Spenol Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Sosial-darwinister er også syke mennesker med tanke på at de i stor grad mangler empati, en egenskap som er en forutsetning for at et flokkdyr som mennesket skal klare å overleve. De med størst mangel på empati, nemlig psykopater, er jo rett og slett personer med alvorlig hjerneskade. MRI-bilder av psykopaters hjerne viser at deler av hjernen ikke har noen aktivitet når pasienten blir utsatt for visse typer stimuli som fremkaller empati hos normale mennesker. Ellers er ikke personer som i ramme alvor mener at vi skal la syke og svake dø av seg selv blant de mest intelligente, så det er litt pussig at akkurat disse er bekymret for at menneskerasen skal degenereres, siden de selv har dårlige gener. Ja, de bruker jo hjernen til noe fornuftig! Hvordan kan du si at de ikke er blant de intelligente? Så du sier altså at psykopater er fornuftige? Lenke til kommentar
23042390n420 Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Så du sier altså at psykopater er fornuftige? Vet sannelig ikke jeg. Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Så du sier altså at psykopater er fornuftige? Vet sannelig ikke jeg. Psykopater utgjør en trussel mot samfunnet fordi de handler uten hensyn til andre mennesker, og går ikke av veien for å skade eller drepe noen for egen vinnings skyld. Andre mennesker har rett og slett ingen verdi i en psykopats øyne. Får en psykopat nok makt, kan han utgjøre en trussel mot hele menneskeheten (se Adolf Hitler). Derfor er det rart hvis noen som hevder å bry seg om menneskeheten som rase ser opp til psykopater eller hyller psykopatiske ideologier som liberalisme. Lenke til kommentar
23042390n420 Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Psykopater utgjør en trussel mot samfunnet fordi de handler uten hensyn til andre mennesker, og går ikke av veien for å skade eller drepe noen for egen vinnings skyld. Andre mennesker har rett og slett ingen verdi i en psykopats øyne. Får en psykopat nok makt, kan han utgjøre en trussel mot hele menneskeheten (se Adolf Hitler). Derfor er det rart hvis noen som hevder å bry seg om menneskeheten som rase ser opp til psykopater eller hyller psykopatiske ideologier som liberalisme. Siden du vet hvordan de tenker etc. er du psykopat? Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Siden du vet hvordan de tenker etc. er du psykopat? Spør du om jeg er psykopat? I så fall er svaret nei. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Begrensete ressurser eksisterer med eller uten velferdsstaten. Riktig. Og med fri innvandring+velferdsstat blir det flere om de begrensede ressursene. Dessuten så kommer det ikke et uendelig antall mennesker inn til landet Det vil kunne komme veldig mange. Den dag i dag er Norge et veldig populært "feriemål". Mht velferdsstaten med dine gitte forutsetninger så har vi altså ikke et problem. Jo det har vi, siden vi ser at mange mer enn gjerne snylter fremfor å være til nytte. Og så lenge vi ikke har et problem i henseende til velferdsstatens eksistens pga dagens innvandringspolitikk, hvorfor mener du velferdsstaten da avhenger av Frps innvandringspolitikk? Vi har jo et problem i dag. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Ellers er ikke personer som i ramme alvor mener at vi skal la syke og svake dø av seg selv blant de mest intelligente, så det er litt pussig at akkurat disse er bekymret for at menneskerasen skal degenereres, siden de selv har dårlige gener. Å her slapp vi opp for rasjonelle argumenter slik at vi tyr til personangrep i stedet. Det er søtt gjort av deg. Jeg kan forøvrig nevne at du tar feil, uten å kommentere det noe nærmere. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Nå som de stadig flytter tidene mot klokken tolv, så vil folk gjøre følgende:a) Starte vorspiel tidligere og drikke fortere og mer her. b) De vil komme like fulle om ikke fullere enn før ut på byen. c) De vil drikke fortere enn før, for de må jo skyndte seg å drikke for å bli fullest mulig. d) Like mange får deng, like mange drikker seg ihjel og like mange blir skadet av alkoholen. Jeg fatter ikke at folk ikke forstår at denne timen bare ødelegger for de som holder seg i skinnet uansett. Bråkmakerne lager bråk uansett. Sorry, forskningen er mot deg. http://www.sirus.no/internett/alkohol/article/821.html Lenke til kommentar
Vidalon Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 (endret) Ellers er ikke personer som i ramme alvor mener at vi skal la syke og svake dø av seg selv blant de mest intelligente, så det er litt pussig at akkurat disse er bekymret for at menneskerasen skal degenereres, siden de selv har dårlige gener. Å her slapp vi opp for rasjonelle argumenter slik at vi tyr til personangrep i stedet. Det er søtt gjort av deg. Jeg kan forøvrig nevne at du tar feil, uten å kommentere det noe nærmere. Jeg vet ikke om du er klar over det, men du burde stemme langt til høyre for FrP. Det er en skam at slik som deg prøver å forsvare et parti som faktisk har verdier, i motsetning til deg. Du driter totalt i andre mennesker. Ikke fatter jeg hvordan du kan ha kjæreste/samboer/kone eller hva du kanskje har, men et slikt menneskesyn burde høre hjemme i 1940-årene. Så lenge du får lov å drikke pils ên time mer, så gir du faen i om noen "svake" sjeler blir drept. Jeg er faktisk så naiv at jeg ikke trodde det fantes normale mennnesker som har et slik menneskesyn lenger. Hvis du havner i bråk på byen en gang og får grisejuling, så skal kanskje vaktene stå å se på de da? Ettersom den som er sterkest har sin retten på sin side. Om du dør gjør jo ingenting, får du er jo svak du da.. Yeah right. Jeg har ett spørsmål til deg: hvorfor betyr ikke andre menneskeliv noe for deg? Endret 18. desember 2008 av Vidalon Lenke til kommentar
23042390n420 Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Hvis du havner i bråk på byen en gang og får grisejuling, så skal kanskje vaktene stå å se på de da? Ettersom den som er sterkest har sin retten på sin side. Om du dør gjør jo ingenting, får du er jo svak du da.. Yeah right. Er det ikke sånn det er allerede da? Ser ingen blir hjulpet på de videoene som fosser ut av TVen min. Merkelig... Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Sorry, forskningen er mot deg. http://www.sirus.no/internett/alkohol/article/821.html Artikkelen sier ikke noe om hvilke andre virkemidler som ble brukt og andre endringer. Jeg regner med at alle forstår at volden ikke kun er avhengig av åpningstidene. Jeg vet ikke om du er klar over det, men du burde stemme langt til høyre for FrP. Det er en skam at slik som deg prøver å forsvare et parti som faktisk har verdier, i motsetning til deg. Jeg vet ikke om du er klar over det, men der er irrelevant hva du mener om hva jeg burde og ikke burde stemme. Hvis du havner i bråk på byen en gang og får grisejuling, så skal kanskje vaktene stå å se på de da? Ettersom den som er sterkest har sin retten på sin side. Om du dør gjør jo ingenting, får du er jo svak du da.. Yeah right. Jeg har ett spørsmål til deg: hvorfor betyr ikke andre menneskeliv noe for deg? Jeg har aldri vært i bråk på byen, interessant nok. Jeg har aldri sett politi eller vakter rydde opp i bråk på byen før det har vært for sent. Jeg har ett spørsmål til deg også: Hvorfor skal et menneskeliv bety noe som helst for meg? De eneste menneskeliv som betyr noe som helst for meg er de mennesker jeg har relasjoner til. Er det ikke sånn det er allerede da? Ser ingen blir hjulpet på de videoene som fosser ut av TVen min. Merkelig... Nettopp. Lenke til kommentar
Vidalon Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Hvis du havner i bråk på byen en gang og får grisejuling, så skal kanskje vaktene stå å se på de da? Ettersom den som er sterkest har sin retten på sin side. Om du dør gjør jo ingenting, får du er jo svak du da.. Yeah right. Er det ikke sånn det er allerede da? Ser ingen blir hjulpet på de videoene som fosser ut av TVen min. Merkelig... Det er ikke sånn her jeg bor i hvert fall. Der prøver vakter og politi å hindre vold så fort de ser det. På TV kommer nettopp "skrekkeksemplene" frem, i og med at det er der nyhetsverdien ligger. Lenke til kommentar
Vidalon Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Jeg gir opp å diskutere med deg Nikka. Håper du en dag møter en person som kan endre ditt syn. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Artikkelen sier ikke noe om hvilke andre virkemidler som ble brukt og andre endringer. Jeg regner med at alle forstår at volden ikke kun er avhengig av åpningstidene. Det er da ingen som har sagt at volden kun er avhengig av åpningstidene? Det vi (og forskningen sier) er at reduserte åpningstider og redusert tilgjengelighet gir mindre vold. Enkelt og gret. Da er det et enkelt tiltak å gjennomføre og som gir resultater hvis man ønsker å redusere volden. Det er selvsagt ikke det eneste tiltaket man bør gjennomføre. Lenke til kommentar
perryman Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Jeg har ett spørsmål til deg også: Hvorfor skal et menneskeliv bety noe som helst for meg? De eneste menneskeliv som betyr noe som helst for meg er de mennesker jeg har relasjoner til. I hvilken sammenheng var manglende empati nevn igjen...? Lenke til kommentar
doedskvad Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Det kan tyde på to ting. Lenke til kommentar
McFly Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Jeg har aldri vært i bråk på byen, interessant nok. Jeg har aldri sett politi eller vakter rydde opp i bråk på byen før det har vært for sent. Jeg har ett spørsmål til deg også: Hvorfor skal et menneskeliv bety noe som helst for meg? De eneste menneskeliv som betyr noe som helst for meg er de mennesker jeg har relasjoner til. Så hvorfor er det ikke greit for andre å kverke deg? Siden man ikke skal bry seg noe om folk man ikke kjenner mener jeg. Jeg mener jo at samfunnet hadde blitt mye bedre å leve i om slike med dine meninger ikke eksisterte. Burde det ikke da være greit for slike som meg å snikmyrde slike som deg, i og med at man ikke skal bry seg noe om folk man ikke kjenner? Er ikke din sosialdarwinisme også en form for selvhat, i og med at du selv har gått på sosialen? Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Ifølge Nikkas verdisyn, så kan han ikke fordømme om noen med samme verdisynet bestemmer seg for å kverke han en dag. Hvorfor skulle de bry seg? Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Så hvorfor er det ikke greit for andre å kverke deg? Siden man ikke skal bry seg noe om folk man ikke kjenner mener jeg. Jeg mener jo at samfunnet hadde blitt mye bedre å leve i om slike med dine meninger ikke eksisterte. Burde det ikke da være greit for slike som meg å snikmyrde slike som deg, i og med at man ikke skal bry seg noe om folk man ikke kjenner? Jeg fatter ikke hvordan du kan komme til denne konklusjonen. Jeg har klart og tydelig sagt at man ikke skal plage andre. Du kan gjøre som du vil så lenge du ikke skader andre. Hvordan du ut fra det kan trekke konklusjonen at du kan snikmyrde meg på bakgrunn av dette forstår jeg ikke en dritt av. Det jeg sier er at jeg kunne brydd meg mindre om at en tilfeldig person blir drept i en bilulykke, jeg har ingen relasjoner til den personen og har derfor ingen grunn til å bry meg. Hadde en person jeg kjenner, som faktisk også har skjedd, blitt drept i en ulykke så hadde jeg brydd meg. Lenke til kommentar
McFly Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Hvis man gir blaffen i de man ikke kjenner, så er det jo like greit å kverke eller banke de man ikke liker. Det at man lar andre være i fred betyr jo at man bryr seg om folk man ikke kjenner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå