Gjest bake kake Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Hallays! Jeg sliter litt med depresjon. Noe som farmoren min også gjør. Hun spurte meg om jeg ville prøve noen antidepressive tabletter som hun har på resept. Men jeg takket nei. Jeg visste ikke om jeg må gå gjennom noen undersøkelser eller noe for å ta disse tablettene. Så mitt spørsmål: Kan det være farlig, når man selv ikke har resept på disse? Jeg er en pjokk på 16 år. Takk for svar! Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Ja det kan være farlig. Det TRENGER ikek være farlig, men det kan. Grunnen er at når legen skriver ut noe til en person så tar h*n som regel hensyn til din fysiologi, andre medikamenter du måtte ta, andre sykdommer, interaksjoner osv. Uten denne kontrollen fra legen så kan du risikere å bare gjøre alt mye verre. Konklusjon: Aldri ta medisiner som du ikke har blitt foreskrevet. Selvsagt, om du får samme medisinen på resept selv og bare er tom så kan du bruke andre sin, men det er det eneste unntaket. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Det kan få alvorlige konsekvenser og det hun tar(dosering, type medisin) trenger absolutt ikke å passe for deg. Det å ta et par antidepressive tabletter fordi du er depressiv er heller ikke noe lurt, enkelte medisiner har en del virkninger når du slutter. Så nei, snakk med legen heller. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Og i tilegg så kan det ta uker for noen av de anti.depr. og fungere. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 (endret) Så mitt spørsmål: Kan det være farlig, når man selv ikke har resept på disse? Jeg er en pjokk på 16 år. Ta kontakt med legen din. Ikke ta noe som din farmor har fått. Endret 11. november 2008 av Vaio Lenke til kommentar
goneandaway Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Vaio: farmor, ikke morfar Enig med de over! Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Hallays! Jeg sliter litt med depresjon. Noe som farmoren min også gjør. Hun spurte meg om jeg ville prøve noen antidepressive tabletter som hun har på resept. Men jeg takket nei. Jeg visste ikke om jeg må gå gjennom noen undersøkelser eller noe for å ta disse tablettene. Så mitt spørsmål: Kan det være farlig, når man selv ikke har resept på disse? Jeg er en pjokk på 16 år. Takk for svar! Hvis du sliter med depr. så bestill en legetime og snakk med han( hvis du klarer det, er ikke det letteste som finnes og gjøre ) Og kanskje få en henvisning til psykolog, medisiner alene tar ikke vekk problemet. Den hjelper deg bare til og få det til. Ønsker deg lykke til og håper du får det bra til slutt=) Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 I tillegg er det jo veldig greit å få oppfølging på hele greia. Medisiner kan jo gi relativt alvorlige bivirkninger. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Meget kloke svar Å gå til lege vil være det beste du gjør, så får du evt. resept via h*n. Lenke til kommentar
abc12345 Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Dette er MEGET Farlig. Det har vært store kampanjer i bla USA om dette. Barn brotimot 15 års alderen har tatt selvmord etter å ha brukt antideprisiva. Er du deprimert ville det vert klokere å oppsøke psykolog å snakke ut. Lenke til kommentar
Bakitafrasnikaren Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Så lenge du vet hva du gjør, kan du ta akkurat den medisinen du vil. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 For det vet de fleste Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå