pierce007 Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Trenger et program som jeg kan redigere pdf dokumenter etter at de har blitt scannet til maskinen. Testet ut Adobe 9 litt, men den muligheten jeg har funnet til nå. gir meg en elendig overføring av tekst. Fortere å skrive enn å redigere...hvis dere skjønner.... Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Må du lagre som .pdf når du scanner? Tipper du kan velge å lagre som mye annet rart også. Men for å endre PDF filer, finnes det mye saftige verktøy. Gå inn på download.com, og søk på "pdf edit" eller lignende. Der finner du mye rart! Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Det er som regel enklere å skanne til Tiff og bruke et OCR-program til å hente ut teksten. Har du MS Office kan du bruke Office Document Imaging. Lenke til kommentar
BonzoDog Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Enig med kjeklulf og tilføyer: Det pleier å følge med OCR-programvare med skanneren også slik at du slipper å gå veien om TIFF og kan skanne direkte i OCR-programmet. De vanligste som følger med er vel lettversjoner av Readiris eller OmniPage. Wikipedias oversikt gir mer info. Jeg har testet MS Office-varianten Office Document Imaging og den funker den også. Mener å huske at OmniPage helst vil ha TIFF i 600 ppi for å kunne tolke bokstavene. Det kan være en grei oppskrift hvis du må gå veien om TIFF. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå