Gå til innhold

Definisjon av vitnemål

Mathiasman

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok.

Av pur nysgjerrighet. Ifølge reglene i dansk skole, kan man ikke søke med forbedrede karakterer. Kan man søke med et slikt vitnemål jeg her beskriver? Hva med hvis man for eksempel tar nevnte fag etter skolegang, slik at man får et kompetansebevis, kan man likevel søke med det nye vitnemålet man får?

Takk!

Lenke til kommentar

Du får ikke noe førstegangsvitnemål (det nye navnet på primærvitnemål i Kunnskapsløftet) dersom du har stryk i et obligatorisk fag (som jo tysk er) i det du går ut tredje klasse på videregående. Ergo vil det som du i ditt andre innlegg beskriver bli ditt førstegangsvitnemål.

Er du sikker på dette med de danske reglene? Jeg vet at danskene ikke godtar at man søker opptak til høyere utdanning med forbedrede karakterer som søknadsgrunnlag, men det vil jo ikke si at man ikke kan søke med primærkarakterene som søknadsgrunnlag..

Lenke til kommentar

Siden dette allerede var en tråd om vitnemål kan jeg kaste inn mitt lille spørsmål her, håper jeg :)

Går det an å "bytte ut" et fag på vitnemålet? Jeg sliter i tysk, og ender sannsynligvis opp med en 2 eller 3. Kan jeg da ta et annet fag som privatist og dermed stryke tysken fra vitnemålet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...