Sliver Skrevet 16. januar 2002 Del Skrevet 16. januar 2002 Har har bygd meg ny PC, men jeg får ikke opp noe på skjermen når jeg booter! Tastaturet blinker 1 gang når jeg trykker power, jeg hører HD går(og blir varm), led på HK og kabinett lyser, alle vifter går. Når jeg løsner CPU-vifta ser jeg at CPU er uskadet å har blitt litt varm. Det som er rart er at ram-brikkene forblir helt kalde. Men selv helt uten ram-brikker skal vel maskina starte?? Jeg er sikker på at skjermen virker fint å at alle kabler, fester og kort sitter på plass. +5VSB er enabled(jeg har ATX). Prøvd å resette bios. Prøvd å holde inn både Insert og delete under oppstart. HJEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEELP Det er en P4 1.5Ghz S478, 2x256Mhz ECC RDRAM, Asus P4T-E, GeoForce V7100 Pro 64MB. [ Denne Melding var redigert av: Sliver på 2002-01-17 01:30 ] Lenke til kommentar
Cent~ Skrevet 16. januar 2002 Del Skrevet 16. januar 2002 Prøv å ta skjermkortet ut av AGP sloten og sett det i igjen. Press skikkelig hardt når du setter det i. Om det ikke funker på første forsøk, prøv igjen. Cent~ Lenke til kommentar
TVPR Skrevet 17. januar 2002 Del Skrevet 17. januar 2002 ...ikke så hardt at det knekker, da. Bare pass på at deet sitter skikkelig fast, tror jeg han mener. Ellers vet jeg lite eller ingenting om P4-systemer, annet enn at folk som kjøper dem... vel, ingenting personlig, men kjøper du P4 og tenker å bruke maskina til å spille med.. da har du mer penger enn vett. Lenke til kommentar
extreme Skrevet 17. januar 2002 Del Skrevet 17. januar 2002 Slå opp i bruksanvisningen til hovedkortet og sjekk hva 1 pip betyr. Vanligvis pleier det å ha noe med skjermkortet og gjøre. Til deg med innlegget over: spar oss for slik useriøs drittkasting. Lenke til kommentar
p4power Skrevet 18. januar 2002 Del Skrevet 18. januar 2002 Napp ut ALT bortsett fra CPU, ram og skjermkort. Maskina skal da boote. Deretter sett i en og en komponent og se hvem som feiler. Booter ikke maskina med bare ram, cpu og skjermkort, er det sannsynligvis en av delene som er defekt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå