Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Worklog/Showcase: '99 Hyundai Coupè (gammel tråd)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Takk for svar! ;)

Hvordan pærer bør jeg ha? Vil ha så likt xenon som mulig.. Men gidder ikke xenon kit enda :p

Først skal kjøpe så må du jo ha kiiit ;)

Ettermontert xenon i alle lys fører garantert til mangellappe og muligens ei fin lita bot hvis du blir stoppet i teknisk eller noe. Men hvem bryr seg? Jo, alle byråkratråttene som sitter innpå her og prøver å ødelegge morroa for oss som gjør dette..

Ville ha gått for ettermontert xenon i ALLE lysa jeg, samt blanke LED parkpærer!

En vis mann sa en gang: "Grøftlys uten xenon er som cola uten kullsyre" :p

Kan ta bilde av Golfen min med tåke og park :)

Lenke til kommentar
Her er bilde du etterlyste av tåkelys (+ parklys): :)

200912071950_133.jpg

Er bare tatt med mitt mobilkamera (HTC Diamond).

Thanks! ;) Ble jo litt dårlig kvalitet, men ser sånn nogenlunde hvordan det ser ut ;)

Har park+tåkelys fetisj! :D

Men hvordan er det med reg. reim? Den er jo gått lite, men hvis den har stått, kan reima blitt dårlig? :/

Gummi morkner ved tiden. usikker på hvor mye en registereim morkner.

Morkner = blir porøs - dårlig

Ja, det jeg tenkte.. Får se over hvordan den ser ut når jeg får bilen, og muligens bytte.. Som tidligere nevnt, er det jo også en tidsintervall, så får vel gå etter den!:)

Takk for svar! ;)

Hvordan pærer bør jeg ha? Vil ha så likt xenon som mulig.. Men gidder ikke xenon kit enda :p

Først skal kjøpe så må du jo ha kiiit ;)

Ettermontert xenon i alle lys fører garantert til mangellappe og muligens ei fin lita bot hvis du blir stoppet i teknisk eller noe. Men hvem bryr seg? Jo, alle byråkratråttene som sitter innpå her og prøver å ødelegge morroa for oss som gjør dette..

Ville ha gått for ettermontert xenon i ALLE lysa jeg, samt blanke LED parkpærer!

En vis mann sa en gang: "Grøftlys uten xenon er som cola uten kullsyre" :p

Kan ta bilde av Golfen min med tåke og park :)

Haha, så sant så sant! :D

Blir nok xenon kit! Har en kompis som ordner for 300,- :)

Er dette vanskelig og montere? ;o

Ja, mangellapp får bare være! Man må lide for skjønnheten! :D

Er mange her i byen som kjører med ulovlig xenon i sprederne, og nesten INGEN har blitt stoppet.. De få som har blitt stoppet, har sluppet unna med en muntlig advarsel!

Hvordan LED parkpærer vil du/dere anbefale da? Mest mulig likt xenon, tipper ca 6000k? ;)

Den vise mannen hørtes veldig vis ut spør du meg!

Og har golfen din led parklys, evt xenon? ;)

Lenke til kommentar
300,-? Talk to me buddy. :)

Kanskje jeg også kan snakke med kompisen din etterhvert, nærmere bestemt januar. Hvis det er ordentlige og godkjente.

Til parklys så kan du se på Osram Nightbreaker og Phillips BlueVision. Er usikker på antall kelvin men de er ganske hvite. Hvordan det er med LED vet jeg ikke, men lyseksperten gxi fortalte at jeg ikke skulle ha det.

En kamerat kjøpte noen parklys som var støpt i blå, disse ble veldig blanke og tilnermet perfekt. Det ble noe helt annet i forhold til at de var lakket blå ihvertfall. Vet ikke åssen de du sikter til er. :)

Jeg har led, funker fint. Bortsett ifra at jeg fikk en doa ved den første bestillingen. Så har i dag en xtra men har ikke hatt noen problemer siden monteringen i sommer. Har tatt bilde, men gidder ikke å lete etter den jævla kabelen til mobilen så skal poste det i morgen, når jeg har tilgang på en PC med bluetooth..

Kiit til 300 må vel være noe skikkelig billig kinaræl? Eller? Betalte selv 800,- for hvert av de jeg har av en kamerat som driver med litt storstilt bestilling på eBay. Prisen i Norge på samme kiit ligger vel på ca 1300,-.

Edit: Ser qxi skriver at LED er ulovlig, derfor du ikke skulle kjøpe det. Men det er totalt care, da resten av belysningen på bilen ikke er fullt så lovlig den heller :p

Endret av Iceman.
Lenke til kommentar

543067.jpeg

Slik ser det ut med 6000K xenon i tåke og LED som parklys. (Merk: Hovedlysa hadde et lag med lort på seg, så LEDpærene får ikke frem sin egentlige glans :p )

Tatt med nokia 5800, derav elendig bilde..

Kopier denne for å få se det i større format: http://bildr.no/image/543067.jpeg

Hva faan er det med bildr.no og vise thumbs? Dritt!!

Endret av Iceman.
Lenke til kommentar

Kjøper av en kamerat som tar opp bestillinger og får tak i fra eBay ;) Betalte vel 700 - 800 ,- pr sett, og kvaliteten er upåklagelig. Har ikke hadd noen store problemer med de. Eneste en ballast som gikk dukken da den ble litt "våt". Spylerveske og elektronikk er en dårlig kombinasjon :p

Lenke til kommentar

UPDATE! :D

Har til nå gjort litt av hvert, egentlig.. Først og fremst vaska og shina bilen innvendig!

Her er bilder med hvite LED-parklys, og xenonmatch i sprederne! Så INGEN forskjell på "xenon" pærene, så xenonkit er bestilt! Kommer like over nyåret :)

CIMG0009.jpg

CIMG0012.jpg

Cockpitten ;)

CIMG0007.jpg

Så har jeg plassert et neonrør opp under dashen, som lyser opp pedalene og gulvet.. Ble litt stilig, men får se hvor lenge det blir der! Litt kjedelig med bare på den ene siden :(

Er bestilt fra bsbildeler, og kan velge mellom ca 7 forskjellige farger tror jeg det er.. ;p

Har også fått slengt i en ny spiller! Pioneer DEH-ettelleranna dyrt. Ble *litt* bedre lyd! :p

Foto015_001.jpg

Foto012_001.jpg

Neste plan, er jeg usikker på! :o

Noen som har noen formeninger om hva jeg bør gjøre? ;p

Endret av Piniz
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...