Gå til innhold

Hjelp med kjøp av Speilrefleks (Kamerahus) og objektiv!

Gjest Slettet-whwZcV

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-whwZcV

Hei igjen! Hjelp med kjøp av Speilrefleks Kamerahus og objektiv .

Jeg hadde tenkt meg et billigere Kamerahus(helst Canon) og et dyrere linse for bildenes skyld.

Jeg bruker 5000 på dette, håper dere kan hjelpe meg med litt linker osv :)

Jeg har ikke peiling på dette defor jeg trenger hjelp :)

Takk ;)

pIXo

Endret av Slettet-whwZcV
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For 5 laken får du ikke allværden.

Det jeg kan anbefale er og kjøpe et komplett kamerapakke med kit.og et objektiv med fast brennvidde.

Hvis det er Canon du vil ha er vel 450D/1000D det nærmeste du kommer hvis du ikke går for brukt da.

Du kan få Canon 50mm f1.8 for 800.- noe som er en god pris for et veldig bra objektiv,med dette objektivet kan du leke deg mye og få mange kule bilder,men du må være villig og lære deg bruken av dslr for og få fult utbytte.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-whwZcV
For 5 laken får du ikke allværden.

Det jeg kan anbefale er og kjøpe et komplett kamerapakke med kit.og et objektiv med fast brennvidde.

Hvis det er Canon du vil ha er vel 450D/1000D det nærmeste du kommer hvis du ikke går for brukt da.

Du kan få Canon 50mm f1.8 for 800.- noe som er en god pris for et veldig bra objektiv,med dette objektivet kan du leke deg mye og få mange kule bilder,men du må være villig og lære deg bruken av dslr for og få fult utbytte.

Jo, huset 450D/1000D er fine greier, men objektivet, det er rett og slett dass har jeg hørt.

Da har jeg funnet huset, blir nok en 400D, noen bra linser til 2000 kroner? som er fine og ta biler i natur, ski osv :=)

Thanks.

Lenke til kommentar
Eller sagt på en annen måte,alle objektivene kan brukes på Canon sine croppkameraer ,men du kan ikke bruke EF-S på Fullformat kamera.
Eller for å flisespikke enda litt mer: du kan ikke bruke EF-S-objektiver på kameraer med EF-fatning.

1D-serien er nemlig ikke fullformat, men de har fremdeles EF-fatning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...