hakongram Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Har kjøpt meg cat 5 kabel og to enkle rj45 uttak fra biltema. Har også det press-verktøyet for å klemme de på plass, men i selve rj45 boksen så er det 2 steder å klemme ned de små kablene. har A og B skrevet på hver av de, men fargekodene er forskjellige. A er brun,orange,grønn, blå (med halve i mellom) mens B er brun, grønn, orange, blå. Hvilken skal jeg bruke når jeg bare skal ha en vanlig connection mellom 2 punkter ? A eller B ? og skal det være likt i begge ender ? Takker for svar Lenke til kommentar
Cpt.Awsome Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Jeg bruker B - B da dette er av gammelvane + jeg har vært bortig noen bokser der det bare er meket opp B - B. En liten ! "Pressverktøyet" i boksen heter Krone verktøy Lenke til kommentar
hakongram Skrevet 11. november 2008 Forfatter Del Skrevet 11. november 2008 Stemmer. krone verktøy. Ok, så så lenge jeg kobler på B i begge ender med de fargekodene som står der, så skal alt være i orden ? og jeg får gb hastighet med det ? Er kun en 1 utgangs-uttak det her da, B er ikke ment for den andre hvis du har en med 2 utganger/innganger ? Lenke til kommentar
Cpt.Awsome Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Ja, B i beggen ender men skal du ha det som; Kontakt og inn i Boksen der du kobler en kabel til pcen din? 1GB hastighet skal du få om kablen funker (om jeg ikke tar helt feil) Skjønte ikke ditt siste sprøsmål. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Har du en veggkontakt med to utganger så må du trekke to ledninger om det var spørsmålet. Lenke til kommentar
hakongram Skrevet 11. november 2008 Forfatter Del Skrevet 11. november 2008 Skal gå ruter - veggkontakt - veggkontakt - pc. så blir jo egentlig bare en lang skjøt. Siden det står A og B på kontaktpunktene i veggkontakten (A oppe og B nede), så lurte jeg på om det var noen forskjell på hvilken jeg legger opp fargene etter. Grønn og orange er byttet om på fargekoden oppe og nede nemlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå