Bendit Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 (endret) Jeg tenker denne sikkert kunne gå under Airsoft tråden men dette er mer spesefikt og generelt. Mens jeg snakker kan jeg si at dette er en post for en kamerat som har fylt 18. Dere kan sikkert studere min bruker og se at jeg bare er 17. Anyways: Planen er og kjøpe 2 softgunner. En Sniper m700 og en m14. Hvor er det smart og bestille fra. Ser for meg at hardballshoppen.dk er et smart sted. Ganske billig og etter at jeg registrerte bruker, da falt prisen fra 3500 til 2700. Vet ikke hvorfor men alle varene falt masse i pris. Er det smartere og bestille fra utlandet? USA eller KINA. Så på redwolf etter de nye prisene på harball ligger de bare 200-300 kroner under. Hvor mye koster det og frakte 2 3kilos geværer fra danmark til Lillehammer? Er dette dyrt. La til moms på 25% for tenker jeg må betale det og, fortsatt billigere enn norge. Hva er smartest når man kjøper softgun? Takk EDIT: Hva med å kjøpe brukt i Norge? fått tilbud på et brukt våpen til 2000 (ikke sikker på hvor gammelt, men 1 år effektivt bruk) Marui M14 Socom uten batteri. Med de nye prisene koster det 2700 på Hardball. også uten batteri men det må bestilles anyways. Burde jeg kjøpe brukt og batteri i norge, eller batteri og ny samtidig fra danmark? Endret 11. november 2008 av Bendit Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Jeg vet ikke hvor mye frakten kommer på ved bestilling fra Danmark, men hvis du bestiller fra Redwolfairsoft, UNCompany, WGC, i Hong Kong, så blir frakten på 2 våpen pluss litt ekstra utstyr mellom 60.00USD og 80.00USD, tenker jeg. Det viktigste du må tenke på ved kjøp av airsoft er hva du ønsker deg, også finne ut hvilke merker og modeller som finnes på markedet. Både Tokyo Marui og Classic Army har forskjellige varianter av M14 som jeg antar skal være veldig gode. Det er nok flere andre også. Kinakloner finnes sikkert i tillegg. Når du har funnet våpenet du har lyst på, så må du sjekke rundt for å være sikker på at våpenet er av god kvalitet, eller så god som du ønsker. Som regel får du det du betaler for. Selv har jeg aldri interressert meg i å kjøpe brukt da det ofte er vanskelig å vite med sikkerhet hvor god en gjenstand egenlig er i. Selv om den ser bra ut på utsiden, så kan den være elendig innvendig. Lenke til kommentar
retarded_player Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 jeg ville gått for et TM (TradeMark) våpen som nybegynner. er fryktelig my vedlikehold med kina kopiene. jeg kjøpte mitt første våpen brukt på qxl. en Tokyo Marui P90 et av de beste nybegynnervåpennennet. mitt andre våpen var Classic Army AUG A1, også et kjempebra kjøp( men jeg svei av pengene på www.wasteland.no). Gunner airsoft WGCshop Cobra Airsoft UNcompany alle sidene har både TM og kina kopier vil anbefale å gå sammen 4 kamerater da frakten blir overkommelig. husk å beregne for moms (25%*(varen+frakt)) og toll på 10.7% av det igjen, og gebyr for Fortollingen, og så skal kanskje et fraktselskap ha gebyr for å ha lagt ut for fortollingen, for deg. og ikke bli sjokkert hvis norske 'Posten' skal ha et lite gebyr i tillegg. en veldig enkel regel er å beregne dobbel pris av det som er listet som 'butikk pris' dvs en softgun til 120$ blir lett 240$ når du har den i hendene, og det er når du har delt frakten med andre. hvis du får kjøpt fra et sted og du har mulighet for IKKE å velge "express delivery" , så velg den billigste fraktemetoden, standard post er best. for hvis du da ber nettbutikken om å sende det som en "gave" slipper du toll og kanskje også moms og andre gebyrer, 'express delivery' som DHL osv. tar gebyrer for forhåndsbetaling av (moms + toll osv). TNT Exress tok 250 kr for å legge ut for ( 1400 kr toll og sånt) meg, uten å spørre( ingen rettigheter på min side) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå