Mathiasman Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Si at en elev stryker i tysk i andreklasse på videregående, og tar opp tysk igjen i tredjeklasse og får vitnemål i utgangen av tredjeklasse. Har vedkommende per definisjon et primærtvitnemål eller sekundærvitnemål da? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Med dagens nye regler skal en visstnok kunne ta så mange forbedringseksamener en bare vil så lenge en fortsatt går på skolen, så da vil han få et primærvitnemål. Med de tidligere reglene så ville det vært et ordinærvitnemål. Lenke til kommentar
Mathiasman Skrevet 11. november 2008 Forfatter Del Skrevet 11. november 2008 Ok. Av pur nysgjerrighet. Ifølge reglene i dansk skole, kan man ikke søke med forbedrede karakterer. Kan man søke med et slikt vitnemål jeg her beskriver? Hva med hvis man for eksempel tar nevnte fag etter skolegang, slik at man får et kompetansebevis, kan man likevel søke med det nye vitnemålet man får? Takk! Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Hvis du tar de etter tredje året, vil du få et sekundærvitnemål. Lenke til kommentar
Mathiasman Skrevet 11. november 2008 Forfatter Del Skrevet 11. november 2008 Ja, med andre ord er Danmark her utelukket? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 hvis reglene der er så teite, så ja. Lenke til kommentar
Rullestein Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Du får ikke noe førstegangsvitnemål (det nye navnet på primærvitnemål i Kunnskapsløftet) dersom du har stryk i et obligatorisk fag (som jo tysk er) i det du går ut tredje klasse på videregående. Ergo vil det som du i ditt andre innlegg beskriver bli ditt førstegangsvitnemål. Er du sikker på dette med de danske reglene? Jeg vet at danskene ikke godtar at man søker opptak til høyere utdanning med forbedrede karakterer som søknadsgrunnlag, men det vil jo ikke si at man ikke kan søke med primærkarakterene som søknadsgrunnlag.. Lenke til kommentar
-MK- Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Siden dette allerede var en tråd om vitnemål kan jeg kaste inn mitt lille spørsmål her, håper jeg Går det an å "bytte ut" et fag på vitnemålet? Jeg sliter i tysk, og ender sannsynligvis opp med en 2 eller 3. Kan jeg da ta et annet fag som privatist og dermed stryke tysken fra vitnemålet? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Du kan erstatte tysken med et annet fremmedspråk, men kun det. Lenke til kommentar
-MK- Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Trenger det være samme nivå? Jeg er på nivå 2 nå. Kan jeg da ta f.eks Spansk 1 neste år hvis jeg ikke får høyt nok snitt til å komme inn dit jeg vil? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Jeg vil tro det. Det kan dog hende du får sekundærvitnemål da. Og du vil sannsynligvis måtte ta det som privatist. Lenke til kommentar
Ballus Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Med dagens nye regler skal en visstnok kunne ta så mange forbedringseksamener en bare vil så lenge en fortsatt går på skolen, så da vil han få et primærvitnemål. Frem til en er 21 år. (Mener jeg å huske.) Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Tar du de etter at du har gått ut fra videregående, får du et sekundærvitnemål. Lenke til kommentar
-MK- Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Får vel satse på å få en brukbar karakter i tysk allerede i år da. Det er bare stress å ta opp fag uansett... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå