Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Worklog/Showcase: '99 Hyundai Coupè (gammel tråd)


Anbefalte innlegg

Her kommer noen bilder, og litt info om bilen og mine planer smile.gif

Er bare 17, så har ikke lappen enda, og ikke lommebok til og gjøre meg ferdig med planene med en gang. Dette blir altså ett "langtidsprosjekt." Uansett;

 

Tør påstå at bilen er mer eller mindre strøken, bortsett fra sliten lakk på dørhåndtakene.

Har i lengre tid vært usikker på om jeg skal selge, eller beholde.

Men tror jeg skal beholde den hvertfall en liten stund før jeg bytter smile.gif

 

Bilen er min førstebil, og jeg vil si den egentlig egner seg godt nok.. smile.gif

- Billig i drift

- Billig og forsikre

- Grei nok utseenemessig, kontra 240 o.l.

 

Merke: Hyundai

Modell: Coupè

Årsmod.: 1999

Motor: 1.6 (117hk)

Kilometerstand: 45.000

Farge: Sølv

 

Planer:

 

Eksteriør - 0%

- Øyelokk for en litt mer hissig front

- Nye felger og dekk. Mest sannsynlig 205/45-R17 da dette er max jeg kan ha uten og måtte valse hjulbuene.. Men er usikker på hvordan felger som kler bilen! Tips?

- Xenonlook/Blue vision i spredere og parklys.

- Sote helt frem, 35%.

- Muligens senk, får se. Skal tross alt kunne kjøre på dårlige nordnorske veier tongue.gif

- Pusse ned og lakkere dørhåndtak på nytt.

 

Motor - 0%

- Sportsfilter (Hvilket?)

- Ny eksos, evt stuss. For forhåpentligvis litt bedre lyd.

Ellers ingen planer enda. Tips? smile.gif

 

Lyd - 0%

- Sette inn en helt ny Pioneer-spiller jeg har liggende.

- Nytt frontsett, vet ikke hvordan enda.. Tar dette på sikt! wink.gif

- Muligens ett sett 6x9 i hattehyllen, men usikker på om jeg skal gidde, da jeg har noen i sidepanelene baki.. wink.gif

- Forsterker, usikker på hvilken.

- SUB! Mest sannsynlig en 12", men usikker på hvilken! :/

 

Interiør - 0%

- Neonrør under dashen, som lyser på gulvet.

- Annet lys i instrumentpanel, evt bytte hele panelet.

Ingen flere planer! Tips?

 

 

Bilder kommer i løpet av de nærmeste ukene, når jeg får henta bilen! wink.gif

 

Når jeg får henta bilen, blir jeg og starte med planene.. Satser først og fremst på det jeg har, og det som ikke er så dyrt. Så blir og sette inn spillern, sote rutene (prøve hvertfall), bytte lyspærer, og annskaffe sub og forsterker! smile.gif

 

Noen som vil anbefale sub og forsterker til og drive den? Har ikke så mye peiling.. Vil ha trøkk, men ikke ute etter det dyreste som er og oppdrive akkurat.. smile.gif

 

Forslag og hjelp tas imot med stooor takk! inv_biggrin.gif

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Grei nok frisørbil detta :cool:

 

Den får deg iallefall fra A til B, men med feilhjulstrekk- Boring.

Heh! Ja, den funker.. ;)

Har som sagt vurdert og selge den, og kjøpe noe annet. Men er ikke helt sikker.. :hmm:

 

Misfortså meg rett, men dette er det jeg kaller en "lekebil". Ikke noe de aller mest hardcore satser på men oooooooooo så mye moro man kan ha med den. Stå på! Håper du får laget en skikkelig ulv i fåreskin

Hehe! :mrgreen:

Joda, man kan ha det morro med de fleste biler ;)

Takk! :)

 

Er ikke noe begeistret for Hyundai selv, men jeg driver ikke å økser ned folk av den grunn (Hint,Hint).

 

Drit i hva de andre sier å gjør akkurat som du vil! det gjør jeg. :)

:D Jeg er heller ikke begeistret for Hyundai. Derfor jeg vil selge den og kjøpe noe annet :) (Audi, BMW eller noe).

Hyundai føles veldig "plastikk" ut. Ikke mye kvalitet.. :(

 

^ ^ og du ser hvor bra han får det til (Rebel-Rider)! Gjør det du vil gjøre, ta imot tips og triks men se forbi negative uttalelser. Ikke alle som har råd til biler med store motorer som førstebil. Ikke sikkert det er så sinnsykt farlig heller (Les: bilen min :p )

Nei jeg syntes jeg har nok motor med tanke på at det er min førstebil. Skal tross alt ha råd til og forsikre, og kjøre den også da ;)

Hvordan bil har du? :)

 

"Motor: Ingen planer enda. tips?"

 

Du får ikke gjort noe med motoren (jeg regner med at du tenker på effekt), så bare slå fra deg det først som sist.

Hehe.. Tenkte ikke på store ingrep, mest på noe àla: Nytt luftfilter, (d)effektanlegg (Dropper dette, blir for teit med 1.6 :D), dumpventil (dropper dette også :D) og sånne ting.. ;)

Lenke til kommentar

Wag produkter er jo bare søppel- Det er min mening da.

 

Gå for noe ordentlig, som en bmw, mercedes, audi- ikke helt wag den!, volvo etc.

 

Selv har jeg akkurat kjøpt med en 240 volvo, for å ha i vinter. Billig bil, enkel og holder i massevis for vinteren. Og heller kjøpe seg en sommerbil. Solgte akkurat Bmw'n, til fordel for en billig vinterbil.

 

Men klart, du kan beholde denne bilen også. Er jo en kurrant bil å lære seg å kjøre med.

Lenke til kommentar
^ ^ og du ser hvor bra han får det til (Rebel-Rider)! Gjør det du vil gjøre, ta imot tips og triks men se forbi negative uttalelser. Ikke alle som har råd til biler med store motorer som førstebil. Ikke sikkert det er så sinnsykt farlig heller (Les: bilen min :p )

Nei jeg syntes jeg har nok motor med tanke på at det er min førstebil. Skal tross alt ha råd til og forsikre, og kjøre den også da ;)

Hvordan bil har du? :)

Finner du en tråd til en Saab 900i er det jeg som har den. Ligger på forumet her en plass bakover, ikke skjedd mye der. Den ligger og litt mer oppdatert på www.bilstereoforumet.no ;)

Lenke til kommentar
Wag produkter er jo bare søppel- Det er min mening da.

 

Gå for noe ordentlig, som en bmw, mercedes, audi- ikke helt wag den!, volvo etc.

 

Selv har jeg akkurat kjøpt med en 240 volvo, for å ha i vinter. Billig bil, enkel og holder i massevis for vinteren. Og heller kjøpe seg en sommerbil. Solgte akkurat Bmw'n, til fordel for en billig vinterbil.

Beklager, har for lengst mistet trua på BMW (jeg da).

Og for å være pirkete så heter det VAG, ikke WAG... da det står for: Volkswagen-Audi-Group. Og som kjent så er Audi et datterselskap til Volkswagen. Når det kommer til vinterbil, så er jo 240 alldeles perfekt, bakhjulstrekker og en meget billig bil. Men er vel ingenting som slår en eller annen Audi Quattro da... 80 elr noe sånt.

Lenke til kommentar
Wag produkter er jo bare søppel- Det er min mening da.

 

Gå for noe ordentlig, som en bmw, mercedes, audi- ikke helt wag den!, volvo etc.

 

Selv har jeg akkurat kjøpt med en 240 volvo, for å ha i vinter. Billig bil, enkel og holder i massevis for vinteren. Og heller kjøpe seg en sommerbil. Solgte akkurat Bmw'n, til fordel for en billig vinterbil.

Beklager, har for lengst mistet trua på BMW (jeg da).

Og for å være pirkete så heter det VAG, ikke WAG... da det står for: Volkswagen-Audi-Group. Og som kjent så er Audi et datterselskap til Volkswagen. Når det kommer til vinterbil, så er jo 240 alldeles perfekt, bakhjulstrekker og en meget billig bil. Men er vel ingenting som slår en eller annen Audi Quattro da... 80 elr noe sånt.

godt alle har sin mening :cool:

Lenke til kommentar
Wag produkter er jo bare søppel- Det er min mening da.

 

Gå for noe ordentlig, som en bmw, mercedes, audi- ikke helt wag den!, volvo etc.

 

Selv har jeg akkurat kjøpt med en 240 volvo, for å ha i vinter. Billig bil, enkel og holder i massevis for vinteren. Og heller kjøpe seg en sommerbil. Solgte akkurat Bmw'n, til fordel for en billig vinterbil.

Beklager, har for lengst mistet trua på BMW (jeg da).

Og for å være pirkete så heter det VAG, ikke WAG... da det står for: Volkswagen-Audi-Group. Og som kjent så er Audi et datterselskap til Volkswagen. Når det kommer til vinterbil, så er jo 240 alldeles perfekt, bakhjulstrekker og en meget billig bil. Men er vel ingenting som slår en eller annen Audi Quattro da... 80 elr noe sånt.

godt alle har sin mening :cool:

Mhm! ;)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...