pizzafordi Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Jeg har pr. Idag et Asus P5n-E sli, har tatt ut min gamle prosessor og skjermkort og begynner å samle opp deler til å bygge en gammel holk ved siden. Det funker greit sånn jeg har det pr. idag 3.4ghz 260gtx 4gb ram Men savner et farlig lydkort til midi-keyboardet, absynth, og andre framtidige trykkeprogrammer med spennende lyd i, tenker jeg. Så hvis noen vet om noen hovedkort som er veldig villige til overklokking, men som alikevel har like bra lydkort som de sonar kortene til Asus, bedre enn Audigy Se, vel, det skal ikke være til et studio men greit nok sånn at jeg kan like godt spare 700kr på å ikke handle inn extra lydkort til det gamle hovedkortet jeg har. Og heller kjøpe et nytt hovedkort med integrert lydkort, hvor jeg heller da betaler litt ekstra for dette og kan samtidige overklokke min E8400 til 4ghz els. Liker f.eks Asus sine bioser hvor du kan låse fsb hastigher på pci-e og ram mens du oveklokker prosesoren, og hvor du kan ha auto-voltage på prosessor mens du holder på, samt at nort eller southbridge kommer i en variant med kjøling. Den jeg har nå måtte jeg lime på en kobberbit, og det som holder tempen er alle viftene i kabinettet samt gtx vifta trekker luften fra southbridge. Så gi gjerne anbefalinger. Fornuften tilsier rundt 1500kr, for min del kan det godt koste 500kr. Jeg er ikke ute etter maks oc på cpu men 20% under hva den klarer. Sånn at luftkjølingen holder, har ikke den verste heatpipe kjøleren heller. Vanlig xp 90-c som bør kunne monteres. Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Kan foreslå Asus Maximus, den har 1600FSB, kan godt overklokkes og har et X-Fi lydkort som følger med. Dog støtter ikke kortet SLi om du skulle kjøpe ett GTX260 til. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Biostar I45 kommer garantert til å gi deg overklokkings rommet du trenger med kraftig nok RAM. BIOSen er litt kranglete å finne fram i, spesielt om du er vant til ABIT sine BIOSer tidligere men det går. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå