Gå til innhold

Plextor 755-SA oppdager ikke tomme DVD-plater!

Teds

Anbefalte innlegg

Hei,

Var på vei til å brenne en mappestruktur med filmer over på en DvD-plate for kort tid siden, men av en eller annen merkelig grunn har det skjedd et lite problem jeg ikke aner kan komme av.

Setter inn en tom DvD-R-plate og bruker "Send til-funksjonen" gjennom høyreklikksmenyen. Av dette får jeg kun feilmeldingen som kan leses nedenfor:

post-55354-1226426539_thumb.jpg

I tillegg på dette bildet har jeg screencapet ikonutseendet til DvD-spilleren både før og etter en tom DvD-plate er satt inn. Det virker som om spilleren leser platen til å være en tom CD-plate av en eller annen merkelig grunn.

Det som kanskje er ennå mer muffens er at både DvD-plater med innhold, Cd-plater og tomme Cd-plater leses utmerket uten problemer. Det er akkuran kun tomme DvD-plater spilleren ikke makter å lese, selv om spesifikasjonene tilsier det (har også prøvd med DvD+R-platene, uten resultat).

Jeg har avinstallert spilleren, oppdatert firmware til nyeste og kikket i BIOS uten å finne særskilte ordninger som kan løse problemet, derfor henvender jeg meg til dere og håper inderlig på et svar. :)

Håper og tror det er en system- eller registerfeil noe sted, for en spiller kan ikke være defekt når den kan kjøre alle andre mulige muligheter?

Håper på et positivt svar!

Mvh. Ole Martin Haugesten! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...