Archowl Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Heisann, Jeg har tenkt meg til å starte med litt webdesign på fritiden. Derfor lurer på om det finnes noen programmer som gjør det enkelt å designe og publisere hjemmesiden ? Jeg har gjerne lyst til å slippe alt dette med html koding, hvor av dette blir litt avansert til å begynne med. Send meg gjærene en PM hvis du hvil at jeg skal være mere konkret. på forhånd takk for hjelpen Lenke til kommentar
Bruker-133566 Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Heisann, Jeg har tenkt meg til å starte med litt webdesign på fritiden. Derfor lurer på om det finnes noen programmer som gjør det enkelt å designe og publisere hjemmesiden ? Jeg har gjerne lyst til å slippe alt dette med html koding, hvor av dette blir litt avansert til å begynne med. Send meg gjærene en PM hvis du hvil at jeg skal være mere konkret. på forhånd takk for hjelpen prøv Adobe Dreamweaver en jeg gikk i klasse med fikk webdesign til eksamen, å brukte først Photoshop for å lage stilige knapper å deretter legge dette inn i siden sin dette var en perfekt oppgave for ham siden han har brukt Photoshop siden han var 12-13 år da han først gav dette et forsøk så dette kan du også teste, men hvis du ikke har noe erfaring med webdesign er Dreamweaver et fint program å starte med Lenke til kommentar
FrodeNilsen Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 ...Derfor lurer på om det finnes noen programmer som gjør det enkelt å designe og publisere hjemmesiden ? ... Dette blir fort ett spørsmål om du skal designe grafisk eller skrive innhold. Frågan blir typisk om du vil "designe" en side for å formidle informasjon eller en side for grafisk design. I praksis er det umulig å formidle informasjon skikkelig uten å kunne grunnleggende html, akkurat som det er vanskelig å skrive uten å kunne alfabetet. Hvis du trenger ett system til å behandle innhold, og da fungerer Dreamweaver dårlig. Vi har CMS systemer for det. Dreamweaver er en html editor. Hvis du skal designe grafiske dippendutter som knapper og slikt, så egner ikke CMS systemer seg noe særlig, med mindre du vil lære deg litt kode. Da er Dreamweaver flittig brukt, og har lav terskel. Frode Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå