PgUp Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 (endret) Spillmagasinet publiserte i dag denne artikkelen med spill som har av en eller annen grunn blitt oversett eller fått et frynsete rykte, men som framdeles er veldig gode spill =)Tenkte vi kunne fortsette listen til spillmagasinet. Kom med forslag! Skriv gjerne litt utfyllende for å gjøre tråden mer interessant. Edit: Feil link Endret 11. november 2008 av Skagen Ordnet lenken til artikkelen =) Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Fortsette listen? Tja... kan vel la seg gjøre. Alone in the Dark: The New Nightmare Det første AitD mer eller mindre skapte survival/horror sjangeren (dog det er svært delte meninger om det) og er en ekte klassiker. Det neste var minst like bra, og selv det tredje meget bra mottatt. Så hva skjedde? Spol frem noen år, og vi får et nytt spill kalt Alone in the Dark. Denne gangen har de prøvd å restarte hele greia, så vi får undertittelen The New Nightmare i stedet for et nummer i tittelen for å understreke det. Grafisk ser det svært bra ut, og selve spillet er på mange måter like nyskapende som det første. Tenk for eksempel på de skyggegreiene. De kan ikke skades med vanlige våpen, men unngår lys. Det gjør at du må holde dem på avstand med lommelykten mens du utforsker i mørket, og det kan ofte komme to eller tre om gangen. Historien er meget bra, og stemmene meget bra. Gåtene er interessante, så hva slo feil? Jeg aner ikke. Personlig synes jeg det er det beste spillet i serien og langt bedre enn Resident Evil serien, selv om slutten er ganske idiotisk. Veien dit er et mesterverk. Problemet er at de tre første er for gamle for dagens unge, og det femte var helt forskjellig og et makkverk. Det gjørat The New Nightmare blir stående som et av tidenes beste survival/horror uten helt å passe inn noe sted. Det er for forskjellig fra de gamle til å bli fjerde i serien, og det femte er helt annerledes igjen. Derfor blir det aldri et The New Nightmare 2, og AitD4 blir fort glemt av de fleste. Jaja... Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Synes den listen dems innholder alt for mange variasjoner og direkte feil. Ikke snakk om at AOC er undervurdert, det er overvurdert etter min mening. C&C generals er det svakeste C&C spillet etter Tiberium Sun. C&C 95, altså det første, det var saker det, det er vel litt undervurdert den dag i dag Lenke til kommentar
iharal3 Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Syns FIFA blir undervurdert år etter år. I mine øyne knuser de PES på alt. Gameplay, Lyd, Lisenser, Fotballfølelse og finter. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Et par innlegg med off-topic er fjernet. Vennligst hold dere til trådens tema. (Vennligst ikke kommenter dette innlegget. Reaksjoner på moderering gjøres pr. PM/melding) Lenke til kommentar
Odesseiron Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Blood er et fantastisk skytespill med overraskende bra historie og et veldig gjennomført soundtrack. Jeg er usikker på hvor godt det kjører på nyere PC-er (spiller det på samme PC i dag som jeg gjorde for 11 år siden), men det finnes sikkert en eller annen måte å ta inn til seg den gode atmosfæren på Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 "Bedre enn sitt rykte", også tar det med Deus Ex, som bortimot alle i hele verden er enige om at er bra. Lenke til kommentar
Mith Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Helt enig med alinoe. Psychonauts og Mafia er jo også omfavnet av gamere verden over. Det er litt som å sette beyond good and evil på en slik liste. Veldig bra spill, men veldig dårlig salgstall. Denne listen er over spill som har høy kvalitet, men lave salgstall, lite pr budsjett og kanskje dårlig salgstall. Ellers er jeg helt enig i at Generals er det eneste spillet etter originale Red Alert som er verdt å bruke tid på i c&c serien. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Etter "orginale" red alert har du jo kun, Red Alert 2 og Tiberum Sun + FPS spillet. Ellers har du nå Tiberium wars som var mye bedre enn generals og når det nyeste red alert 3 som ikke er helt fjernt... I Command & Conquer skal det være en tiberium basert økonomi.. Lenke til kommentar
Mith Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Tja, når jeg skrev c&c så tenkte jeg på Command & Conquer: Tiberian Dawn Command & Conquer: Tiberian Sun Command & Conquer: Renegade Command & Conquer 3: Tiberium Wars Command & Conquer: Red Alert Command & Conquer: Red Alert 2 Command & Conquer: Red Alert 3 Command & Conquer: Generals og alle utvidelsene. Red Alert og Generals er uten tvil de to beste der, mener jeg. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Er jeg den eneste i hele verden som faktisk likte Tiberian Sun? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 *Rekke opp handa* Koste meg mye med Tiberian Sun jeg, spilte det online så og si daglig i flere år. Lenke til kommentar
Aizen Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Må ikke glemme World of warcraft heller da! Er det mest undervurderte spillet i historien(å det er synd siden det er ett konge spill). Kom ut i 2004 å nå er det bare 11millioner som spiller det:( Blizzard tjener nesten ikke noen ting på spillet å har ikke klart å betale for selve utviklingen av spillet. R.I.P Blizzard og Word of warcraft:( Lenke til kommentar
bjaross Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Divine Divinity; veldig bra kryssning mellom Diablo 2 og Baldurs Gate Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Hadde PC versjonen av Mafia et dårlig rykte? Lenke til kommentar
Tackli Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Syntes jeg har sett veldig mye sutring ang. Wipeout Fusion, et spill jeg anser som meget godt. Så godt at jeg fullførte det 100%. Lenke til kommentar
Elvin Atombender Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 BULLY. Mange har nok gått glipp av dette glimrende spillet. GTA på skole. Har ikke akkurat dårlig rykte, men alt for få har hatt gleden av å spille det. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 (endret) Spilte faktiskt bully endel på playstation 2, var underholdene i ca 2 timer, etter det ble det bare ensformig og kjedelig. Periodevis morsomt, men som mange andre spill i denne sjangeren ble det for mye det samme. Hva med Kingpin life of crime da dere? Endret 12. november 2008 av vargaz Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Har Bully på Wii, og fikk problemer med kontrollene i et mission og sitter fast. Bortsett fra en slik liten detalj liker jeg det mye bedre enn jeg likte noe GTA. Greit plassen er mindre, men den er til gjengjeld mye mer detaljert og interessant. Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Transport Tycoon Deluxe! Har utallige mange timer med det spillet. Spiller det enda også, men da i noen nyrenoverte versjoner. Anbefales! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå