РЦП-88 Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Audi/VAG er veldig "A4"... Du kjøper ikke en vag hvis du vil skille deg ut. Men kjøp deg en bil med bakhjulstrekk eller skikkelig 4-hjulstrekk... du har det uendelig mye mer moro....! Lenke til kommentar
lonnj89 Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Audi/VAG er veldig "A4"... Du kjøper ikke en vag hvis du vil skille deg ut. Men kjøp deg en bil med bakhjulstrekk eller skikkelig 4-hjulstrekk... du har det uendelig mye mer moro....! Jepp! Og der kommer Audi inn, med Quattro! INGEN over, INGEN ved siden! Lenke til kommentar
Thatssomebaadnews Skrevet 16. november 2008 Forfatter Del Skrevet 16. november 2008 Indeed.. Ingenting slår Audi's quattro! Men nok off-topic Blir og beholde bilen noen mndt. før jeg selger den. Har noen små planer for de månedtene, men er det noen som har tips til hva mer jeg bør gjøre? Lenke til kommentar
РЦП-88 Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 (endret) Audi/VAG er veldig "A4"... Du kjøper ikke en vag hvis du vil skille deg ut. Men kjøp deg en bil med bakhjulstrekk eller skikkelig 4-hjulstrekk... du har det uendelig mye mer moro....! Jepp! Og der kommer Audi inn, med Quattro! INGEN over, INGEN ved siden! På biler med rettstilte motorer, ja Dvs. A3/TT/Golf/Bora/Leon har ikke skikkelig 4WD Endret 16. november 2008 av RCP-88 Lenke til kommentar
lonnj89 Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Audi/VAG er veldig "A4"... Du kjøper ikke en vag hvis du vil skille deg ut. Men kjøp deg en bil med bakhjulstrekk eller skikkelig 4-hjulstrekk... du har det uendelig mye mer moro....! Jepp! Og der kommer Audi inn, med Quattro! INGEN over, INGEN ved siden! På biler med rettstilte motorer, ja Dvs. A3/TT/Golf/Bora/Leon har ikke skikkelig 4WD Mhm... Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Golf støttes! Kjører selv en 1.9 TDI 4er, den utgaven som "egentlig" er GTI men har TDI motor...(GTI understell, sports-seter, GTI ratt osv. osv. )Er 110 HK originalt i den, får ca 140 med chip Egentlig en GTI, men mangler alt av motor... Nå har jeg hørt det også. Eneste positive med en GTI (utenom forsikringsselskapenes fortjeneste) er jo motoren, og til og med den trekker i feil ende. ^^ Trådstarter, er det virkelig ikke plass til no større hjul enn det du listet opp der? Lenke til kommentar
Thatssomebaadnews Skrevet 16. november 2008 Forfatter Del Skrevet 16. november 2008 Desverre.. Får KANSKJE pressa inn noe LITT større hvis jeg valser hjulbuene, men er usikker.. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Er du helt sikker på det? Hva er standarddimensjoner på bilen? 205 er rimelig smale greier til å være en så ny bil... Lenke til kommentar
Thatssomebaadnews Skrevet 16. november 2008 Forfatter Del Skrevet 16. november 2008 Ganske sikker. Har ikke prøvd selv, men andre med samme bil har hatt store problemer. Er dessuten veeldig trangt der. Standard dim er 185/50 eller 195/50 om jeg ikke tar heelt feil.. 205 er veldig smalt, ja.. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 205 er fin dim det da.. Selv om 235 er skikkelige saker! Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 205 er fin dim det da.. Selv om 235 er skikkelige saker! Pffff, 255. ;p Lenke til kommentar
lonnj89 Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Golf støttes! Kjører selv en 1.9 TDI 4er, den utgaven som "egentlig" er GTI men har TDI motor...(GTI understell, sports-seter, GTI ratt osv. osv. )Er 110 HK originalt i den, får ca 140 med chip Egentlig en GTI, men mangler alt av motor... Nå har jeg hørt det også. Eneste positive med en GTI (utenom forsikringsselskapenes fortjeneste) er jo motoren, og til og med den trekker i feil ende. ^^ Det er det! Nuff said! Forsikringen (tro det eller ei) er den samme som på GTI også, og det er ihvertfall høl i hue! Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Jeg synes ikke bredden på dekkene er så viktig - mimsforstå meg rett, det er jo kult med breie dekk. Men så lenge de følger hjulbuen, så kan det fint være 195- eller 205-bredde. Innpress og ikke minst bredden på felgen har veldig mye å si. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Og dess breiere dekk, dess mer støy, right? Jeg hadde planer om 235/35/18 i fjord, men tror jeg går ned ett hakk for bedre kjørekomfort. Orker ikke å kjøre så tenna skrangler.. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Det med dekkstøy avhenger av dekkvalg. Jeg kjører på 225/40-18 foran, og 255/35-18 bak, og det er null problem med dekkstøy. Støyer verre med de piggfrie vinterhjulene mine. Sporing er heller ikke noe problem, hvis ikke veien er spesielt sporete. Kjøp ordentlige dekk! Linglong/Tyfoon er bare å glemme. Du får det du betaler for - lengre bremselengde, mer støy, og dess dårligere prestasjoner på vått føre. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Jeg tenkte mer på vibrasjoner, og det er jo kjent at dess mindre gummi, dess mer går det utover komforten.. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Det vil være litt naivt å tro at større hjul gir deg mer vibrasjoner, da det er mye som spiller inn på det. Både dekkvalg og understell på bilen. Jeg sliter ikke med noe nevneverdig. Vibrasjoner fra hjul kommer som regel av dårlig avbalansering. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Dekket er faktisk en del av fjæringen til bilen, kjører du med breie lavprofildekk så får forplanter både humper og veistøy seg mye lettere inni bilen en med standardprofil dekk, det selv om alt der i orden. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Ja, men hvorvidt det forplanter seg merkbart videre i bilen avhenger jo av resten av fjæringen. Det er ikke en universal regel at du får mer vibrasjoner bare ved å senke profil. Det avhenger av dekket du hadde i utgangspunktet, og tilstanden på fjæring generelt. Det er forskjell på stivhet i dekkvegger på dekk f.eks. Lenke til kommentar
Thatssomebaadnews Skrevet 19. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2009 Har ikke skjedd noe her siden sist. Bilen er til salgs, og vil bli solgt for rette prisen. Hvis jeg ikke får den solgt før jeg får lappen, blir jeg såklart og beholde den før jeg evt. skulle finne på og "stampe" den Noen som har noen tips til hva ellers jeg burde gjøre med bilen? Satser på en clean look, så bodykit o.l. er uaktuelt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg