Gå til innhold

Logistikkutdanning og kravene til mattekunnskap.

Alpha123

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jobber for tiden i et firma som driver med engroshandel, trives i jobben men jobber på "gølvet" og vil gjerne lenger opp i hierarkiet. Er interessert i jobbe som innkjøper e.l.

Har en tanke om å begynne studere supply chain management i Molde, men tviler litt på mine egne kunnskaper når det kommer til matematikk. Jeg har slitt med det hele livet og har aldri vært noe flink i det (såvidt bestått helt siden barneskolen og frem til grunnkurs VK1).

Spørsmålet er da:

Burde jeg begi meg på denne utdanningen når jeg ikke har vært borti matte høyere enn 1mz? (hvis det var det det hette:p)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har viljen til å lære deg matten burde det gå fint. Du skal ha faget "Innføring i matematikk" og selv om dette bygger på mattematikk fra 2mx legger de nok opp til "oppfriskning" for dem som ikke har hatt matte på en stund. Det er ikke noe krav om at du må ha hatt matte for å komme inn såvidt jeg ser fra hjemmesiden til høyskolen i molde :) Utdanning er jo grats, så det koster ikke noe mer en tapt arbeidstid å prøve. Kjør på!

Lenke til kommentar

Ja jeg er 25 år nå og har en slags "det er NÅ ELLER ALDRI" følelse gryende i kroppen! skal jeg ha meg en utdanning bør jeg begynne snart !

Men det virker absolutt interessant, selv om jeg omtrent ikke har nærmet meg en ligning eller formel på over 5 år!

Har bare et steeerkt hatforhold til matte siden jeg aldri egentlig har mestret det og kom meg igjennom stort sett ved at jeg viste vilje til å prøve og skrudde en del på sjarmen :)

Lenke til kommentar

Hadde vært lurt å melde seg på mattekurs som tilbys i flere høyskoler i sommermånedene. Der lærer man grunnleggende matte og står sterkere når studietida starter på høsten. Noen som vet hva en tjener etter logistikk utdanning? De på gulvet i lageret tjener ganske godt de også, plukkere på store lagrer tjener vistnok fre 300 000 og oppover mot 500 000 har jeg sett.

Endret av parleur
Lenke til kommentar
Hadde vært lurt å melde seg på mattekurs som tilbys i flere høyskoler i sommermånedene. Der lærer man grunnleggende matte og står sterkere når studietida starter på høsten. Noen som vet hva en tjener etter logistikk utdanning? De på gulvet i lageret tjener ganske godt de også, plukkere på store lagrer tjener vistnok fre 300 000 og oppover mot 500 000 har jeg sett.

Jeg som jobber på gulvet som plukker\truckfører vil få ca 340-360k. Pengene er greie de, det er bare at jobben i seg selv er ganske ensformig og "simpel", ikke noe man vil drive på med til man pensjonerer seg etter min mening.

Men jeg har uansett grublet på dette i snart 2 år og har kommet frem til at det blir enten logistikk eller kjøreskolelærer :)

Endret av Sensur10
Lenke til kommentar

Jeg som jobber på gulvet som plukker\truckfører vil få ca 340-360k. Pengene er greie de, det er bare at jobben i seg selv er ganske ensformig og "simpel", ikke noe man vil drive på med til man pensjonerer seg etter min mening.

Men jeg har uansett grublet på dette i snart 2 år og har kommet frem til at det blir enten logistikk eller kjøreskolelærer :)

Helt enig med den. Det er en enkel jobb, men også tung på flere måter. Hadde vært greit å bygge seg opp i bedriften. Økonomiutdanning kunne også vært noe som f.eks Økonomi og Administrasjon. Undrer litt på hva forskjellen er mellom dette og logistikkutdanning, man jobber begge på kontoret/ledelsen i bedriften.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...