Gå til innhold

Ny telefon snart

Nessa92

Anbefalte innlegg

Er nå på utikk etter ny mobil. Etter et bomkjøp i sommer (en eller annen Nokia som jeg ikke har navnet på), er jeg på utkikk etter ny mobil. Er på utkikk etter en god og solid mobil jeg kan ha en stund, som tåler littegranne og ikke faller i sammen av ingenting. Har tidligere hatt W810i lenge og var veldig fornøyd. Uheldigvis klarte jeg å glemme den utendørs i pøsregn i noen dager. Nå sitter jeg med en gammel Nokia 5210. Må si at den funker egentligt fett, men et møkkdårlig batteri og noen få irritasjonsmomenter gjør at jeg vil skaffe meg en ny.

Jeg bruker mobilen mest til SMS og litt ringing. Vil også kunne ha mulighet til å ta bilder. Tenkte meg en pris rundt 2000 kroner, men om det er nødvendig kan jeg godt gå opp mot 3000. Helst vil jeg så lavt som mulig, men jeg vil ha kvalitet så går ikke bare etter det billigste. Prisen må være uten abonnement.

Kriterier:

Merket er egentlig det samme, men foretrekker muligens Sony Ericsson

Gode knapper

God byggekvalitet, bør tåle litt

Form er det samme, men den bør ikke være så stor. Helst liten, lett og passe godt i lommen.

God batterilevetid! Viktig

Skjermen må være GOD og SKARP

Ikke noe must, men WIFI og/eller GPS hadde vært greit å hatt

Hva jeg ikke trenger:

Musikktelefon

En sykt god kameratelefon

3G/Edge osv gir jeg blaffen i, samme om det er eller ikke

Touchskjerm

Noen tips? Tenkt litt på Sony Ericsson C702. Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg anbefaler å gjøre et søk på mobiltelefoner i prisguide.no. Der kan du legge inn mange av ønskene dine. Jeg gjorde dette selv og fant bl.a. Sony Ericsson W760i. I Amobils test fikk den en 5er og den ble belønnet for "herlige taster", god batterilevetid og god byggekvalitet. Skjermen er ikke så stor, 2.2", men det betyr også at den er skarpere enn på mange mobiler med større skjerm men samme oppløsning, f.eks. iPhone. Størrelse: 10.3 x 4.8 x 1.5 cm. Pris: 2450+. Den har GPS men ikke Wifi. Hvis du vil ha en telefon med disse to funksjonene må du som regel kjøpe en avansert telefon, og disse er ofte dyre, store, trege (ikke alle) og kan ha dårlig batterilevetid. Hvis du ikke må ha GPS og/eller Wifi får du en god del flere mobiler å velge mellom.

Endret av dollyduck
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...