Gå til innhold

HTC Touch HD vs Nokia 5800 "tube"

rioi

Anbefalte innlegg

Skal ha meg ny telefon rundt juletider og er veldig usikker på hvilken av disse 2 jeg skal gå for. Er litt usikker på specs'a til disse 2 telefonene så jeg håper noen her vet hvem som passer best. Viktige faktorer er at den skal være lett å sette opp som modem for pc-en og skal ha raskeste hsdpa. Telefonen MÅ kunne brukes med fingertuppene. Penn er totalt uaktuelt. Må være mulighet for å legge inn 3-parts programmer uten altfor mye styr. (Har hatt iphone 3G i en måned som ble solgt rimelig fort).

Må kanskje si at jeg sikler mest på HD, men er litt i tvil siden det sto i tester at "Tube slår alt!!", noe som iåforseg er ganske selvforklarende. Minuset med denne er jo at alle kommer til å kjøpe den pga prisen.

Noen innspill?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er HTC-mann, så jeg er kanskje ikke hel habil, men for å være helt ærlig synes jeg ikke at tube har vist seg å leve opp til hypen det var rundt telefonen i forkant. IMO har den i hvertfall vissnet litt ved siden av Touch HD. Jeg tror ikke du kommer til å slippe helt unna pekepenn(/plekter) på noen av telefonene dersom du har tenkt å benytte deg av alt du kan gjøre med dem.

Erfaringsmessig så er modem-bruk av htc-telefoner kanskje den letteste internettforbindelsen jeg har satt opp. Både skjermstørrelse og oppløsning på HD vil gjøre oppgaver en del lettere, spesielt internett-surfing, men tube har såpass høyoppløst skjerm at den er uansett ikke dårlig utstyrt.

Såvidt jeg kan se, så er HDen i en helt annen prisklasse og det vil antagelig vise seg i funksjonalitet og bruk av telefonen, men den koster da også mer og det blir vel kanskje også ankepunktet. Men som sagt, jeg heller alltid mot HTC, så ta mine meninger med en klype salt

Lenke til kommentar

Hd'en kommer vel til å koste over det dobbelte av 5800? men igjen skjermen på HD er uslårlig i mine øyne. og det er grunnen til at dette kommer til å bli min mobil. i tilegg er 5800 en "prøveverson" av den nye s60 fp5 og jeg hadde ventet til nokias n96 etterfølger med touch kommer før jeg vurderer disse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...