Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

*poff*... Maskinen slår seg ikke på

Anbefalte innlegg

heizann.

jeg prøver å fikse datamaskinen til naboen ;)

og det er ett lite problem, hver gang jeg setter i stikk kontakta, så går strømmen (sikringa).

jeg er redd for at det er strømforsyneren som har gått i stykker (er ikke sikker). vel jeg håper ikke delene i pc'en har gått i stykker de og.

er det noen som vet om det kan fungere om jeg tester med en annen strømforsyner eller om komponentene i pc'en skal kunne funke/ikke funke?

takker for et svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

prøv og slå av strømforsyninga før du pluger den i en stikkontakt.

og skru av alt unødvendig lys. så skru på strømforsyninga.

kan være at strømforsyninga trekker for mye strøm akuratt når du pluger den i? :hmm:

hvilken strømforsyning er det?

hvor mye ampere er sikringa på dette rommet?

Lenke til kommentar
høres ut som poweret, prøv med et annet. maskinen burde starte selv om andre deler er defekt. undersøk også om det lyser på hk (kan ha blitt ødelagt pga dette, er ikke sikker på hvor mye dette påvirker de andre komponentene)

ingeting var slått på i rommet mitt. bare jeg stikker inn kontakta, så smeller det høyt, så går sikringa. Og det er en typeR på 480W

ok, jeg prøvde med strømforsyneren som jeg hadde i datamaskinen min, og det funka å slå på maskinen. :)

det var den andre strømforyneren som hadde gått i stykker.

men det ser ut til at Hovedkortet tok kvelden sammen med strømforsyneren :(

alt starter, prosessorvifta går, harddisken går, dvd-rom går (men "eject" knappen virker ikke) og det kommer ikke noe bilde på skjermen når jeg starter den.

det ser ut som at naboen min får bare kjøpe seg en ny datamaskin da eller? :S

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...