Gå til innhold

Canon 50D vs Nikon D300

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ang tester/kåringer så ser jeg bladet digital foto har kåret D90 til årets semiproffkamera,det slår faktisk 50D etter deres mening  :!:

Haha :p Digital foto er helt på jordet når det gjelder tester. Nå har jeg ikke lest den testen, men etter det jeg husker så anbefalte de ikke noen å kjøpe D700 samme med Nikon 24-70mm, siden da fikk en skygge når en brukte den integrerte blitsen :S - "tviler på at folk som har råd til kamera til 20k og objektiv til 15k har råd til en SB-400 til 500 kr"

Lenke til kommentar
Ang tester/kåringer så ser jeg bladet digital foto har kåret D90 til årets semiproffkamera,det slår faktisk 50D etter deres mening  :!:

Haha :p Digital foto er helt på jordet når det gjelder tester. Nå har jeg ikke lest den testen, men etter det jeg husker så anbefalte de ikke noen å kjøpe D700 samme med Nikon 24-70mm, siden da fikk en skygge når en brukte den integrerte blitsen :S - "tviler på at folk som har råd til kamera til 20k og objektiv til 15k har råd til en SB-400 til 500 kr"

De har et stort oppslag som de kaller "Årets beste fotoutstyr" der kåres D90 til årets kamera -

Men blar en så noen sider lengre bak i bladet finner en noe de kaller testsenter og der finner en samme D90 som "slo ut " 50D  og der kan en lese følgende :" En knockout på spesifikasjoner fra konkurenten" " Canon 50D har ikke video og er dyrere,men matcher eller overgår D90 på alle vesentlige spesifikasjoner "

D90 autofokus er vanskelig å stille ved fotografering og umulig å stille ved videoopptak. D90 mangler rawprogrammvare, NX2 koster 1500 kr noe den ikke er verdt.

Altså på ene siden er det årets kamera foran 50D, på neste siden er det knockout fra kokurentene der de enten er like bra elle bedre.

Ja ja Digital foto fornekter seg ikke  :no:

Mitt syn/reaksjon er altså her på bladet og ikke på kameraet, jeg har ikke prøvd D90 bare lest tester (seriøse) og er ikke i tvil om at det er et bra kamera i sin klasse .

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Skal man gå til innkjøp, da en av disse kandidatene som er nevnt av trådstarter så må man først vurdere kameraet utifra hva man skal bruke det til. Kjenner mange som har kjøpt "rett" kamera, men som angrer i etterkant pga dette.

D300 er vel hakket bedre (ikke mye om å gjøre) etter min mening, er du test-fanatiker så peker vel også disse noe i den rettningen, ihvertfall de jeg har lest.

D300 er bittelitt billigere, er omtrent like stort men ergonomien er noe forskjellig. Her er det bare å føle seg frem..

50D har sine sterke sider, og sine svake, samme med D300.

Kommer an på hva man vektlegger mest ved kamerakjøp.

Lenke til kommentar

Hadde jeg ikke hatt en preferanse for Canon, så ville jeg uten tvil sagt at D300 er bedre enn 50D. Teller man hva man får for pengene så rager D300 over 50D. Men for meg er 50D bedre. Og Tom og Simon, blant andre. Og det er en bølge av dyktige folk som er av motsatt oppfatning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...