Castman Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Spar pengene dine gutt! Når du har fått litt erfaring så selger du for deretter kjøpe en bil med litt mer potensiale i Lenke til kommentar
Thatssomebaadnews Skrevet 20. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2009 Heh! Ja er jo kanskje egentlig lurest det.. Men jeg blir og bruke bilen ofte, så vil satse stort på bil, og ha noe jeg kan trives med Lenke til kommentar
OleEven Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Om du har Hyundai, Opel, Mercedes, Ferrari, Ford Sierra , eller Skoda det gjør ingen ting.. Syns denne bilen kan bli macho hvis du får gjort litt med den! kjøp deg noen 17 eller 18" felger. FES: Så lakker du små ting på bilen rød som tar igjen felga, Fes: Bremsekalippere, dørhåndtak(?), rød dekor hvis du liker det, røde interiør detaljer. *Senk *Felger *Sote ruter *Freshe opp interiør *Ta av emblemer på bakluke hvis det er det. *Emblemfri grill *Små styling, soting av blinkere o.l.. Detta kan bli en knall bil! Mye kulere og ha noe som ikke alle andre har. KJØR PÅ! Lenke til kommentar
Castman Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Nå er ikke jeg helt sikker på hva trådstarter har tenkt å gjøre med bilen i form av styling og trimming. Men siden bilen ikke har noe bra forbedreingspotensial i form av motor- og intreiør, vil det koste mye penger hvis dette skal oppgraderes. Ville ikke gått i denne feilen som mange gjør at de bruker mye penger på bodyhit/lakkering og felger. For deretter å ha lyst på mer futt i kjerra. Og når man skal liksom begynne å trimme 1,6 L sugemotor er utgangspunktet særdeles vanskelig. Tralala så selger dem bilen med masse tap for å begynne om igjen med bedre motor feks! Tro meg, kjenner mange som har vært der, innkludert meg selv! Lenke til kommentar
Thatssomebaadnews Skrevet 25. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2009 Hehe Har ingen planer om motoren. Er som du sier ingen vits.. Kommer nok ikke til og gidde og bruke såå masse på bilen, men litt blir det vel om jeg skal beholde den. Skal hvertfall ha felger, senk og sota ruter. Og fjerne emblemene, da men det koster ingenting Tror ikke jeg gidder og ta helt av og lakkere dørhåndtakene o.l Takk for mange forslag OleEven! Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Hvorfor i alle dager er alle så sure her inne da? Hold tullpratet deres for dere selv. Ikke alle har lyst på bakhjuldrift, og langt fra alle "trenger" flere hundre hestekrefter. Dette er absolutt en bil med muligheter spør du meg. Alt fra de små tingene som setetrekk (mye billigere enn å trekke opp/bytte seter), felger, senk, eksos, stereo osv. og til de store tingene som å bygge om motor, bytte motor, trimme etc. At det er enklere å få mye effekt ut av en turbobil er det ingen som tviler på, men nå er trådstarter 16 år, og uten lappen naturligvis. Jeg syns dette er en fin og fornuftig bil til å begynne med. Ønsker trådstarter lykke til med bilen sin, og det han måtte finne på med den framover. Det er _din_ bil, og hva _du_ mener er det eneste som betyr noe. Stå på! Lenke til kommentar
Blade Banan Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 Hvorfor i alle dager er alle så sure her inne da? Hold tullpratet deres for dere selv. Ikke alle har lyst på bakhjuldrift, og langt fra alle "trenger" flere hundre hestekrefter. Dette er absolutt en bil med muligheter spør du meg. Alt fra de små tingene som setetrekk (mye billigere enn å trekke opp/bytte seter), felger, senk, eksos, stereo osv. og til de store tingene som å bygge om motor, bytte motor, trimme etc. At det er enklere å få mye effekt ut av en turbobil er det ingen som tviler på, men nå er trådstarter 16 år, og uten lappen naturligvis. Jeg syns dette er en fin og fornuftig bil til å begynne med. Ønsker trådstarter lykke til med bilen sin, og det han måtte finne på med den framover. Det er _din_ bil, og hva _du_ mener er det eneste som betyr noe. Stå på! Heisann, håper ikke du solgte Coupen din! Den har mye potensial, men ja det koster penger.. Sånn er det med alt.. Og som SilentNet sier så er det klart at en bil med turbo orginalt er enklere å tyne ut mer hp fra.. Ps: 1,6L versjonen til hyundai har 115hp.. Kjøp deg nytt eksosanlegg, nytt luft-filter, bytt dekk dim, senk bilen! så kan du begynne å tenke på å bytte mer krevende deler som aftermarket clutches, Ny lightweight flywheel for bedre respons etc.. Husk også at coupen veier veldig lite, så hp i den bilen blir godt fordelt.. Og for å sette det på spissen for de negative her i forhold til FWD.. Kun når du går over 250hp mister du mye av turbo effekten ved FWD for da må du montere LSD. Med RWD kan du drifte, eneste forskjellen samt at du kan ha mer hp på bakhjulene.. Men seriøst hva skal noen i norge med 1000hp på en dagligkjørt bil? hyundai coupe TURBO hyundai coupe 1,6 TURBO Quote "10 Second Hyundai Tiburon smokes a Toyota Supra" Noen tips til deg for Evt deler.. Har kjøpt herfra selv, da jeg eier en 97mod Hyundai Coupe http://www.kdmstuff.com/ Lenke til kommentar
MaSo Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Wag produkter er jo bare søppel- Det er min mening da. Gå for noe ordentlig, som en bmw, mercedes, audi- ikke helt wag den!, volvo etc. VAG = Volkswagen Audi Group, right? audi passer ikke helt inn i den lista da Lenke til kommentar
Thatssomebaadnews Skrevet 19. april 2009 Forfatter Del Skrevet 19. april 2009 Hvorfor i alle dager er alle så sure her inne da? Hold tullpratet deres for dere selv. Ikke alle har lyst på bakhjuldrift, og langt fra alle "trenger" flere hundre hestekrefter. Dette er absolutt en bil med muligheter spør du meg. Alt fra de små tingene som setetrekk (mye billigere enn å trekke opp/bytte seter), felger, senk, eksos, stereo osv. og til de store tingene som å bygge om motor, bytte motor, trimme etc. At det er enklere å få mye effekt ut av en turbobil er det ingen som tviler på, men nå er trådstarter 16 år, og uten lappen naturligvis. Jeg syns dette er en fin og fornuftig bil til å begynne med. Ønsker trådstarter lykke til med bilen sin, og det han måtte finne på med den framover. Det er _din_ bil, og hva _du_ mener er det eneste som betyr noe. Stå på! Hei! Takk for positiv respons! Artig og ikke bare få klager Blir ikke og gidde og gjøre så mye med motoren, men felger, senk, eksos og stereo kommer nok garantert Blir og skje ting nå til sommeren! Jeg prioriterer etter lommeboken, og det blir i denne rekkefølgen: Stereo Soting Felger Senk Eksos Regner med og få gjennomført de 3 føste punktene i løpet av sommeren! Har egentlig ikke noen hast, da jeg ikke får lappen før til neste år Heisann, håper ikke du solgte Coupen din! Den har mye potensial, men ja det koster penger.. Sånn er det med alt.. Og som SilentNet sier så er det klart at en bil med turbo orginalt er enklere å tyne ut mer hp fra.. Ps: 1,6L versjonen til hyundai har 115hp.. Kjøp deg nytt eksosanlegg, nytt luft-filter, bytt dekk dim, senk bilen! så kan du begynne å tenke på å bytte mer krevende deler som aftermarket clutches, Ny lightweight flywheel for bedre respons etc.. Husk også at coupen veier veldig lite, så hp i den bilen blir godt fordelt.. Og for å sette det på spissen for de negative her i forhold til FWD.. Kun når du går over 250hp mister du mye av turbo effekten ved FWD for da må du montere LSD. Med RWD kan du drifte, eneste forskjellen samt at du kan ha mer hp på bakhjulene.. Men seriøst hva skal noen i norge med 1000hp på en dagligkjørt bil? hyundai coupe TURBO hyundai coupe 1,6 TURBO Quote "10 Second Hyundai Tiburon smokes a Toyota Supra" Noen tips til deg for Evt deler.. Har kjøpt herfra selv, da jeg eier en 97mod Hyundai Coupe http://www.kdmstuff.com/ Hei! Hyundaien er ikke solgt, og kommer ikke til og bli solgt på noen år! Skal ha den en stund etter at jeg har fått lappen, før jeg går opp i prisklasse Som tidligere nevnt vil jeg ikke gjøre så alt for mye med motoren da jeg ikke kan få så alt for mye ut av den.. Men luftfilter og ny eksos er blandt de få planene jeg har for motoren Mulig jeg endrer mening og gjør noe mer etterhvert.. Vi får se! Tusen takk for link! Wag produkter er jo bare søppel- Det er min mening da. Gå for noe ordentlig, som en bmw, mercedes, audi- ikke helt wag den!, volvo etc. VAG = Volkswagen Audi Group, right? audi passer ikke helt inn i den lista da HAHA! "VAG suger, kjøp heller AUDI!" Og unskyld meg, men når ble VOLVO ordentlig? TAKK FOR SVAR ALLE SAMMEN! Lenke til kommentar
Thatssomebaadnews Skrevet 12. august 2009 Forfatter Del Skrevet 12. august 2009 (endret) Heisann, Har i det siste opplevd kraftig risting i rattet.. Kan virke som dekkene er ubalansert, men det er ikke det som er feil.. Er vel forstillingen da kanskje? Skal bestille time til forstillingskontroll.. Ellers har jeg faktisk ikke gjort noe med bilen, da planene ble forskjøvet da jeg heller prioriterte noe jeg kan kjøre lovlig nå - moped! Med andre ord har jeg forsøvet planene jeg har med bilen til det begynner og nærme seg billappen, så venter og starte med planene i løpet av vinteren.. Endret 15. august 2009 av Piniz Lenke til kommentar
Thatssomebaadnews Skrevet 30. november 2009 Forfatter Del Skrevet 30. november 2009 UPDATE! Handlet meg idag en liten sub og forsterker.. 10" MDS Fanatic.. Klikk forresten her om du vet noe om den, for det gjør ikke jeg! Fikk den svinbillig, og selgeren viste ikke specs da han fikk den, og ikke har brukt den. Ellers hentes bilen hjem hit før jul! Så da blir det stooooor bilde update, og da begynner det og skje ting Skal se hva jeg får tid til før jul, men skal hvertfall få sub'en kobla opp, og div lys byttet.. Bl.a skal jeg ha blue vision i spredere, og parklys.. Noen som vet sokkelen på sprederne? Og så skal jeg prøve meg på nytt lys i speedometeret, og neon under dashen så det lyser opp på gulvet.. Så får vi se hva mer man får tid til! Skal også sote rutene, og lurer på hvor jeg får kjøpt LYS soting? Skal ha kanskje 35% hele veien rundt, hvor får man tak i dette? Ellers noe som har tips eller forslag, så fyr løs! Ny update kommer i løpet av de nærmeste ukene! Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Det er H3 i spredere. Men istedenfor mye pærer i instrumentet, du skal ikke heller ha slike da. Har bestilt det selv og får de snart. Du kan velge farge på lyset, og jeg betalte 900,-. Du får de billigre om du tør å bestille fra butikken jeg linket til. Lenke til kommentar
Thatssomebaadnews Skrevet 1. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2009 Takk for svar! Hvordan pærer bør jeg ha? Vil ha så likt xenon som mulig.. Men gidder ikke xenon kit enda Vet det finnes flere forskjellige, og ikke alle er like bra som andre.. Noen vises nesten ikke forskjell på? Å forresten, det speedometeret der så jævli tøft ut! Hvor bestilte du fra? Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Jeg kjører bluevision som jeg kjøpte fra powerbulbs. Kjøpte av en bruker på forumet her (AnaXyd sa iallefall det). Mailadressen hans er [email protected]; Lenke til kommentar
Thatssomebaadnews Skrevet 1. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2009 Har du bluevision i sprederene, eller det du har i nærlys? Har du ett bra bilde i såfall? Så i topicen din, men var litt dårlig bilde :o Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 BlueVision i spredere og parklys. Og Nightbreaker i nær- og fjernlys. Har ikke bildet. Kanskje jeg kan skaffe et i slutten av uka. Har mye å gjøre med eksamen akkurat nå. Lenke til kommentar
Thatssomebaadnews Skrevet 1. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2009 Okei.. Hvordan er lyset? Merkbar forskjell? Ser det bra ut syntes du? Ta å post bilder når du får tid, følger med i topicen din! Og lykke til med eksamen da! Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Nå hadde jeg kanskje dårlige lys, men disse er ganske gode. Sprederne gir egentlig ikke så mye lys da. Uansett hvilke pærer en har. Foreldrene mine har en 2008 CR-V og det er veldig stor forskjell på hvor langt sprederne lyser. Takk. Lenke til kommentar
Thatssomebaadnews Skrevet 2. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2009 Ja, tenkte mest på utseende jeg.. Spredere er ikke noe man kjører med hvis man er ute etter godt lys! Har endra førsteposten litt, og sitter nå og leiter etter sub og tilhørende forsterker.. Noen som vil hjelpe meg, så klikk innom her! Lenke til kommentar
Thatssomebaadnews Skrevet 3. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2009 Kom til og tenke på noe.. Bilen har stått nesten urørt i flere år, og lurer på om det kanskje ville vært lurt og bytte olje? Hva tror dere? Og noe mer som bør skiftes, tror dere? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg