Gå til innhold

MTU-problemer XBOX live

ArsEna

Anbefalte innlegg

Hei, jeg vet det finnes mange tråder om dette allerede, og jeg har prøvd å løse problemet ved hjelp av de trådene, uten resultat.

I går prøvde jeg å logge meg inn på min livekonto, men den klarte ikke å bestå MTU-testen.

På xbox.com står det at informasjonen om hvordan MTU-innstillingene kan endres står i routermanualen, i denne manualen har jeg ikke sett spor av noe som kan fortelle meg hvordan MTU-instillingene endres. Jeg har også forsøkt meg på å følge guiden til www.portforward.com, også dette uten hell. Når jeg skal skrive inn 192.168.1.1 i adressebaren kommer det ku sidelastningsfeil. Er det noen som vet grunnen til dette.

Routeren min er en ZyXEL 660HWT. Er det noen som har en løsning på problemet vil jeg gjerne høre.

Jeg har aldri hatt noe problemer dette tidligere, og at dette skjer akkurat nå er spesielt irriterende siden jeg fredag kjøpte XBOX live gold.

Håper noen kan hjelpe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

start - kjør - cmd

ipconfig

C:\Documents and Settings\Administrator>ipconfig

Windows IP Configuration

Ethernet adapter Local Area Connection:

Connection-specific DNS Suffix . : isp.com

IP Address. . . . . . . . . . . . : 192.168.1.100

Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0

Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.1.1 <---------------

C:\Documents and Settings\Administrator>

kopier IP-adressen som står som default gateway (i dette eksempelet 192.168.1.1) inn i adressefeltet og forsøk å åpne denne. Får du ennå sidelastningsfeil?

Endret av JimL
Lenke til kommentar

jeg fikk en mail av telenor, og der sto det at jeg hadde fått nedsatt bruk av internett pågrunn av masseutsendelse av e-post,virus osv.

så følgte jeg linken i mailen å sendte en bekfreftelse til telenor om at jeg ikke hadde virus osv. å vips så var xboxen på live igjenn, dagen etter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...