Siomir Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Ja jeg har kjøpt meg et 4970x2 kort (resten av Hw'en min ser dere i signaturen) jeg kjører for tiden da win XP SP3 med 3gb minne og ikke 4. Det som er saken er...3dmark scoren min ble ikke mer en 14,5k...noe som er så skuffende at det er til å grine av...spill derimot som farcry 2, fallout 3, red alert 3 etc ser ut til å gå glatt som bare det på ultra high...men jeg får noe merkelige gress og tre display bugs...gresset i fallout ser ut som de er tegnet på med pastell farger...da helt til jeg gjør en liten alt+tab ut og inn...da blir det borte en stund også kommer pastell fargene tilbake...det ser utrolig stygt ut og er lettere sagt jævlig irriterende!! Farcry 2 har en liten bug hvor ofte blader på trærne (også noen busker) ser ut som store grønne firkanter...en midlertidig løsning som funker, er nok en gang en alt+tab..men bugen kommer tilbake etter en stund....dette river stort sett all moroa ut av spillene egentlig. Det kan også se ut som å sette opp viftehastigheter i driverne forlenger tiden vegetasjon forblir vanlig...men det går tilbake igjen. Jeg har nå formatert pc'en, installert nye chipset drivere, ny dx versjon, nye skjermkort drivere, men til ingen nytte...jeg trodde jeg hadde blit kvitt driten etter formateringa, men det har ikke skjedd...jeg er så " " langt unna å dra ut kortet og kaste det så langt jeg makter! og ja, jeg får samme griea på lave settings! ingen forskjell der! er det flere som sitter med dette, eller er det noen som har det samme og evt en løsning? Har dessverre ikke bilder akkurat nå, men skal poste noen senere, når jeg har fått spilt litt igjen, de jeg tok ble borte under formateringa, glemte å legge bildene over på en annen partisjon Lenke til kommentar
ThePainx Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Hadde en gang et nvidia kort som oppførte seg noenlunde likt (alt+tab virka midlertidig) Viste seg å vere minnet på kortet det var feil med, endte med RMA, fikk nytt på garanti. Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Hva er temperaturene på kortet under spill? Lenke til kommentar
Siomir Skrevet 12. november 2008 Forfatter Del Skrevet 12. november 2008 (endret) Hva er temperaturene på kortet under spill? vel jeg kjører fan speed på 40% under spilling, så jeg har rundt 65 grader..og det er etter en god stund med spilling. Hadde en gang et nvidia kort som oppførte seg noenlunde likt (alt+tab virka midlertidig)Viste seg å vere minnet på kortet det var feil med, endte med RMA, fikk nytt på garanti. hmm, vel det rare er at det er bare Farcry 2 og Fallout som får denne feilen, C&C 3, red alert 3, warhammer online...er en av de jeg har prøvd så langt som ikke får noe synlige feil men jeg tørr ikke sende inn kortet mitt til komplett med mindre jeg er helt sikker på feilen, blir bare unødvendig mye kostnader hvis de mener det ikke er noe feil med kortet :S Edit: kom til å tenke på en ting, hvis det å sette opp hastigheten på vifta hjelper litt pluss at du nevnte minne...kan jo være noe feil med kjølinga på minnet da, eller som du sa at det er en liten prod. feil på det hele...uff...jeg hater når dette skjer når jeg kjøper ny hardware Endret 12. november 2008 av Karnesh Lenke til kommentar
Siomir Skrevet 13. november 2008 Forfatter Del Skrevet 13. november 2008 Etter lit søking og diverse har jeg funnet et svar for Farcry 2, den feilen med trær som jeg nevnte er det vist mange som får, det hjelper å ikke kjøre AA over 4 vistnok, funket for meg de 5 minuttene jeg spilte, hver ops på at du må starte spillet med 4xAA og ikke tro det funker å endre mens du sitter ingame...det er det jeg har funnet ut fra div forum... as for fallout....har ikke sett en eneste en som har samme feil som meg, men folk har vist store problemer med CTD, blue screens og error's mens de spiller spillet...noe som jeg slipper heldigvis jeg har sent in Technical Issue mail til ATI så får vi se om de ser på feilen som en RMA Lenke til kommentar
Siomir Skrevet 15. november 2008 Forfatter Del Skrevet 15. november 2008 (endret) ATI ga meg auto svar, noe som ikke hjalp i det hele tatt egentlig, men da spør jeg: hvorfor funker alle andre spill uten problemer? det er kun Fallout 3 og Farcry 2 som gir disse feilene, jeg har hittil testet : Call of Duty 4, call of duty 5, Sins of a Solar Empire, C&C 3, Fallout 3, Far Cry 2, Red Alert 3 og en benchmark test aka 3dmark 06. Kan noen også fortelle meg hva som er flaskehalsen i systemet mitt? jeg trodde virkelig at jeg skulle score høyere enn 14816 med det kortet her nå er det spillene som kjører rent som teller, men jeg mistenker at CPU'en min er litt utdatert, men jeg kan ikke si den er veldig gammel egentlig, jeg har også bare en 700W PSU, i følge en watt kalkulator på nettet bruker pcen min 599W, noe som gir meg omtrent 101W i margin, jeg vet jo at dette ikke er det optimale, men jeg trodde ikke dette ville ha noe utslag ytelsesmessig. jeg har enda ikke utviklet en full forståelse for PSU'er og rails etc. men jeg vet at den jeg har er(var) ganske heftig når jeg kjøpte den(står i signatur) På mailen jeg fikk fra ATI så sto det noe om at for liten PSU kunne forårsake sånne feil som jeg har fått og i tilegg dårligere performance enn det kortet er laget for å klare, grunnet liten margin på PSU...og for all del, jo mer margin jo lengre levetid har jo PSU'en din, noen kommentarer? Takker for svar! Endret 15. november 2008 av Karnesh Lenke til kommentar
fflex Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 (endret) Strømforsyningen din er ialfall mer enn bra nok, ikke noe å tenke på der. Endret 15. november 2008 av fflex Lenke til kommentar
Siomir Skrevet 16. november 2008 Forfatter Del Skrevet 16. november 2008 Takk igjen for svar, det ante meg at den skulle vært bra nok! jeg fant ut hva som var feilen med Fallout 3, jeg patchet driverne mine fra ATI nå til 8.11, den så ut til å løse problemet helt faktisk, jeg merker også at andre spill går bedre med denne...for min del var 8.10 og 8.10 hotfix udugelig, denne driveren var bra men jeg har fortsatt et lite spørsmål som er ubesvart (Beklager masingen) jeg ser folk som scorer sinnsyke 20k i 3dmark 06 med dette kortet? hvordan er det mulig? jeg har sett litt på hva jeg har, og jeg klarer ikke se hva som skulle vært flaskehalsen her, det jeg lurer på er om det er quad CPU'er som gir resultater i denne testen? beklager nysgjerrigheten min, men jeg finner ikke ut av det Lenke til kommentar
adonay Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Takk igjen for svar, det ante meg at den skulle vært bra nok! jeg fant ut hva som var feilen med Fallout 3, jeg patchet driverne mine fra ATI nå til 8.11, den så ut til å løse problemet helt faktisk, jeg merker også at andre spill går bedre med denne...for min del var 8.10 og 8.10 hotfix udugelig, denne driveren var bra men jeg har fortsatt et lite spørsmål som er ubesvart (Beklager masingen) jeg ser folk som scorer sinnsyke 20k i 3dmark 06 med dette kortet? hvordan er det mulig? jeg har sett litt på hva jeg har, og jeg klarer ikke se hva som skulle vært flaskehalsen her, det jeg lurer på er om det er quad CPU'er som gir resultater i denne testen? beklager nysgjerrigheten min, men jeg finner ikke ut av det Det er garantert din CPU jeg har en Q6600 på 3,6ghz og hadde ett 4870x2 kort fikk bedre tall der får faktisk 18000 påeng med 3870x2 kortet mitt. Det er ganske kjent at 3dmark 06 er meget glad i cpu. Derimot kjører jeg min Q6600 på 2,4 ghz får jeg bare 13000 eller noe. Lenke til kommentar
eXclusive1337 Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 (endret) ja det er nokk CPU som er flaskehalsen.. ny kjøler og OC til 4GHz eller ny CPU hadde vært bedre hvis det er den som er flaskehalsen.. Jeg har 9800GX2 og en Q6600 på 3.15GHz, og scorer 14500 på 3dmark06.. edit: har også lest og sett at det har vært mange drivere med mye tap av ytelse på de nyeste ATI kortene. Ampere er også en viktig faktor på strømforsyningen, men som regel ikke noe problem. kan se hvor mange ampere det er på +12 volten. Endret 17. november 2008 av eXclusive1337 Lenke til kommentar
Siomir Skrevet 17. november 2008 Forfatter Del Skrevet 17. november 2008 ante meg det var min CPU, men jeg har hørt at E6850 er en rimelig overklokkings vennelig CPU, så jeg skal bare ha meg en ny vifte og prøve OC...noen CPU og anbefalle hvis det skulle falle meg inn å kjøpe en ny en? har ikke fulgt med på markedet i det siste egentlig...sist jeg sjekket markedet så var den jeg har nå den beste sett bort i fra Extreme versjonene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå