Gå til innhold

BK: 2x Portretter av Marlen i studio.


ZoDz

Anbefalte innlegg

Var i studio her om dagen med en kompis. Fikk endra hvor softboksen foran skulle stå.

 

Ellers så var lyset slik:

 

To blitser på en meter avstand skrått opp mot veggen/taket. En blits til høyre som blitsa bakgrunnen, en blits til venstre som blitsa den andre delen av bakgrunnen. Litt usikker på om jeg har softa det ene for mye. Jaja.

 

50mm f/1.4 @ f/11 | 1/180 | Iso 100

post-142352-1226423812_thumb.jpg

post-142352-1226423878_thumb.jpg

Endret av ZoDz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Softinga er forsåvidt grei nok, men det som er mye verre er hvordan du har gjort bakgrunnen hvit på det første bildet. Man ser en TYDELIG gråaktig ramme rundt modellen, og det tar seg ikke noe særlg ut. Hvis bakgrunnen ikke er brent ut skikkelig er det bedre å ha den sånn som det er i stedet for å gjøre en halv-butched jobb med å fargelegge bakgrunnen. Man skal sitte jævlig lenge med et bilde for å få det helt bra om man ikke har et greit utgangspunkt.

 

Sånn ellers var bildene helt OK. På #2 burde du enten gått nærmere eller lenger unna. Når håret/hodet er så vidt kuttet virker det litt halvveis; du bør enten gå såpass nærme at det er tydelig at det er gjort med vilje, eller gå så langt unna at du får med alt. Vet ikke hvor nøye dere var med styling, men håret kunne vært litt ryddigere selv om det sikkert er sånn hun pleier å ha det.

Endret av matsktsk
Lenke til kommentar

Ser at du har malt med hvitt for å få bakgrunnen hvit, problemet er bare den gråe glorien rundt henne + amputeringen... Hadde en av mine modeller mistet puppen hadde jeg fått skjeft... Håper ikke du har rukket og vist bildet til henne :)

 

Når du softer må du huske på å ikke softe øyenbrynene, og heller ikke føflekkene, det blir bare tull... Hår skal heller ikke softes... Tror også jeg ville rettet opp bildet (ansiktsportrettet)

 

Softboksen er plassert rett, men øynene blir litt for lyse for meg, lepperingen forstyrrer mye, og den gensern vet jeg ikke om jeg ville hatt med på nr 2.

Lenke til kommentar
Ser at du har malt med hvitt for å få bakgrunnen hvit, problemet er bare den gråe glorien rundt henne + amputeringen... Hadde en av mine modeller mistet puppen hadde jeg fått skjeft... Håper ikke du har rukket og vist bildet til henne :)

 

Når du softer må du huske på å ikke softe øyenbrynene, og heller ikke føflekkene, det blir bare tull... Hår skal heller ikke softes... Tror også jeg ville rettet opp bildet (ansiktsportrettet)b

 

 

Softboksen er plassert rett, men øynene blir litt for lyse for meg, lepperingen forstyrrer mye, og den gensern vet jeg ikke om jeg ville hatt med på nr 2.

 

Jeg må se å få kalibrert skjermene mine. Iværtfall ikke mye jeg kan gjøre før jeg får fiksa den stasjonære. Tør ikke å redigere på den bærbare lenger da skjermen er helt jævelig.

Endret av ZoDz
Lenke til kommentar
Ser at du har malt med hvitt for å få bakgrunnen hvit, problemet er bare den gråe glorien rundt henne + amputeringen... Hadde en av mine modeller mistet puppen hadde jeg fått skjeft... Håper ikke du har rukket og vist bildet til henne :)

 

Når du softer må du huske på å ikke softe øyenbrynene, og heller ikke føflekkene, det blir bare tull... Hår skal heller ikke softes... Tror også jeg ville rettet opp bildet (ansiktsportrettet)b

 

 

Softboksen er plassert rett, men øynene blir litt for lyse for meg, lepperingen forstyrrer mye, og den gensern vet jeg ikke om jeg ville hatt med på nr 2.

Sånn kommentar som det kunne du spart deg for.

 

Jeg må se å få kalibrert skjermene mine. Iværtfall ikke mye jeg kan gjøre før jeg får fiksa den stasjonære. Tør ikke å redigere på den bærbare lenger da skjermen er helt jævelig.

 

 

Spart meg for?

 

Hadde du likt å fått tilbake bilder fra Studi G -ish hvor foten din manglet?!

 

Hvilket fremgangsmåte bruker du for å gjøre bakgrunnen hvit?

Lenke til kommentar

Stikk i studio en gang til og ta bildene på ny:-) Øvelse gjør mester. Ser selv at mine studiobilder blir bedre og bedre etterhvert som jeg får gjort meg litt mer erfaring. Du må ha mye mer lys for å klare å brenne ut bakgrunnen, alternativt kan du bruke en bakgrunn som ikke er hvit. Da vil du kunne bruke det utstyret du vil og du slipper å tenke så mye på bakgrunnen. Den gjør seg selv.

Lenke til kommentar

Jeg bruker en blitz med stnd reflektor på skråv som belyser bakgrunnen med sidelyset, litt sidelys treffer også gulvet bak.. Eksponerer den ett stop forlite.. så får jeg en veeeeeeldig lys gråfarge..

da kan jeg;

- lett hente den opp til en helt hvit bg.

 

- siden lyset ikke treffer veggen direkte, får jeg ikke noe lys reflektert tilbake i objektivet, og jeg slipper problemer med kontrasten etc.

 

- trenger bare en blitz. det funker også på helfigurer.

 

- kan beholde det med en litt penere hvitfarge om jeg vil det, istede for å brenne ut BGen ;)

 

(såklart forbeholdt at du ikke jobber på F22...da må du supplementere med enda en blitz..må du også om du har stort studio)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...