Mr_Sunde Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 Har en pc med et MSI K7T Pro2 HK og en 30 GB HD. Her en dag ville den ikke starte opp. Bare låste seg i oppstart før den begynte å boote windows. Kom også noen skumle lyder fra HD(skurre skrap) OK defekt HD tenkte jeg. Koplet HD til et anne HK og fik der opp melding om at HD var defekt. Testet med ny HD på maskinen, men fortsatt samme feilen i oppstart. Det virker nesten som HK'et har gått ad dundas samtidig som HD'en. Er det mulig at HD'en har ødelagt HK'et i samma slengen? Noen som har vært utfor det samme? Lenke til kommentar
b0nna Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 Har en pc med et MSI K7T Pro2 HK og en 30 GB HD.Her en dag ville den ikke starte opp. Bare låste seg i oppstart før den begynte å boote windows. Kom også noen skumle lyder fra HD(skurre skrap) OK defekt HD tenkte jeg. Koplet HD til et anne HK og fik der opp melding om at HD var defekt. Testet med ny HD på maskinen, men fortsatt samme feilen i oppstart. Det virker nesten som HK'et har gått ad dundas samtidig som HD'en. Er det mulig at HD'en har ødelagt HK'et i samma slengen? Noen som har vært utfor det samme? Jeg har vært utfor både på Hafjell og Kvitfjell. Napp ut alt bortsett fra skjermkort, og en ram brikke. Evt reset cmos. Kan også lytte til pcspeaker pipene for å finne ut hva som er galt. Lenke til kommentar
Mr_Sunde Skrevet 2. april 2003 Forfatter Del Skrevet 2. april 2003 Har prøvd det meste. Hatt ut alt av kort, resatt bios, byttet ram, byttet cpu, byttet hd. Koblet fra både HD og cdrom. You name it. Er stygt redd for at både HD og HK er blåst Lenke til kommentar
b0nna Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 Har du sjekket psu? sikringen? Lenke til kommentar
Mr_Sunde Skrevet 2. april 2003 Forfatter Del Skrevet 2. april 2003 Har flyttet HK over i annet kabinett. Fortsatt samme feil, men det jeg egentlig lurte på er det er noen andre som har vært borti at både HD og HK ryker samtidig. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 Det er det helt sikkert. kan ikke være det når maskinen reagerer på trykk med powerknappen, har aldri opplevd det. Heldigvis for meg og dessverre for deg. Start opp uten hd og se hva som skjer hk (hvis innebygget skjermkort skru det på ellers bruk agp kort) ram og cpu med kjøler kommer det noe på skjermen? er det integrert skjermkort? er pcspeaker koblet til? Lager maskinen lyd? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå