre)/$if2(%album artist%,unknown artist)/$if2(%album%,unknown album)['('%date%')']/$if(%multiitem%,$if(%discnumber%,Disc %discnumber%,Image),[[%disc%.]%tracknumber%. ]%title%)

Da kommer det ut som

Electronic /Birdy Nam Nam /Birdy Nam Nam(2005)/1.17. From Here To There (Bonus Track)

dette vil jeg teste ut :D tusen takk :D

men trenger jeg bare å ta bort "(%album%,unknown album)" hvis jeg ikke vil at sangene skal være rangert i album også? :)

Lenke til kommentar

Ta bort:

$if2(%album%,unknown album)['('%date%')']/$if(%multiitem%,$if(%discnumber%,Disc %discnumber%,Image)
mulig du også vil ha bort den biten her "[%disc%.]"

Sånn at du får:

$if2(%genre%,unknown genre)/$if2(%album artist%,unknown artist)/[%tracknumber%. ]%title%)

Electronic/Birdy Nam Nam/17. From Here To There (Bonus Track)

Lenke til kommentar
Ta bort:

$if2(%album%,unknown album)['('%date%')']/$if(%multiitem%,$if(%discnumber%,Disc %discnumber%,Image)
mulig du også vil ha bort den biten her "[%disc%.]"

Sånn at du får:

$if2(%genre%,unknown genre)/$if2(%album artist%,unknown artist)/[%tracknumber%. ]%title%)

Electronic/Birdy Nam Nam/17. From Here To There (Bonus Track)

får ikke opp "File operations" når jeg høyreklikker :/ gjorde jeg noe feil under installasjonen kanskje?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...