Gå til innhold

Hjemmeside som brukerene selv kan oppdatere

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg holder på å utvikle en hjemmeside til en legegruppe, og vil gjerne legge opp til at di kan enkelt forandre på innholdet selv gjennom ett program som de kan han på PC'en og kommuniserer med databasen på server. Jeg trenger en database for ansatte på de forskjellige avdelingene, informasjon om avdelingene i tilleg til bilde og en nyhetsdatabase for forsiden. Men er veldig usikker på hvordan jeg skal gjennomføre dette siden jeg har svært lite erfaring med programmering , da også databaser. Det virker ivertfall ikke så veldig vanskelig å gjennomføre; på siden skal den hente dataen ut fra databasen og i programmet skal den vise dataen som ligger der på en oversiktelig møte og brukeren skal ha mulighet til forandre og legge til data. Noen som kan gi meg litt hjelp her ? Hvordan jeg skal gå fram ? Hvilke språk ? GUI for programmet ? Hvilken database ?

Jeg vil altså gjennomføre dette på en fin og raskest mulig måte. Håper dere forstår hva jeg ønsker svar på.

Takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er muligens ikke svaret du vil ha, men det er en enorm oppgave du har for deg. Hvis det er en jobbrelatert oppgave så ville jeg betalt noe for det, men hvis du virkelig vil lære så skal ikke jeg nekte deg.

Du har svært liten erfaring med programmering og vil ha det fint og raskest mulig ... vel jeg ser ikke hvordan du skal få det til.

Lykke til.

Lenke til kommentar

Det smarteste du sannsynligvis kan gjøre er å betale noen for jobben og så følge med på hva de gjør og lære av de :)

Hvis du virkelig vil gjøre ting selv er det nok en idé å begynne med et eksisterende rammeverk, f.eks. et ASP.NET starter kit og se hvordan du kan ta ting videre der ifra. Kanskje Umbraco kan være et godt valg? Muligens mer features enn du trenger men det gir deg en veldig grei platform med mye funksjonalitet ut av boksen.

Du skriver at de skal ha en applikasjon på klienten som skal kommunisere med serveren, hvis vi ser bort i fra at det sannsynligvis er en dårlig idé i ditt tilfelle, er .NET er glitrende rammeverk for en slik applikasjon da du kan dele kode mellom webdelen og klientdelen.

Endret av Glenn F. Henriksen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...