Gå til innhold

Western Digital Raptor "in stock"

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
De har foreløpig bare planlagt å lage den disken i 36- og 70GB utgaver.

:yes:

Men hva skal man med så mange slike? Trenger ikke noe bedre enn WD SE til å lagre filmene på (foreløbig). Koster jo sikkert 10K for fire 70GB som man skal kjøre i Raid0. Bedre med 4stk WD 120GB SE disker da.

Lenke til kommentar

Disse diskene er hovedsaklig beregnet på "billige" servere, eller entry level servers som det heter på nynorsk. WD satser altså nå på server-markedet igjen, men ikke ved å lage SCSI disker. RAID er i all hovedsak beregna for servere, men noen versjoner av RAID er såpass billig at noen velger å bruke det på hjemme pc'er og mindre workstations. Grunnen for å ha RAID er høyere ytelse, større datasikkerhet eller ganske enkelt for å bruke penger/brife.

Lenke til kommentar

Faen i helvete.

Skulle bestille disken i går. Gikk inn på flexi-data og siden lå i bakgrunnen i en time (en n00b spurte meg om hjelp) og da jeg trykkte på bestill forandra de datoen til 22.4. Vrææææææl. Samme hos komplett.no. :mad:

Lenke til kommentar
Vanvittig rask.. lager lite varme og lite støy :) en skikkelig drømmedisk

Vel, WD har ikke de mest støysvake HDD'ene.

Og jeg tror ikke akkurat at oppgraderingen til 10K RPM gjør saken noe bedre akkurat.

Edit: ser at komplett har lagt til "Lydutslipp 32 dBA", noe som..tja...er akseptabelt? :shrug:

Lenke til kommentar

Litt nedtur at den har så liten kapasitet. Er neppe aktuelt for min del å kjøpe noen som helst HD under 80GB i disse dager.

Ville gjerne ha hørt støynivået også før jeg kjøpte den. Har mistanker om at den lager MYE bråk.

Lenke til kommentar

@ Vice

Acoustics (average)  

Idle Mode 32 dBA average  

Seek Mode 36 dBA  

Jeg holder meg til Seagate forløpig. Liker at maskinen er stillegående.

Hvis dere leser litt mer nøye gjennom trådene så vil dere fort se at det står mye mer enn en tror der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...