Spagetti Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 (endret) Hei! Jeg har akkurat kjøpt meg ett nytt trådløst tastatur, Microsoft remote keyboard, men får ikke dette til å kommunisere med pc'en. Tastaturet kommuniserer ved hjelp av IR og jeg har derfor kjøpt en liten IR reciver som står i USB porten. Pc'en finner denne reciveren, men jeg får ikke reciveren til å skjønne at den skal ta i mot, tolke og sende signalene fra tastaturet videre til pc'en. Det er altså ett prblem mellom tastaturet og IR reciverern. PS.: Jeg har en Hama USB IrDA infrarot adapter: http://www.turascandinavia.com/Product/Pro...x?id=1016465567. Noen som har noe tips? Det hadde vært til stor hjelp! Endret 11. november 2008 av Spagetti Lenke til kommentar
deo4711 Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Høres merkelig ut at du har kjøpt et trådløst tastatur fra MS hvor du må benytte en 3-parts IR-receiver? Hvilket tastatur er så dette da? Lenke til kommentar
Spagetti Skrevet 12. november 2008 Forfatter Del Skrevet 12. november 2008 Et Microsoft Remote Keyboard. Problemet er at jeg ikke har en IR reciver innebygget i pc'en så da sa selgeren at jeg måtte ha dette eksternt. Lenke til kommentar
deo4711 Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Hmmm, dette var litt tungt? Kan du kanskje fortelle oss hvilken type/modell Microsoft tastatur du har kjøpt. Gjerne en link til en side med tekniske spesifikasjoner. Er dette et spesielt tastatur utviklet for bruk primært sammen med laptop'er (som ofte har hatt infrarød port)? Hvorfor i det hele tatt kjøpe et tastatur med infrarød overføring, det finnes da så mange bra trådløse tastaturer med RF-overføring? Hva sier Microsoft? Du må nødvendigvis ha en driver som støtter dette tastaturet sammen med den infrarøde mottageren. Og hvordan skal dette tastaturet fungere før Windows er lastet inn? Da må nødvendigvis den infrarøde receiveren forstå at den skal emulere et USB-tastatur. Nei dette hørtes ikke helt enkelt ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå