scenest Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 Hallo. Hvilken av disse mobilene bør du kjøpe deg, hvis du ser etter en bra mobil ? Lenke til kommentar
molna Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 SX1 er jo ikke tilgjengelig enda da.... Fordelene med SX1: 65.000 fargers display Bedre taster (min personlige mening) Bedre høyttaler Radio Mindre format Raskere GPRS Billigere minnekort Kan ta opp video 40-stemmers ringetoner (neppe så viktig..) Fordeler med P800: HSCSD (men dette er vel for dyrt til at noen bruker det. Kun EN operatør her i UK støtter dette...) Touchscreen Større display Lenke til kommentar
HKS Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 SX1 er jo ikke tilgjengelig enda da.... >65.000 fargers display Dette er en av de får fordelene >Bedre taster (min personlige mening) På P800 slipper du tastene, Jeg savner dem overhodet ikke. Mye bedre å skrive SMS med Jotter eller tastaturet på skjermen >Bedre høyttaler Det er jeg ikke sikker på. Har ikke hørt på SX1 enda! >Radio Får du for rundt 200 kroner til P800 og. Har den selv, og den fungerer glimrende, er stereo på den og imotsetning til på mange Nokia modeller. Veldig grei enhet og bruke.... >Mindre format Sant, men mindre skjerm og...... >Raskere GPRS Kan henne at P800 får støtte for dette gjennom software oppgradering. T68m fikk raskere GPRS ved oppgradering til T68i. Desuten er det ingen operatører i Norge som klarer å utnytte hastingheten på P800 idag heller >Billigere minnekort Per dags dato, ja. Dette kan også endre seg når vi får MemoryStick Duo fra flere leverandører! >Kan ta opp video Det utvikles applikasjoner som gjør at du kan dette med P800 og, API for kamera er allerede ute >40-stemmers ringetoner (neppe så viktig..) Helt riktig, men smak og behag selvsagt Tviler på at SX1 er i norge før godt ute i sommeren.... P800 kan du få idag hvis du vil. Vil ut ifra dette anbefale P800. Personlig klarer jeg ikke å "svelge" designet på SX1, men det er smak og behag Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 Raptor"]>65.000 fargers displayDette er en av de får fordelene Jeg har aldri skjønt hvorfor det skal være en fordel (selvsagt velger du 65K hvis du kan velge, men...). Du ser jo ikke forskjell. Jeg prøvde nettopp å gjøre et bilde laget i 3dstudio max (av et menneske - med lens flare etc.) om fra 110000 farger, til 3900 farger. Forskjellen var minimal. Kun synlig noen få plasser. Hvordan du skal kunne se en slik forskjell på en mobil skjønner ikke jeg. Når jeg sammenligner bilder på mobilen min (4096 farger), med bilder på Palm'en (65K farger), så synes jeg bildene på 3650'en ser bedre ut. Forskjell i antall farger ser jeg i hvert fall ikke. Lenke til kommentar
OscarMike1 Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Fordelene med SX1: 65.000 fargers display Enig med flertallet her, forskjellen mellom 4096 og 65K er marginal. Snakker vi t68i vs. nyere telefoner skjønner jeg det Lenke til kommentar
molna Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 - SX1 har såkaldt 'Natural Loudspeaker', noe som gir mye bedre lyd enn P800. SX1 kan avspille radio osv gjennom høyttaler (noe f.eks ingen Nokia kan... delvis fordi handsfree-ledningen brukes som antenne) - Radio: Tror alle er enige om at innebygd radio er å foretrekke. Ekstern radio får man jo til ALLE mobiler - Display: Jeg har sett begge og bekrefter at SX1-displayet er bedre. eirik_a: Hvilket flertall ? [GDI]Raptor var jo enig med meg om at 65k var en fordel. Hvis du er enig med flertallet er du jo enige med oss, men det virker ikke slik på det du skrev Lenke til kommentar
OscarMike1 Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 eirik_a: Hvilket flertall ? [GDI]Raptor var jo enig med meg om at 65k var en fordel. Hvis du er enig med flertallet er du jo enige med oss, men det virker ikke slik på det du skrev Heh Må lære meg å spise frokost/våkne før jeg skriver noe her.. sorry Men nå vet dere hvertfall hva jeg synes om saken! Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Fordelene med SX1: 65.000 fargers display Snakker vi t68i vs. nyere telefoner skjønner jeg det Det er riktig. Forskjellen mellom 256 og 4096+ er veldig stor. Blir to helt forskjellige ting... Lenke til kommentar
molna Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 Det er riktig. Forskjellen mellom 256 og 4096+ er veldig stor. Blir to helt forskjellige ting... Men, må legge til at dette ikke alltid stemmer. 3510i har 4096 farger, men et display som er dårligere enn mobiler med 256 farger. 3510i har også pixler som er høyere enn de er brede, noe som gjør den litt teit... Lenke til kommentar
Mobilguiden Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 "- SX1 har såkaldt 'Natural Loudspeaker', noe som gir mye bedre lyd enn P800. SX1 kan avspille radio osv gjennom høyttaler (noe f.eks ingen Nokia kan..." :o Molna...her må jeg arrestere deg. Det kan du med både 6610 og 7210. Det har jeg testet Lenke til kommentar
molna Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 Jaha? Fortell meg hvordan du får til det. Jeg sitter her med en 7210. Når jeg går inn på 'Radio' får jeg meldingen 'Please connect headset'... Lenke til kommentar
Mobilguiden Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 sett inn headsettet.....velg deretter høytaler Lenke til kommentar
molna Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 Aha. Men man trenger altså ekstrautstur da :-? Jeg har ikke headset, men det funker sikkert. Lenke til kommentar
Mobilguiden Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 vel...ekstra og ekstra fru Blom....Det er jo standard da :wink: Funker fint trodde du viste dette Jørgen...hehehe Lenke til kommentar
molna Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 Vet det i allefall nå Noen på kontoret har vel "tatt vare på" Nokia-headsettet tenker jeg Lenke til kommentar
Mobilguiden Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 Jobber du i Norge eller? Lenke til kommentar
molna Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 Nei, jobber og bor i London. Lenke til kommentar
dennis88 Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 "- SX1 har såkaldt 'Natural Loudspeaker', noe som gir mye bedre lyd enn P800. SX1 kan avspille radio osv gjennom høyttaler (noe f.eks ingen Nokia kan..." :o Molna...her må jeg arrestere deg. Det kan du med både 6610 og 7210. Det har jeg testet Dette kan du jo med nokia 3650, 7650, 6610, 7210, 7250 og 5100 også! Lenke til kommentar
Kamera Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 HVEM har interesse av å høre på radio på mobil gjennom høyttaleren? Totalt unyttig! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå